2014-12-26, 23:16
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Du verkar inte speciellt övertygad". Med all rätt, eftersom man får 2 pott'ar påfyllda vart månadsskifte. De som du sen "tankar över" genom att titta på reklam..

Jag känner inget överhängande behov av att "verka speciellt övertygande. Jag försökte bara hjälpa till att rätta till lite underligheter. Man får alltså INTE några potter påfyllda vid månadsskiftena.

Citat:
Du skriver exakt samma sak som jag gör. Jag är inte säker på vad du försöker argumentera emot.

Då ska jag försöka förklara för dig så kanske du känner dig säkrare. Jag skriver absolut inte som du, att man tvingas titta på reklam för att kunna ANVÄNDA tillgodohavandet. Man ERHÅLLER däremot tillgodohavande när man tittar på reklam. Det är raka motsatsen. Se citat nedan.

Citat:
Istället för att automatiskt fylla på "kontot" och tvinga en att titta på reklam för att använda tillgodohavandet...
Citera
2014-12-27, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Vad gäller sms/samtal tar du med dig resterna från förra månaden, men absolut ingen automatisk ytterligare påtankning.
Nä, det finns ingen automatisk tankning, helt korrekt. Vad du HAR, är "tank pott". Du kan tanka med X upp till 200 minuter / SMS. Den potten fylls varje månadsskifte, eller, vid inträdet av ny kalendermånad, som skrevs ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Då har fått nåt om bakfoten. Läs Gsminfos inlägg igen. Du skriver absolut inte samma som han/hon.
Jo, vi skriver exakt samma sak. Det enda som skiljer är att "ni" av någon anledning inte vill kännas vid att "potten" är den begränsade mängden tankning man kan göra.
B!
Citera
2014-12-27, 11:57
Medlem
Citat:
Om det är så att ni har använt mer än 4GB data denna månad så sänks den totala data ni får när ni fyller på. Detta återställs i början av varje månad.
Källa: https://www.facebook.com/Wifog

Äntligen ett klargörande och tydligt svar från Wifog själva
under "Inlägg på sidan" på deras egen Facebooksida.
Citera
2014-12-27, 12:59
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Nä, det finns ingen automatisk tankning, helt korrekt. Vad du HAR, är "tank pott". Du kan tanka med X upp till 200 minuter / SMS. Den potten fylls varje månadsskifte, eller, vid inträdet av ny kalendermånad, som skrevs ovan.

Ingen POTT fylls på annat än när man tittar på reklam, numera.

Citat:
Jo, vi skriver exakt samma sak. Det enda som skiljer är att "ni" av någon anledning inte vill kännas vid att "potten" är den begränsade mängden tankning man kan göra.

Nej, ingen annan i tråden skriver som du. Du verkar har lite egen tolkning av vad du tycker en pott är för något.

Om du menar förbrukningstak, så blir dina inlägg mer begripliga, men det har absolut inget med nån pott att göra! Potten fyller man ENBART på med att titta på reklam.
Citera
2014-12-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Ingen POTT fylls på annat än när man tittar på reklam, numera.
Strålande. Så, var kommer påfyllningen från? För jag hävdar att din POTT är den summan du får, och kan ladda på med, varje månad.

Citat:
Nej, ingen annan i tråden skriver som du. Du verkar har lite egen tolkning av vad du tycker en pott är för något.
Möjligt. Definiera pott. För så vitt jag kan se är det vi kan ladda med varje månad, en begränsad pott vi (automatiskt) får vid månadsskiftet.

Citat:
Om du menar förbrukningstak, så blir dina inlägg mer begripliga, men det har absolut inget med nån pott att göra! Potten fyller man ENBART på med att titta på reklam.
Jag skulle snarare hävda att du har två potter. Den du fyller med reklamtittande, och den du tömmer genom att ladda den första. Den senare fylls automatiskt vid månadsskiftet. Du får gärna definiera vad du anser att potten för påladdning är, om inte just en pott.

Eftersom du är glad för definitioner, så definiera gärna förbrukningstak, samt skillnaden mot pott, när du i alla fall är igång.
I min värld har vi nämligen inget förbrukningstak på de här "abonnemangen".
B!
Citera
2014-12-27, 15:34
Medlem
borjegs avatar
Citat:

Förbrukningstaken för Wifog är:

200 min samtal/mån
200 sms/mån
4 GB data/mån

Pott = en samling pengar eller motsvarande värde.

Samtalspott erhåller du (upp till 200 min/mån) genom att titta på reklam.
SMS-pott erhåller du (upp till 200 sms/mån) genom att titta på reklam.
En reklamfilm ger 5 min och 5 SMS.
Samtals- och SMS-pott kan ackumuleras upp till förbrukningstaket under en månad.
Kvarvarande samtals- resp. SMS-pott överförs till nästa månad vid månadens slut.

Datapott erhåller du (upp till 4 GB/mån) genom att titta på reklam.
Datapotten kan inte ackumuleras, utan man måste fylla på potten vid varje enstaka förbrukningstillfälle.

Allt detta står på deras hemsida.
Läs mer där. Du tycks ha snurrat in dig i några konstiga föreställningar.
Citera
2014-12-27, 15:49
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Strålande. Så, var kommer påfyllningen från? För jag hävdar att din POTT är den summan du får, och kan ladda på med, varje månad.

Du har rört ihop begreppen. Påfyllningen kommer från att du tittar på reklam. Det du ovan kallar POTT är inte nån pott utan är förbrukningstak eller ev. pottens maximala storlek.

Dina övriga missförstånd får du väldigt bra utredda i en hel del svara ovan.

