2014-11-30, 22:51
Medlem
DaKaktuzs avatar
Hur länge tror ni Soriano blir kvar i Salzburg? Och vilken klubb signar honom först?
Är ju omöjligt att Salzburg kommer få behålla honom efter säsongen. Frågan är ju dock om han sticker nu i januari vilket jag tror är mindre troligt, vad tror ni?
2014-11-30, 23:00
Medlem
anteri17s avatar
Det är ett jävla underbetyg av de Europeiska toppklubbarna att inte lägga upp 3-400 miljoner för Pjanic. Vad är det för stollar som sitter och bestämmer i klubbarna?!... Det är inte direkt så att han är svår att lösa. Troligtvis skulle han gå för mindre, säg 2-300 miljoner kronor. Barca skulle gått efter en bra bollspelare istället för den betydligt mer direkta Rakitic. PSG skulle behöva en bättre spelare på mitten än Pastore/Cabaye/Matuidi. United har länge behövt mittfältare. Dortmund borde överge att spela två-block i vissa matcher med Kehl och Bender. I vilket fall så spöar Pjanic Gundogan och Sahin om man vill ha en bollskicklig mittfältare. Arsenal skulle kunna överge Arteta/Flamini/Diaby. City behöver en bättre mittfältare än tre tunga tvåvägsspelare (där Fernando är usel, och där Fernandinho och Yaya inte kompletterar varandra så jävla bra. Ja ni märker.

Aja, jag är glad att han är kvar i världens vackraste liga.
2014-11-30, 23:20
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är ett jävla underbetyg av de Europeiska toppklubbarna att inte lägga upp 3-400 miljoner för Pjanic. Vad är det för stollar som sitter och bestämmer i klubbarna?!... Det är inte direkt så att han är svår att lösa. Troligtvis skulle han gå för mindre, säg 2-300 miljoner kronor. Barca skulle gått efter en bra bollspelare istället för den betydligt mer direkta Rakitic. PSG skulle behöva en bättre spelare på mitten än Pastore/Cabaye/Matuidi. United har länge behövt mittfältare. Dortmund borde överge att spela två-block i vissa matcher med Kehl och Bender. I vilket fall så spöar Pjanic Gundogan och Sahin om man vill ha en bollskicklig mittfältare. Arsenal skulle kunna överge Arteta/Flamini/Diaby. City behöver en bättre mittfältare än tre tunga tvåvägsspelare (där Fernando är usel, och där Fernandinho och Yaya inte kompletterar varandra så jävla bra. Ja ni märker.

Aja, jag är glad att han är kvar i världens vackraste liga.
Usch nu satte du en vidrig illusion i min hjärna, Pjanic i United vore så jävla oskönt och precis vad de behöver och är väl som du säger inte direkt orimligt.
2014-12-01, 17:15
Medlem
schlafhunds avatar
Thierry Henry lämnar äntligen New York Red Bulls. Nu 37 år gammal och vad jag förstår inte redo att lägga skorna på hyllan än.

Arsenal ska inte vara aktuellt. AS Monaco?
2014-12-02, 13:12
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Varit lite rykten om Messi, och det är förstås skoj att spekulera om var en spelare av den kalibern skulle kunna tänkas landa om han flyttar från Barca. City, Chelsea, United, Bayern, PSG och Real är väl de enda klubbar som i dagsläget har tillräckligt med stålar för att pröjsa för Messi. Real känns, såklart, inte aktuellt. Att Messi, i sina bästa år, skulle gå till PSG och franska ligan tror jag inte, varför ska han gå ned ett snäpp? Samma sak gäller till viss del Tyskland och Bayern, men där skulle han återförenas med Pep, vilket säkert är ett plus. I England har vi tre rika klubbar som alla borde vara sugna. FFP lär förstås spela in. Bayern, United och Real är nog de enda klubbarna som skulle kunna spendera enorma summor utan att vara tvungna att sälja halva truppen för att finansiera det hela enligt FFPs regler - självklart har City, PSG och Chelsea råd, men de skulle nog stoppas av FFP.

Så ja, i mina ögon känns Bayern eller United som de mest realistiska destinationerna.

