2014-12-15, 21:32
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Akilles är mycket finare irl än på film men har inte så jätte bra knallar...

Om du vill ha något med rejäla smällar så köp Thors Hammer där har du något som levererar!

Om du skulle jämföra Akilles knallar mot någon annan tårta. Vilken skulle de va då? Thors hammer är tyvärr lite dyr för min del. Akilles är gränsfall redan där
Citera
2014-12-15, 22:45
Medlem
Det bli Golden Explosion i år igen iallafall. Sneglar lite åt antingen Oden eller Ragnarök som ett kompletterande batteri.

Jag får känslan av följande (rätta mig om jag har fel) att Svea bara döpt om sina bombtårtor.
Thors Hammer = Tsar Bomba
Ragnarök = Celebration XL
Citera
2014-12-15, 22:48
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Sveas nysheter va redan klara i Maj så skulle inte tro det

Då var inte uppgifterna officiella för vem som helst, + att Rp hade redan lagt ut sina nyheter på sin hemsida innan Maj.
Citera
2014-12-15, 22:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det bli Golden Explosion i år igen iallafall. Sneglar lite åt antingen Oden eller Ragnarök som ett kompletterande batteri.

Jag får känslan av följande (rätta mig om jag har fel) att Svea bara döpt om sina bombtårtor.

Celebration XL vet jag inte, hittar ingen film. Thors Hammer har du rätt om

Balder är för övrigt en modifierad Bandit. Den har kortare brinntid och mindre innerdiameter.. ()

Till vikingadiskussionen; dock har ju Svea har ju haft Loke och Zeus före detta året iallafall.
Citera
2014-12-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tydligen ska det vara:
7 st 50mm bomber EF
2 st 45mm bomber RP
2 st pack med thunder flash EF
2 st lösa thunder flash EF
3 st extreme bomb RP
2 st större 50mm bomber RP
1 pack multi shots RP

19. Saknas något eftersom beskrivningen är "över 20". Men det ger en uppfattning i alla fall. Tack ska du ha.
B!
Edit
Duh, fan vad dum jag är. "Pack" thunderflash & Multi shots gör ju så klart på sig till 20+

Tack än en gång.
/Edit
Citera
2014-12-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
19. Saknas något eftersom beskrivningen är "över 20". Men det ger en uppfattning i alla fall. Tack ska du ha.
B!
Edit
Duh, fan vad dum jag är. "Pack" thunderflash & Multi shots gör ju så klart på sig till 20+

Tack än en gång.
/Edit

en 3" mine fanns med förra året också!
Citera
2014-12-15, 23:24
Medlem
Det låter som en given rekommendation till vännerna i alla fall. De ville ha något hyfsat prisvärt, och med många stubiner, så att de fick känna sig lite mer involverade än bara "tänd, klart" som de beskrev större tårtor och lådor som.
B!
Citera
2014-12-15, 23:33
Medlem
mrbooms avatar
Citat:

Ragnarök är en ny version av Ultimate Special Cake.

Undrar hur Extreme Fireworks nyhet Gold Explosion står sig mot Sveas Golden Explosion
Citera
2014-12-16, 03:51
Medlem
Citat:

Thors Hammer är Tsar bomba bara för att några inte gillade namnet Tsar Bomba....

Ragnarök är samma antal skott som Ultimate special cake men helt annorlunda och bättre tryck och finare effekter
Citera
2014-12-16, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Om du skulle jämföra Akilles knallar mot någon annan tårta. Vilken skulle de va då? Thors hammer är tyvärr lite dyr för min del. Akilles är gränsfall redan där

Tänkte fel nu tänkte på Sliepner

Akilles tyckte jag small helt okej och jag e ändå ganska kräsen när det gäller knall...

Du kommer inte bli missnöjd med Akilles
Citera
2014-12-16, 12:26
Medlem
Ni som kör flera tårtor samtidigt, tänder ni alla för sig eller kör ni ihop dom på något sätt? Funderar nämligen på att köra 2-3 Goldbar först och sen 2 Raptor.
Citera
2014-12-16, 12:48
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigaste
Ni som kör flera tårtor samtidigt, tänder ni alla för sig eller kör ni ihop dom på något sätt? Funderar nämligen på att köra 2-3 Goldbar först och sen 2 Raptor.

Du kan ju alltid använda eltändning? Eller quickmatch/snabbstubin för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in