2014-12-22, 17:44
Medlem
Snälla kloxie och tgv23000 vi har förstått att ni inte gillar varandra, kan ni inte tagga ner lite?

Kloxie skulle vara väldigt intressant att få se hur stor del av dina lån som är upplåsta, tänkte som ett motsatts förhållande till mina egna.
Citera
2014-12-22, 17:50
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloxie
Kan tgv23000 lägga fram en grundligare analys och förklaring varför Trustbuddy ska ner mot 10 öre och inte upp mot 100 kronor.
De på Avanza har endå en del poäng i det de säger men vad talar för att aktien ska ner mot 10 öre enligt dig.

Förresten har bolaget idag lämnat in sin ansökan om tillstånd att bedriva viss verksamhet med konsumentkrediter till FI.
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=638611&lang=sv

Tror du Trustbuddy blir godkända av FI? Det tror inte jag. Har du läst FI:s totalsågning av deras kreditmarknadsbolagsansökan i höstas? googla, intressant läsning.

klart nertaggad, God Jul alla.

.
Citera
2014-12-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Tror du Trustbuddy blir godkända av FI? Det tror inte jag. Har du läst FI:s totalsågning av deras kreditmarknadsbolagsansökan i höstas? googla, intressant läsning.

.

Trustbuddy har gjort många av de förändringar som FI har pekat ut, men vi får svar inom 90 dagar.

Jag tycker att de fortfarande har stora saker som de måste lösa men tvivlar på att det kommer att hindra dem från att få tillstånd.

Min önskan är att de skall få tillstånd helt enkelt därför att jag bedömer att det ger mig bästa chansen att få tillbaka mina låsta pengar.
Citera
2014-12-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000

.

Jag förstår! I höstas ja, mmm.

Lycka till mannen med stora bröst!
Citera
2014-12-25, 19:22
Medlem
Jag kan äntligen ta ut, det jag en gång satte in, givetvis med
ränteförluster, men de räntorna är säkert låsta hos de som inga pengar har.

Dock tänkte jag bara fråga, hur många dagar tar det innan man får pengarna?
Citera
2014-12-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune

det har gått ca en månad för mig att försöka få ut 200kr och ej fått dom ännu...... så det vet man inte.
Citera
2014-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
det har gått ca en månad för mig att försöka få ut 200kr och ej fått dom ännu...... så det vet man inte.

var de 200.- dina sista 10% eller de första 90%.. eller kanske bara ett mindre uttag ?

edit
"Ett uttag på xxx SEK från Sverige har registrerats och kommer att behandlas inom kort"
+ ett mail är sänt.
Senast redigerad av maptune 2014-12-25 kl. 21:06.
Citera
2014-12-25, 22:28
Medlem
Citat:
var de 200.- dina sista 10% eller de första 90%.. eller kanske bara ett mindre uttag ?

edit
"Ett uttag på xxx SEK från Sverige har registrerats och kommer att behandlas inom kort"
+ ett mail är sänt.

Han har redan gjort ett 90% uttag (eller lyckats tjata till sig någon annan form utav uttag). Hoppas att ditt uttag går snabbt, men herr Wiking lär nog få vänta ett tag..

Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
det ska ta ca 1 år enligt puckona på trustbuddy (se tidigare poster om detta) men som dom flesta vet här inne så kommer det ta flera år att få tillbaka alla sina pengar. men det troligaste är att dom aldrig kommer tillbaka.
jag anmälde till finansinspektionen och skrev massor av mail och var otroligt obekväm för trustbuddy och fick ut allt förutom ca 80 kr.......
har gjort experimentet med att starta utlåningen igen med endast dessa ca 80kr.....

har haft mer transaktioner på kontot under dessa få veckor med endast 80kr på kontot än jag hade under hela nästan året då jag stoppat utlåning......

så tipset för den som vill ha ut sina pengar är att antingen vara pain in the ass för trustbuddy eller plocka ut 90% och låta resterande 10% vara kvar för utlåning och sedan ta ut små summorna när man kan.
Citera
2014-12-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Han har redan gjort ett 90% uttag (eller lyckats tjata till sig någon annan form utav uttag). Hoppas att ditt uttag går snabbt, men herr Wiking lär nog få vänta ett tag..

Tackar, hoppas även jag att de inte bråkar för mycket, då jag har gott om tid att
lägga på att kontakta FI mm
Dessvärre är mina "10%" mer än 1-300.-, så därav kommer jag bli en redig plåga för dem.
Citera
2014-12-26, 08:32
Medlem
Citat:

Det handlar om belopp och tillgången på pengar...

I Augusti/september var tiden 10 arbetsdagar efter samtal från Jesper på belopp runt 200 tkr. Små belopp på enstaka 1000 lappar verkar gå fort enligt folk i tråden.

Glöm dock inte att enligt det avtal du har med Trustbuddy har de 30 dagar på sig att betala ut pengarna så allt under det är ju bra.
Citera
2014-12-26, 09:21
Medlem
Citat:

edit
+ ett mail är sänt.

har gjort uttag innan. och det meddelandet/kvittens som du fick "ett uttag på xxx sek mm" och ett bekräftelse mail har även jag fått. men efter det händer det inget.
och som skrivits ovanför så har trustb uddy 30 dagar på sig att betala ut och jag hoppas att du får dina pengar. för min del så har det tagit längre tid än så.....

som jag skrivit tidigare i tråden så har jag fått ut allt mitt förutom lite "småskrammel" och det är dessa pengar som förräntat sig och jag försöker ta ut. och det är ca 200kr enbart och bryr mig egentligen ej om pengarna. men det är en princip fråga.
Citera
2014-12-26, 10:24
Medlem
Jag fick meddelande från TB 19/12 om att de satt igång processen att ta ut mina första 90%, ca 6000 kr.

De måste ju hitta någon som vill ta över lånen först...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in