2014-12-21, 13:12
Medlem
megaman9s avatar
Det var länge sen jag kände mig så obekväm i soffan på morgonen... När Thorsten snackar med stängda ögon.
Citera
2014-12-21, 13:14
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrux
Thorsten Verkade väldigt stirrig när han var med i Nyhetsmorgon idag. Jag tror han hade varit inne på toan och dragit en stadig lina tjack innan intervjun med Agneta.
Jag tror / hoppas faktiskt han har helt slutat med droger och alkohol, han är bara annorlunda som han alltid varit, och möjligen skadad av tidigare missbruk. Var skulle han få tag på pengar till droger?

Möjligen går han på, av läkare, receptutskrivna mediciner.
Senast redigerad av tgv23000 2014-12-21 kl. 13:17.
Citera
2014-12-21, 15:10
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Det var länge sen jag kände mig så obekväm i soffan på morgonen... När Thorsten snackar med stängda ögon.

Missade honom i morse, satt han verkligen återigen och blundade sig igenom intervjun? Det är riktigt obehagligt när han gör så. Finns en annan som också gör så och det är Göran Hägg i SVT:s nyhetspanel på fredagsmorgnar. Det är nåt fruktansvärt creepy när de blundar när de pratar och dessutom sitter och "rör sig" i soffan/stolen...

Har svårt att tro Herr Flinck skulle vara ren från droger när man ser hans rörelsemönster och hör hans tal. Men å andra sidan kan ju långvarigt missbruk få hjärnan att krackelera rätt ordentligt.

Modigt dock av Agneta Sjödin att välja honom som intervjuoffer, det lär nog vara ett rätt stort orosmoment att veta att man ska ha med honom live i sändning... Fast Kleerup är snäppet värre förstås.
Citera
2014-12-21, 16:39
Medlem
Racooons avatar
Att han får tid i TV4 efter hotellblåsningen. För visst satte han notan på TV4?
Citera
2014-12-21, 18:10
Medlem
Lite paradoxal intervju som säkert inte var helt enkel att varken planera eller genomföra.

Stängda ögon gav läskigt intryck samtidigt som det var inget fel på hörseln. Vid komplimanger sken Thorsten upp som ett barn och var som en svamp som tog till sig all bekräftelse.

I slutet av intervjun gavs känslan att han nästan gick igång på Frk Sjödin efter hennes alla komplimanger.

http://www.tv4play.se/program/nyhets...deo_id=3033119
Citera
2014-12-21, 18:20
Tycker han verkar rätt nykter, så där normalsvamlig som han brukar vara. Blundar gör han för att han måste koncentrera sig för att inte tappa tråden, kanske nåt ångestdämpande som har negativ inverkan på närminnet, men inte påtänd.
Citera
2014-12-21, 18:30
Medlem
Jag tycker han såg ovanligt städad ut..Och Agneta skötte det hela riktigt bra...
Citera
2014-12-21, 19:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Såg Stina möterTorsten flink. Där yrar han nåt om att han fick fängelse för han druckit sprit och blivit medvetslös.
'Läkaren slog på mig en paragraf,så jag åkte in'
'På fängelset hade det varit ett mord i duschen'
'Internerna våldtar som man inte är på sin vakt'
'Det är som i filmer'

(Ja,kanske inte exakt dom orden,men u get the point)

Wtf. Är han helt yr eller lider han av nån sjukdom som gör att han ljuger och hittar på sånt?
Han pratar rimligen om ett omhändertagande enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård.
Citera
2014-12-21, 21:16
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Såg Stina möterTorsten flink. Där yrar han nåt om att han fick fängelse för han druckit sprit och blivit medvetslös.
'Läkaren slog på mig en paragraf,så jag åkte in'
'På fängelset hade det varit ett mord i duschen'
'Internerna våldtar som man inte är på sin vakt'
'Det är som i filmer'

(Ja,kanske inte exakt dom orden,men u get the point)

Wtf. Är han helt yr eller lider han av nån sjukdom som gör att han ljuger och hittar på sånt?
Det låter på den intervjun (15 år gammal?) som han fått några månaders LVM i Enköping (Hornö?), fysisk och mentalt avgiftningsförsök. Om det verkligen var en läkare som tog beslutet låter det som LPT. Hans beskrivning av vistelsen måste vara extremt dramatiserad (överdriven).

Mysteriet med bulan
I den gamla Stina-intervjun har han sin bula i pannan. Några år senare var bulan mycket större, men i dagens TV4-framträdande var den borta. Jag såg den inte i alla fall.
Citera
2014-12-22, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Mysteriet med bulan
I den gamla Stina-intervjun har han sin bula i pannan. Några år senare var bulan mycket större, men i dagens TV4-framträdande var den borta. Jag såg den inte i alla fall.

Lite syns forfarande

http://i.imgur.com/0yzBilD.jpg
Citera
2014-12-22, 01:41
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Mysteriet med bulan

Gissar på att det är en aterom, en sorts cysta som går att operera bort (eller punktera och klämma ut som de gör i otaliga YT-klipp).
Citera
2015-01-16, 18:17
Medlem
Lorenzo.Benzos avatar
Det är vid detta laget ca8-10år sedan jag hade med Torsten och hans "vänner" att göra senast. Tillbringade under de antal år vi hade med varann att göra. Lärde känna honom genom en läkare som var morfinist då han blev av med läkarlegitimationen, samma läkare som skrev ut morfinprep som t ex ketogan, en av anledningarna att han tappade legget var att de hittade Torsten överdoserad i en buske i Kungsan med fulla fickorna med både förp o recept från läkaren.
Jag sålde heroin under en period då och blev satt i kontakt med dom av en annan snubbe eftersom att efter de hittat Flinck i Kungsan fick han ultimatum om att göra behandling om han ville ha sin anställn.
på Dramaten + att läkaren då var utan leg och fick ej skriva ut nåt som helst. Jag sålde varor och även benz åt dem under ett halvår kanske, ungefär ett halvår efter det läser jag i tidningarna att T.F hade hittats sovande hos en död person. Ett tag var det mycket frågetecken runt den händelsen innan det visade sig vara så att han dött av en överdos. I den vevan fick Flinck 6mån LVM då han ansågs vara en fara för sitt eget liv och sedan då har jag bara stött ihop med honom nån gång om året. För några år sedan hörde jag att det var mycket Ladd och booze från vänner men sen ungefär 5år sedan har jag bara hört att han sköter substitutionsbehandlingen och gör sin grej, tycker själv han e en gudabenådad skådis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in