Citat:
Möjligt. Definiera pott. För så vitt jag kan se är det vi kan ladda med varje månad, en begränsad pott vi (automatiskt) får vid månadsskiftet.

Det är ingen pott man får, utan det är fortfarande det månatliga förbrukningstaket, som många redan försökt förklara för dig.

Citat:
Jag skulle snarare hävda att du har två potter. Den du fyller med reklamtittande, och den du tömmer genom att ladda den första. Den senare fylls automatiskt vid månadsskiftet. Du får gärna definiera vad du anser att potten för påladdning är, om inte just en pott.

Det är logiskt fullständigt omöjligt att först fylla på en pott för att sen tömma en annan. Du har rört till det i begreppen. Man har möjlighet att få tre separata potter genom att titta på reklam, en för samtal, en för sms och en för datatrafik.
Senast redigerad av AntonS 2014-12-27 kl. 15:55.
Citera
2014-12-27, 15:53
Medlem
bog11s avatar
Citat:

Eftersom du är glad för definitioner, så definiera gärna förbrukningstak, samt skillnaden mot pott, när du i alla fall är igång.
B!

Det är väldigt svårt att svara på dina påståenden, som bygger på missförstånd och ihopblandning av standardbegrepp, men Borjeg har gjort en lysande sammanställning och förklaring åt dig i ett tidigare inlägg. Jag tror jag ger upp. Vi är ju numera rätt många som försökt hjälpa dig reda ut begreppen, så jag hoppas du lyckas.
Citera
2014-12-27, 17:02
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, snart uppe i sex gig, tur månaden snart slut...

Nästa månad underlättas ju något av att man denna gång känner till reglerna i förväg...

Måste komma ihåg att göra av med resterande fyra gig på mitt tio gigs Telia enbart surf abonnemang också...
Senast redigerad av Enydrion 2014-12-27 kl. 17:05.
Citera
2014-12-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Och den kommer från?
Citat:
Som kommer från?

För exakt så HÄR står det när jag laddar min telefon:
Vad vill du göra?

Dataförbrukning den här månaden:
0 / 4000 MB

Kvar att fylla på den här månaden:
0 minuter prat
0 SMS

Jag har alltså 4000MB kvar att fylla på med för datatrafik, Jag hävdar att det är en POTT.
Jag har som synes även bränt hela min påfyllning för SMS och taltid. Min POTT där är alltså tom/förbrukad.

Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Du har rört ihop begreppen.
Skitsnack. Det är potter. En pott är ett begränsat tillgodohavande du kan använda. Vilket är exakt vad det här är.

Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det är logiskt fullständigt omöjligt att först fylla på en pott för att sen tömma en annan.
Jaså? För som jag ser det klarar WiFog det galant.

Citat:
Vi är ju numera rätt många som försökt hjälpa dig reda ut begreppen, så jag hoppas du lyckas.
Reda ut? Knappast. Det är en definitionsfråga vi bara inte är överens om. Jag hävdar för övrigt fortfarande att er tolkning är felaktig. Men ni är välkomna att producera en definition som på ett övertygande sätt visar var skillnaden på de båda potterna är, och varför den ena inte räknas som pott.

B!
Citera
2014-12-27, 17:56
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Och den kommer från?
Som kommer från?

För exakt så HÄR står det när jag laddar min telefon:
Vad vill du göra?

Dataförbrukning den här månaden:
0 / 4000 MB

Kvar att fylla på den här månaden:
0 minuter prat
0 SMS

Jag har alltså 4000MB kvar att fylla på med för datatrafik, Jag hävdar att det är en POTT.
Jag har som synes även bränt hela min påfyllning för SMS och taltid. Min POTT där är alltså tom/förbrukad.

Skitsnack. Det är potter. En pott är ett begränsat tillgodohavande du kan använda. Vilket är exakt vad det här är.

Jaså? För som jag ser det klarar WiFog det galant.

Reda ut? Knappast. Det är en definitionsfråga vi bara inte är överens om. Jag hävdar för övrigt fortfarande att er tolkning är felaktig. Men ni är välkomna att producera en definition som på ett övertygande sätt visar var skillnaden på de båda potterna är, och varför den ena inte räknas som pott.

B!

Sluta tramsa nu. Du har hittat på egna definitioner. Det börjar bli lite löjligt när du använder helt egna ord och och betydelser.

Här nedan ser du en helt korrekt beskrivning:

Citat:
Förbrukningstaken för Wifog är:

200 min samtal/mån
200 sms/mån
4 GB data/mån

Pott = en samling pengar eller motsvarande värde.

En reklamfilm ger 5 min och 5 SMS.
Samtals- och SMS-pott kan ackumuleras upp till förbrukningstaket under en månad.
Kvarvarande samtals- resp. SMS-pott överförs till nästa månad vid månadens slut.

Datapott erhåller du (upp till 4 GB/mån) genom att titta på reklam.
Datapotten kan inte ackumuleras, utan man måste fylla på potten vid varje enstaka förbrukningstillfälle.

Allt detta står på deras hemsida.
Läs mer där. Du tycks ha snurrat in dig i några konstiga föreställningar.
Citera
2014-12-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Sluta tramsa nu. Du har hittat på egna definitioner.
Jag bad om en definition på något ovan. Du är välkommen att bidra. Tills vi kommer överens om annat tänker jag fortsätta hävda att ni har fel i enlighet med:

Citat:
En pott är ett begränsat tillgodohavande du kan använda.
Om du inte håller med om den definitionen är du välkommen att bidra med "varför".
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in