De Gea
Rafael - Ny - Rojo - Shaw
Herrera - Blind - Di Maria
Messi - Falcao - Rooney

Det vattnas i munnen. Messi och Rooney i fria roller och en Falcao som hugger på djupet.
2014-12-02, 13:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Varit lite rykten om Messi, och det är förstås skoj att spekulera om var en spelare av den kalibern skulle kunna tänkas landa om han flyttar från Barca. City, Chelsea, United, Bayern, PSG och Real är väl de enda klubbar som i dagsläget har tillräckligt med stålar för att pröjsa för Messi. Real känns, såklart, inte aktuellt. Att Messi, i sina bästa år, skulle gå till PSG och franska ligan tror jag inte, varför ska han gå ned ett snäpp? Samma sak gäller till viss del Tyskland och Bayern, men där skulle han återförenas med Pep, vilket säkert är ett plus. I England har vi tre rika klubbar som alla borde vara sugna. FFP lär förstås spela in. Bayern, United och Real är nog de enda klubbarna som skulle kunna spendera enorma summor utan att vara tvungna att sälja halva truppen för att finansiera det hela enligt FFPs regler - självklart har City, PSG och Chelsea råd, men de skulle nog stoppas av FFP.

Så ja, i mina ögon känns Bayern eller United som de mest realistiska destinationerna.

De Gea
Messi - Falcao - Rooney

Det vattnas i munnen. Messi och Rooney i fria roller och en Falcao som hugger på djupet.

Det har länge pratats om Inter.
Om Thorir menar allvar med storsatsning; varför inte?

Han gillar staden och Italien och har pengar så det blir över.
2014-12-02, 14:07
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry

De Gea
Messi - Falcao - Rooney

Om Falcao ska göra mål från läktaren så är kanske Messi exakt den spelare ni behöver.

Jag ser inte varför Chelsea inte skulle kunna klara FFP om man går efter Messi. Intäkterna ökar varje år, man gick 20m pund plus och då räknades inte Luiz och Lukaku-försäljningarna in (som var dryga 20m pund mer än vad man betalade för Costa plus Fabregas). Eftersom man normalt har en väldigt stor transferbudget (som via att man har gått plus i två fönster i rad samtidigt som man ordnat ett par nya stora sponsorkontrakt är större än vanligt om behovet finns) samt skulle kunna sälja ett par ungdomar och typ Schurrle för att fylla ut kassan utan att påverka A-laget så finns möjligheten att värva Messi om vi inte pratar om en transfersumma på över 150m pund eller så (vad fan är hans marknadsvärde egentligen?).

Det känns som en onödig diskussion dock, ett av lagen som har råd med honom är BM, och med tanke på vem som tränar de så känns det uppenbart att det bara finns en möjlig destination i världen för honom.
2014-12-03, 11:05
Medlem
Lennon och Mjällby storsatsar. Gudjohnsen och Heskey tränar med Bolton. Hade varit ok värvningar för 5-6 år sedan.
2014-12-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Hur länge tror ni Soriano blir kvar i Salzburg? Och vilken klubb signar honom först?
Är ju omöjligt att Salzburg kommer få behålla honom efter säsongen. Frågan är ju dock om han sticker nu i januari vilket jag tror är mindre troligt, vad tror ni?

Det är en chansning med honom, tror inte han är aktuell för några av de större klubbarna. Killen närmar sig dessutom 30 nu.
2014-12-03, 11:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det är en chansning med honom, tror inte han är aktuell för några av de större klubbarna. Killen närmar sig dessutom 30 nu.

Förmodligen inte aktuell. Men får man honom billigt borde många storklubbar vara intresserade. Skulle inte ha något emot honom att spela för Real Madrid, främst som reserv men ändå.
2014-12-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz

Han stannar nog länge. Intresset för en anfallare som är 29 år och aldrig presterat i någon annan liga än den Österrikiska lär inte vara av så stort intresse.
2014-12-03, 13:02
Medlem
devilzeuss avatar
Lite tvivelaktiga rykten om Rabiot till Spurs, nån som har koll på honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in