2014-12-08, 16:32
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskajak
Drack Special Julmust från VASA Bryggeri, smaksatt med banan. Smakade riktigt bra faktiskt, kan rekommendera den om man vill variera sitt dagliga julmust-intaget.

Denna är sjukt god! min favorit.
Citera
2014-12-08, 16:52
Bannlyst
http://addictedtojulmust.se/2010/12/nygarda-ekfatslagrad-julmust-2010/

bjöd en utlänning på en klunk iskall slurk must.
han höll på att ramla av stolen i förtjusning av den här musten.
jag låg redan på golvet med smaklökarna i extas.
Citera
2014-12-08, 17:33
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Har snöat in mig rejält på julmust senaste dagarna. Fint erbjudande i den lokala ICA-butiken med 2 st 1,5 liters för 15 spänn Inte testat Apotekarnes än dock. Den är väl fortfarande godast?

Smaksak, rätt många tycks dissa den hårt. Själv älskar jag den.
Citera
2014-12-08, 18:49
Medlem
noobz1337s avatar
Jag har en julmust från systembolaget som jag köpte förra året.

Den är lagrad på bourbonfat. Drack en förra julen och den var väl helt ok, men nu är det lagrad lite längre, har haft den i källaren.

Längtar till jul.
Citera
2014-12-08, 18:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Mycket svårt att gå tillbaka till läsk-must efter man har druckit Zeunerts, ska testa runt lite bland de fatlagrade grejerna innan julen är här på riktigt men någon apotekarnes, vanlig nygårda eller ica blir det inte igen.
Citera
2014-12-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag har nog druckit uppskattningsvis 15 liter hittills denna säsong. Onyttigt mycket.

oj 15 liter redan!? xD det är nog mer läsk än jag druckit de senaste 3 månaderna
Citera
2014-12-10, 12:08
Medlem
Adonis avatar
Åfan, här är en tråd för mig!

Har ett par flaskor Zeunerts och ett par flaskor Nygårda Ekfatslagrad i kylen. Dricker nästan inte Apotekarnes och vanlig Nygårda längre, de smakar alldeles för lite när man har vant sig vid lite finare must.

Brukar köpa upp ett lager så att det räcker under sommaren också, finns inget bättre än att öppna en kall flaska under en varm augustikväll!
Citera
2014-12-15, 23:48
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
Jag har en julmust från systembolaget som jag köpte förra året.

Den är lagrad på bourbonfat. Drack en förra julen och den var väl helt ok, men nu är det lagrad lite längre, har haft den i källaren.

Längtar till jul.

Jag med!
Ska bli spännande att se vad lagringen har haft för verkan på denna fantastiska must.

Vanlig läsk-must brukar ju bli lite bättre efter ett år i svalen så vi får hoppas att det gäller denna också!
Citera
2014-12-18, 14:10
Medlem
Ratis avatar
Måste masa mig iväg till affären och köpa några flaskor Zeunerts till julaftonen. Dom brukar ta slut lika fort som dom kommer in till affären.
Citera
2014-12-18, 14:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Måste masa mig iväg till affären och köpa några flaskor Zeunerts till julaftonen. Dom brukar ta slut lika fort som dom kommer in till affären.
Köpte ett 6-pack förra helgen till det facila priset av 55 spänn!

Köpte även en 1-liter flaska från Nyckelbryggerier. Gammaldags flaska med patentkork. Har inte provat den än, men den verkar lovande.
Citera
2014-12-18, 17:02
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Denna är sjukt god! min favorit.

Vart finns den att köpa? sjukt sugen på att pröva
Citera
2014-12-21, 19:39
Medlem
Zeunerts är grymt överskattad. Jag vill inte ens klassa den som julmust för att den smakar för annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in