2014-12-24, 22:12
Medlem
"håller ihop" Ha! Trams! Det lyckas ni ju fenomenalt bra med där ni kommer ifrån. låser man in en nysvensk i ett rum ensam blir hen osams med sig själv. Sluta upp med ditt barnsliga tugg och skärp till dig. Visa lite tacksamhet och en smula ödmjukhet gentemot dina välgörare och lär er vad "respekt" är.

/en vanlig svensk snubbe som nog
Citera
2014-12-25, 10:22
Medlem
TS är arg. TS är förmodligen född i Sverige av flyktingar. TS bor i ett land som inte vill veta av honom vilket visar sig i butiker där han följs av väktare, hos läkaren där han får sämre vård, på gatan där människor byter sida när han kommer gående.
Inte många svenskar vill ha TS med familj som granne, i samma dagis eller i samma skola.
Citera
2014-12-25, 11:56
Medlem
så blattar håller ihop, till skillnad från svenskar... Du säger alltså att det är skillnad mellan blattar och svenskar. Inget "vi är alla lika" alltså.. Bra att veta... Vi och dom. Det är så man ska tänka!
Citera
2014-12-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etriage
TS är arg. TS är förmodligen född i Sverige av flyktingar. TS bor i ett land som inte vill veta av honom vilket visar sig i butiker där han följs av väktare, hos läkaren där han får sämre vård, på gatan där människor byter sida när han kommer gående.
Inte många svenskar vill ha TS med familj som granne, i samma dagis eller i samma skola.
Hmm.. Plötsligt är det hela som solklart ! Tack
Citera
2014-12-25, 16:14
Medlem
Ingen orsak.
Citera
2014-12-25, 16:50
Bannlyst
det TS beskriver beror på ett underutvecklat folk, även "ni blattar" kommer att bli svennebanan efter några hundra år av västerlänsk utveckling
Citera
2014-12-26, 01:05
Medlem
Hahah du har rätt brosan. Svennar är överlag fega och kalla... Men! de finns bra svenskar också, många av dom. Men dom flesta svenne jocke och kalle växer upp med att gola ner sin bästa vän, titta på när han får stryk osv mera.

Jag är så glad att mina ögon e mörkbruna och jag är blatte. Asså anledningen ens att ja kan va ute o festa komma in på ställen heeel de för ja blir vän me alla vakter som e blattar hahah. Jag fattar exakt va du menar me att klicka direkt på en sekund...

Svennar vet ni varför hela världen tycker ni e fittor? för ni böjer er för allt och alla, kolla bara era trådar här på flashback. allt ni säger här e nåt som ni går och e tysta om på riktigt för ni är så FEGA!!!
Hade ni vart män jalla samla er rasse liga här på FB och marchera mot en valfri ort i stockholm.. fucking bönder jag säger det här i ditt ansikte LIVE och på nätet. Vad ska du göra? rösta SD? hahahah gör din grej jag kommer endå alltid vara här. immigrants don't die WE MULTIPLY! i er kuksugare
Citera
2014-12-26, 01:08
Medlem
Och ja kalla mig jävla invandrare ut me er lalalal. Jag jobbar och gör min grej jag älskar sverige, men jag hatar er ryggradslösa svennar som inte kan stå för er själva.

jag respekterar en rasist som öppet står för sina åsikter. han är man han står för sitt.. sen om ja tycker han e en idiot de skitsamma. MEN NI ÄR FUCKING PAJASER HAHAHA
Citera
2014-12-26, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostmourne
Och ja kalla mig jävla invandrare ut me er lalalal. Jag jobbar och gör min grej jag älskar sverige, men jag hatar er ryggradslösa svennar som inte kan stå för er själva.

jag respekterar en rasist som öppet står för sina åsikter. han är man han står för sitt.. sen om ja tycker han e en idiot de skitsamma. MEN NI ÄR FUCKING PAJASER HAHAHA

Jag är benägen att hålla med dig. Svenskar är överlag rätt mesiga. Till en viss gräns och då framförallt i innerstan av storstäderna. Men när du passerar gränsen blir svennen en vilde han med.
Detta beror på generationer av utveckling där vi inte behövt kriga och vi pga det skaffat/skapat oss ickeproblem som bara är löjliga.
Men..rätt var det är springer du på fel svenne, lovar.
Och om du nu hatar svenskar så mycket, varför stanna kvar här?
Citera
2014-12-26, 01:45
Medlem
526s avatar
Är det inte pinsamt att vara invandarkille nuförtiden när alla fi-mediabrudar skriver präktiga "rör inte min pepparkaka"-artiklar i Nöjesguiden?

