2014-12-23, 19:35
Medlem
Enydrions avatar
jag fattar det som att har man 100min kvar vid månadsskiftet som man kollat på reklam för, så har man kvar dem nästa månad men man kan bara tanka på ytterligare 100min (alltså totalt komma upp i 200 min) så för att komma upp i 200 min så får man kolla på reklam för 100min till....

inkommande samtal sms lär inte förbruka någonting alls...
Citera
2014-12-24, 01:21
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Wifog tillåter att man kan använda upp till 200 minuter och 200 sms varje månad.
Förbrukar inkommande samtal och SMS den tilldelade månadskvoten?

Inkommande samtal räknas aldrig (utom i enstaka länder i världen), mer än i roaming, som iofs inte funkar med Wifog. Så nej det räknas inte alls.

Dessutom blir man inte längre tilldelad nån månadskvot alls längre.
Citera
2014-12-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie

Kan det verkligen vara så att kvoten inte nollställs vid månadsskiftet utan man blir tvungen att permanent slåss med captchan med ännu tätare intervall efter det att man har uppnått sina 4Gb.
I så fall är det en sämre lösning än väntat av Wifog.
Citera
2014-12-24, 12:10
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Kan det verkligen vara så att kvoten inte nollställs vid månadsskiftet utan man blir tvungen att permanent slåss med captchan med ännu tätare intervall efter det att man har uppnått sina 4Gb.
I så fall är det en sämre lösning än väntat av Wifog.

Jo, så är det. Du får själv fylla på upp till 200 min resp. sms. Med datatrafiken är det ju annorlunda. Där måste du fylla på, i stort sett, varje gång du behöver mer surf.
Citera
2014-12-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Tolkningsfråga. Vid månadsskiftet nollställs din påfyllningskvot. Vad du har stående på "kontot" påverkas inte, men du får 100MB för varje påfyllning igen. Eller 5 minuter & 5 SMS.

Citat:
Påfyllningskvoten ska nollställas, och captcha intervallet ska gå ner igen. Tills du bränt dina 4GB. Det återstår så klart att se hur det kommer att fungera, men det är så det är sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Jo, så är det. Du får själv fylla på upp till 200 min resp. sms. Med datatrafiken är det ju annorlunda. Där måste du fylla på, i stort sett, varje gång du behöver mer surf.
Det enda som har hänt är att man "flyttat" kvoten. Istället för att automatiskt fylla på "kontot" och tvinga en att titta på reklam för att använda tillgodohavandet, så fyller man på med en del av sin kvot var gång man tittar på reklamen. Tacksamt att de höjde antalet minuter på telefonen samtidigt, även om jag själv främst använder SMS'en.

B!
Citera
2014-12-25, 16:52
Medlem
cossinuss avatar
Då har jag nyss beställt wifog till min adress. Det stod att väntetiden är lång. Hur länge får man vänta?
Citera
2014-12-25, 16:53
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Då har jag nyss beställt wifog till min adress. Det stod att väntetiden är lång. Hur länge får man vänta?

Ingen som vet, men de som köpt aktier går före i kön skrev Wifog i ett mailutskick.
Citera
2014-12-25, 17:07
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Ingen som vet, men de som köpt aktier går före i kön skrev Wifog i ett mailutskick.
Hur många aktier måste man köpa? Jag sökte wifog på avanza men sökningen gav inget. Är det onoterade aktier?
Senast redigerad av cossinus 2014-12-25 kl. 17:10.
Citera
2014-12-26, 01:23
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Tolkningsfråga. Vid månadsskiftet nollställs din påfyllningskvot. Vad du har stående på "kontot" påverkas inte, men du får 100MB för varje påfyllning igen. Eller 5 minuter & 5 SMS.

Nej absolut ingen tolkningsfråga. Man får ingen som helst pott automatisk vid månadsskiftet längre. Inte vid andra tillfällen heller. Punkt slut.

Citat:
Påfyllningskvoten ska nollställas, och captcha intervallet ska gå ner igen. Tills du bränt dina 4GB. Det återstår så klart att se hur det kommer att fungera, men det är så det är sagt.

Det enda som har hänt är att man "flyttat" kvoten. Istället för att automatiskt fylla på "kontot" och tvinga en att titta på reklam för att använda tillgodohavandet, så fyller man på med en del av sin kvot var gång man tittar på reklamen.

Det framgår inte speciellt klart vad du menar här. Man har två olika potter att fylla på med att titta på reklam, datatrafik resp. samtal/sms. Dessa fylls på separat. Samtal/sms har tak på 200. Datatrafik har tak på 4GB. Båda räknas per kalendermånad.
Citera
2014-12-26, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Nej absolut ingen tolkningsfråga. Man får ingen som helst pott automatisk vid månadsskiftet längre. Inte vid andra tillfällen heller. Punkt slut.
Du verkar inte speciellt övertygad. Med all rätt, eftersom man får 2 pott'ar påfyllda vart månadsskifte. De som du sen "tankar över" genom att titta på reklam.

Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Man har två olika potter att fylla på med att titta på reklam, datatrafik resp. samtal/sms. Dessa fylls på separat. Samtal/sms har tak på 200. Datatrafik har tak på 4GB. Båda räknas per kalendermånad.
Du skriver exakt samma sak som jag gör. Jag är inte säker på vad du försöker argumentera emot.
B!
Citera
2014-12-26, 11:42
Medlem
Maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Hur många aktier måste man köpa? Jag sökte wifog på avanza men sökningen gav inget. Är det onoterade aktier?

Ja dom är onoterade.
Citera
2014-12-26, 22:26
Medlem
borguss avatar
Citat:
Du verkar inte speciellt övertygad. Med all rätt, eftersom man får 2 pott'ar påfyllda vart månadsskifte. De som du sen "tankar över" genom att titta på reklam.

Nej, inga potter fylls automatiskt på vid månadsskiftet längre. Det är slut med det. Vad gäller sms/samtal tar du med dig resterna från förra månaden, men absolut ingen automatisk ytterligare påtankning. Då har fått nåt om bakfoten. Läs Gsminfos inlägg igen. Du skriver absolut inte samma som han/hon.

Titta även på wifogs sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in