2014-12-22, 20:03
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fp3
Du är inte ensam

Citera
2014-12-22, 20:10
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
85 gram krut i dessa bomberna http://www.hornbach.se/cms/media/se/specials_3/fyrverkerier_00/fyrkerkeri2011/fyrverkeribilder/Fyrverkeri_bomb_display_220x215_Pic_220x214.jpg

Knallen är så klart lång från allt men är det dom här som visas på filmen? Dom ser faktiskt inte så bra ut, fast ofta svårt med filmer vs verklighet.
https://www.youtube.com/watch?v=yHh3oDxheMc
Citera
2014-12-22, 20:17
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Härligt! Inte för att vara partisk (*host*) men kan nästan garantera att RP´s 85 grammare är betydligt kraftigare i knallen
Vad kostar dom tror ni?
Ja antagligen har lite svårt att avgöra eftersom den Display Bomben jag fick med i en fyrverkerisats gick jättelågt sån den small ju så som satan . Men det stod 85 gram krut iallafall och ska vara 40mm. 99kr verkar vara normalpris.
Citera
2014-12-22, 20:21
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott

900 kr för en rejäl show var billigt! Du blir nog inte besviken

Jo man får väl hoppas på det. Trots 3 min lång så verkar tempot bra å många tunga å stora smällar. Bea kaliber i den. Skönt att man även har råd med lite annat oxå!

Valet går mellan Woodstock, Akilles, familjeväskan, avantgarde, flower Power , crown Victoria osv. vet ite hur många å vilka jag ska köpa.
Citera
2014-12-22, 20:45
Medlem
Dumpar en länk som eg tillhör min gamla köptips-tråd, men då klippet innehåller många av de produkter som diskuteras i denna tråd så köttar jag in länken här med.

https://m.youtube.com/watch?v=9_IMyxf_wUQ

2 New York & Monster
Romerska ljus & Nightplanner
2 st 1001 nights
4 st monster 2 st dragon och raketer

Mod får ta bort och skälla om dubbelposten ses som ett övertramp 😁
Citera
2014-12-22, 20:52
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Vore fett om/när någon hittat film på Viper kunde posta den här! (Från extreme fireworks) ellr har någon mer info om typ kaliber å liknandf
Citera
2014-12-22, 21:05
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Dumpar en länk som eg tillhör min gamla köptips-tråd, men då klippet innehåller många av de produkter som diskuteras i denna tråd så köttar jag in länken här med.

https://m.youtube.com/watch?v=9_IMyxf_wUQ

2 New York & Monster
Romerska ljus & Nightplanner
2 st 1001 nights
4 st monster 2 st dragon och raketer

Mod får ta bort och skälla om dubbelposten ses som ett övertramp 😁

Vad var det för romerska ljus? Dom verkade stora och granna Och är Night Planner den med rött och grönt och knaster? Känns som en gammal Thunder Duke exakt och ser inte alls ut som den i filmen på 4verkeris hemsida?
Citera
2014-12-22, 21:17
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Ja antagligen har lite svårt att avgöra eftersom den Display Bomben jag fick med i en fyrverkerisats gick jättelågt sån den small ju så som satan . Men det stod 85 gram krut iallafall och ska vara 40mm. 99kr verkar vara normalpris.

99 kr är bra pris! Hehe kan tänka mig det En av mina RP´s 50mm gick också ganska lågt och blev frälst när jag kände tryckvågen

Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Jo man får väl hoppas på det. Trots 3 min lång så verkar tempot bra å många tunga å stora smällar. Bea kaliber i den. Skönt att man även har råd med lite annat oxå!

Valet går mellan Woodstock, Akilles, familjeväskan, avantgarde, flower Power , crown Victoria osv. vet ite hur många å vilka jag ska köpa.

Alla märken har något som man är lite sugen på

Sen skulle man kunna bygga en egen enormt fin/spännande tårta med massvis av konstbomber som vida överstiger 1 kg krutvikt
Citera
2014-12-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vad var det för romerska ljus? Dom verkade stora och granna Och är Night Planner den med rött och grönt och knaster? Känns som en gammal Thunder Duke exakt och ser inte alls ut som den i filmen på 4verkeris hemsida?

Det är 6 råttsvans och 6 crackling tail.

Yes, det var nightplanern, var inte alls som på filmen och enl mig lite av ett bottennapp
Citera
2014-12-22, 21:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Det är 6 råttsvans och 6 crackling tail.

Yes, det var nightplanern, var inte alls som på filmen och enl mig lite av ett bottennapp

Bah, det stod ju i början såg jag nu. Hoppade lite i videon Så råttsvans har färgade kometer i toppen då eller?

Jo, man blir lite besviken då såklart och då blir man inte imponerad av tårtan för man förväntar sig något annat. Men hur var knallarna i denna tårtan? Dom ganska få stjärnorna talar för att den iallafall låter lite?

Haha, det är som den gången min far köpte Krevads tysta tårta Natt Magi till min mors födelsedag. Hon gillar inte när det bara smäller, hur som haver visade det sig att alla skotten var 45mm krevader med knall istället Smällde på som FA-AN. Min mor smet in i huset efter typ tre-fyra skott, hahaha!
Citera
2014-12-22, 21:52
Medlem
Citat:
Bah, det stod ju i början såg jag nu. Hoppade lite i videon Så råttsvans har färgade kometer i toppen då eller?

Jo, man blir lite besviken då såklart och då blir man inte imponerad av tårtan för man förväntar sig något annat. Men hur var knallarna i denna tårtan? Dom ganska få stjärnorna talar för att den iallafall låter lite

Yes, de borde vara färgade! Minns inte eftersom jag sprang till nästa stubin i ordningen så hur det var irl, oklart men baserat på hur jag placerade råttsvansarna i racket så måste det va de med färgade kometer.

Knallarna i nightplanern var inte heller de ngt att hänga i julgranen!

Mitt stora utropstecken av de tårtorna i filmen (var första gången jag använde samtliga) var monster! För det priset... Löjligt bra! Speciellt med några samtidigt!
Citera
2014-12-22, 21:52
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:

Haha, det är som den gången min far köpte Krevads tysta tårta Natt Magi till min mors födelsedag. Hon gillar inte när det bara smäller, hur som haver visade det sig att alla skotten var 45mm krevader med knall istället Smällde på som FA-AN. Min mor smet in i huset efter typ tre-fyra skott, hahaha!

Han som säkert trodde det skulle vara en "pang"idé men väldigt skoj i efterhand iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in