Lite som när någons halvfylla morsa skulle försvara den mobbade på klassmötet. Efter det slutade alla mobba den mobbade för det fattade hur pinsamt det måste vara att ha sån morsa.
Senast redigerad av 526 2014-12-26 kl. 01:49.
Citera
2014-12-26, 09:21
Medlem
Återigen, många flyktingars ilska kommer ifrån att de inte är accepterade i Sverige. Yngre flyktingar födda i Sverige växer upp i skitområden med föräldrar som knappt kan läsa och skriva. Än mindre tala svenska.

Visst, det kan finnas något romantiskt att vara MENA eller Balkanflykting upp till 20-årsåldern då man kan misshandla, stjäla, våldta och råna svenskar. Detta kallar man heder och att vara rakryggad.

Problemen hopar sig dock då det är dags att bli vuxen. Man fixar inte att få ett jobb, man talar vare sig svenska eller sitt modersmål speciellt bra och man förstår att ingen ser en som svensk. Man är bara ytterligare en flykting som ingen vill ha.

Det är huvudskälet till att vår flyktingpolitik sedan början av 90-talet har varit ett jävla skämt. Inte ens politiker som har öst in alla dessa araber, kurder, afrikaner etc i vårt land vill ha med dem att göra då de väl är här. Hur många negrer bor det på Mona Sahlins gata? På Jonas Sjöstedts? Hur många arabgrannar har Fredrik Reinfeldt? Bor Gustav Fridolin tillsammans med ett hav av kurder och balkanmänniskor?

Så bäste TS, tror du verkligen att vi bryr oss om flyktingar håller ihop?

Gäsp.
Citera
2014-12-26, 12:37
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etriage
Återigen, många flyktingars ilska kommer ifrån att de inte är accepterade i Sverige. Yngre flyktingar födda i Sverige växer upp i skitområden med föräldrar som knappt kan läsa och skriva. Än mindre tala svenska.

Visst, det kan finnas något romantiskt att vara MENA eller Balkanflykting upp till 20-årsåldern då man kan misshandla, stjäla, våldta och råna svenskar. Detta kallar man heder och att vara rakryggad.

Problemen hopar sig dock då det är dags att bli vuxen. Man fixar inte att få ett jobb, man talar vare sig svenska eller sitt modersmål speciellt bra och man förstår att ingen ser en som svensk. Man är bara ytterligare en flykting som ingen vill ha.

Det är huvudskälet till att vår flyktingpolitik sedan början av 90-talet har varit ett jävla skämt. Inte ens politiker som har öst in alla dessa araber, kurder, afrikaner etc i vårt land vill ha med dem att göra då de väl är här. Hur många negrer bor det på Mona Sahlins gata? På Jonas Sjöstedts? Hur många arabgrannar har Fredrik Reinfeldt? Bor Gustav Fridolin tillsammans med ett hav av kurder och balkanmänniskor?

Så bäste TS, tror du verkligen att vi bryr oss om flyktingar håller ihop?

Gäsp.

Men det är väl ganska klart att det handlar om att det egentliga problemet är att svenskar ÄR rasister lite till mans.
Ungdomar är väldigt känsliga för att känna sig oälskade och utstötta.. När jag var tonåring var jag punkare. Jag hatade samhället och alla hatade mig. Andra ungdomar, polisen, skolan, myndigheterna etc. Ett hat som sitter djup kvar i mig. Och då är jag ändå etnisk svensk.

Jag fattar verkligen att de blir både förbannade och ledsna. Jag skulle bli vansinnig om en massa mediokra svennar såg ned på mig för hur jag var.

Men sen blev jag ju vixen )lite i alla fall). Men det berodde till stor del på att jag hittade en plats i samhället för mig. Jag gillade mitt jobb och blev bra på det. Det blev min plattform. Men samtidigt tog det många år att få en bostad som var anständig i ett anständigt område. Under tiden rökte jag hash för att stå ut med att bo inneboende i en skitförort.
Men sen löste sig och jag fick en egen lägenhet.

Det här var på den tiden då det fortfarande gick att få jobb i Sverige.
Det här var på den tiden då det fortfarande (med lite ansträngning) gick att få en lägenhet.
Och jag är svensk.

Tänk att vara invandrare
I ett Sverige dör det inte finns jobb
Där det inte går att flytta och skaffa sig ett eget hem

Det är inte ett lätt läge.
Jag har kompisar som är 30+ och fortfarande bor i andrahand och jobbar med tillfälliga projekt. Och de är de lyckligt lottade.

Det räcker inte med att sänka arbetsgivaravgiften några procent för att få fart på Sverige.
Det räcker inte med att stoppa anhöriginvandringen för att "hålla ner kostnaderna"
Vi står inför ett helt annat läge än vad vi gjort tidigare i historien.
Vi måste börja tänka tänka i andra banor för att lösa det här.
Vi behöver tänka på stora samhälls reformer. Omfattande socioekonomisk arkitektur och socialt ingengörskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in