jag har klagat hos trustbuddy också och även innan via deras support blivit lovad att få tillbaka allt kapital efter att jag låst pengarna för utlåning i 6 månader. Jag har fått tillbaka 5-10 % på 4 månader och fatta rju att detta kommer ta många år.
Hur gjorde du eg. så att du fick pengarna? Jag tycker det känns som att ha blivit rånad och att jag inte kan göra någonting.
Han jesper eller vad han heter som är norrman skriver bara till mig att jag får vänta på pengarna. Att det fungerar så.
Hur anmäler man till finansinspektionen? Vad ska man ha för argument? Enl. deras avtal så står ju inget handfast numera hur länge det ska ta innan man kan få pengarna igen.
Sedan att man nu har 0 % i ränta medans pengarna är låsta för utlåning även om 95 % av pengarna är just utlånade är ju inget annat än skandal. Trustbuffy tjänar ju fortfarande pengar på mina pengar men jag får 0 kr av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
The-Wiking
det ska ta ca 1 år enligt puckona på trustbuddy (se tidigare poster om detta) men som dom flesta vet här inne så kommer det ta flera år att få tillbaka alla sina pengar. men det troligaste är att dom aldrig kommer tillbaka.
jag anmälde till finansinspektionen och skrev massor av mail och var otroligt obekväm för trustbuddy och fick ut allt förutom ca 80 kr.......
har gjort experimentet med att starta utlåningen igen med endast dessa ca 80kr.....
har haft mer transaktioner på kontot under dessa få veckor med endast 80kr på kontot än jag hade under hela nästan året då jag stoppat utlåning......
så tipset för den som vill ha ut sina pengar är att antingen vara pain in the ass för trustbuddy eller plocka ut 90% och låta resterande 10% vara kvar för utlåning och sedan ta ut små summorna när man kan.