2014-12-18, 17:34
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det håller jag absolut med om, just nu vinner väl också Chelsea en dragkamp mot United förmodar jag. Men United är en större klubb.

Ja, det är det. Men de verkar vara tysta jämfört med andra lags fans som klankar ned på dom. Bara att kolla här på Flashback på sistone, allt är skit och folk verkar tycka det är konstigt att United kan värva eftersom "de suger". Att de varit det bästa laget i EUROPA det senaste decenniet tillsammans med Barca verkar alla skita i.

Jag nämnde ju Milan... de är en riktigt, riktigt stor klubb förstås. Men problemen med Serie A i allmänhet och Milan i synnerhet drar ju ned det nu. Kommer de tillbaka? Jag hoppas det, men när? De har varit dåliga länge nu och jag ser inte framtiden som ljus. Än i alla fall.
Tror inte namnet spelar samma roll längre, tror det är viktigare för en värlsklass lirare att tro på projektet, budgeten och att det finns en strategi med värvningen. ManU har den största budgeten genom sina sinnesjuka sponsor kontrakt, Chelsea har ett spännande projekt, RM och BM har det mesta. Bara att se på sommarens värvningar som exempel, DiMaria, Cesc, Costa, Kross, James, Alonso och så får vi se Reus.
2014-12-18, 20:05
Medlem
cyberkalles avatar
Bayern Münchens Trainer Pep Guardiola geht nicht von einem Weggang der wechselwilligen Xherdan Shaqiri und Pierre-Emile Höjbjerg in der Winterpause aus. „Beide sind in Katar dabei”, sagte der Coach des Rekordmeisters am Donnerstag mit Verweis auf das Trainingslager vom 9. bis 17. Januar in Doha. Stand jetzt glaube Guardiola, dass beide Mittelfeldspieler in München bleiben werden. Shaqiri und Höjbjerg hatten in der jüngeren Vergangenheit wiederholt erklärt, mit ihrem Reservisten-Status beim FCB unzufrieden zu sein. Shaqiri stand in der Hinrunde bei nur vier von 24 Pflichtspielen in der Startelf, ein einziges Mal spielte der Schweizer überhaupt durch. Wegen der etlichen Verletzten will Guardiola die beiden aber offenbar nicht ziehen lassen - von Neuzugängen im Januar hält er ebenso nichts. „Ich bin zufrieden, ich will keine neuen Spieler”, sagte der Trainer und rechnete vor: „Weniger Spieler, weniger Probleme.”

Nu kommer Riquelme svära över att jag länkar på ett språk som ingen begriper men jag tror Shaqiri stannar i Bayern hela säsongen.
2014-12-18, 21:11
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayern Münchens Trainer Pep Guardiola geht nicht von einem Weggang der wechselwilligen Xherdan Shaqiri und Pierre-Emile Höjbjerg in der Winterpause aus. „Beide sind in Katar dabei”, sagte der Coach des Rekordmeisters am Donnerstag mit Verweis auf das Trainingslager vom 9. bis 17. Januar in Doha. Stand jetzt glaube Guardiola, dass beide Mittelfeldspieler in München bleiben werden. Shaqiri und Höjbjerg hatten in der jüngeren Vergangenheit wiederholt erklärt, mit ihrem Reservisten-Status beim FCB unzufrieden zu sein. Shaqiri stand in der Hinrunde bei nur vier von 24 Pflichtspielen in der Startelf, ein einziges Mal spielte der Schweizer überhaupt durch. Wegen der etlichen Verletzten will Guardiola die beiden aber offenbar nicht ziehen lassen - von Neuzugängen im Januar hält er ebenso nichts. „Ich bin zufrieden, ich will keine neuen Spieler”, sagte der Trainer und rechnete vor: „Weniger Spieler, weniger Probleme.”

Nu kommer Riquelme svära över att jag länkar på ett språk som ingen begriper men jag tror Shaqiri stannar i Bayern hela säsongen.

Det är det som sägs, ja. Spelarna ifråga vill dra, då de inte är nöjda med sin reservstatus. Men Pep vill behålla dem över januarifönstret, huvudsakligen på grund av andra spelare är skadade.
2014-12-19, 17:51
Medlem
Axezzs avatar
Enligt APF sport så kommer Liverpool kalla hem Origi i Januari för 6M Euro.
2014-12-20, 11:26
Medlem
thebandit777s avatar
Rykten om någon defmitt eller mittback för Arsenal? Blir galen på Wenger.
2014-12-20, 12:27
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Rykten om någon defmitt eller mittback för Arsenal? Blir galen på Wenger.

Har för mig han har sagt att om dom inte har några skador blir det inga värvningar.
2014-12-20, 12:32
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Har för mig han har sagt att om dom inte har några skador blir det inga värvningar.
Arsenal inga skador? Då ska dom definitivt värva..
2014-12-22, 00:40
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Enligt APF sport så kommer Liverpool kalla hem Origi i Januari för 6M Euro.

Fast det har väl LFC dementerat? Läste något om det i förra veckan när ryktet kom första gången men nu verkar iofs ryktena komma från Origis franska klubb. Nåja, även om han är ung så kan han omöjligen vara sämre än Balotelli...

Fast jag ser ju hellre att LFC går all-in för att få antingen Benzema eller Higuain på kontrakt så man får strikers med leveransgaranti och som inte är lika skadebenägna som Sturridge. Även någon av spelare som Wilfreid Bony, Edison Cavanni, Alexandre Lacazette och Paulo Dybala får mer än gärna ansluta i Januari, Benzema eller Higuain vore i mina ögon något ev en drömvärvning.

Gud förbjude att Torres kommer tillbaka, såtillvida han inte kommer gratis och får lön efter målproduktion.
2014-12-22, 01:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
...
Fast jag ser ju hellre att LFC går all-in för att få antingen Benzema eller Higuain på kontrakt så man får strikers med leveransgaranti och som inte är lika skadebenägna som Sturridge. Även någon av spelare som Wilfreid Bony, Edison Cavanni, Alexandre Lacazette och Paulo Dybala får mer än gärna ansluta i Januari, Benzema eller Higuain vore i mina ögon något ev en drömvärvning.

Gud förbjude att Torres kommer tillbaka, såtillvida han inte kommer gratis och får lön efter målproduktion....

Varför i hela friden skulle någon av dessa gå till Liverpool av alla skitlag? Benzema öser in mål i Real, Higuain är superstar i Napoli.

Varför skulle man vilja åka till adidasbyxknivgängens förlovade stad och spela i ett mittenlag? För att det är så trevligt väder?
2014-12-22, 10:18
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Arsenal inga skador? Då ska dom definitivt värva..

Är väl wenger i ett nötskal, blir nog ingen större värvning.
2014-12-22, 10:55
Medlem
DAGGER-5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Varför i hela friden skulle någon av dessa gå till Liverpool av alla skitlag? Benzema öser in mål i Real, Higuain är superstar i Napoli.

Varför skulle man vilja åka till adidasbyxknivgängens förlovade stad och spela i ett mittenlag? För att det är så trevligt väder?
Higuain är väl bänk i Napoli iår ? Är väl han Zapata som lirar
2014-12-22, 10:57
Medlem
santacls avatar
Är det några mer konkreta snack om Bony & Lacazette ? Eller bara det vanliga att dom kopplas ihop med 10-15 klubbar ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in