Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-09, 08:31
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
De har aldrig varit gifta vad jag vet. Åtminstone bodde de inte ihop.
De bodde ihop ett tag, men man kan inte bo med en pundare. Särskillt inte o man har barn. Så hon slängde väl succesivt ut honom. Jag minns inte exakt när, men han hade en lägenhet på kungsholmen från vilken han blev vräkt. Sedan dess har han varit bostadslös med undantag för tillfälliga boenden på hotell, hos olika kvinnor etc. Det vill säga över tio år.
Vad som än händer kommer det alltid finnas kvinnor som hjälper T med ALLT. De betalar för honom, låter honom bo hos honom, de lånar honom massa pengar som de aldrig får tillbaka, med andra ord underbygger hans härjande och knarkande och därför tar det aldrig slut. Och när det inte går längre med en kvinna så går thorsten vidare till nästa. Det räcker med att gå ut på krogen en kväll så har han hittat en försörjare för minst ett halvår framöver. Han är en mästare på att smickra och "se" kvinnor så att de känner sig sedda, utvalda och bekräftade. Classic. En sorts sol och vårare-strategi.
Citera
2014-11-22, 14:52
  #1202
Medlem
Sir_Ks avatar
Jag undrar lite ang. Ingmar Bergmans extrema avhyvling av Thorsten Flinck under Bergmans uppsättning av "Misantropen"...

Det jag förstått är att Bergman i princip var nära att ödelägga Flincks karriär och att utskällningen var något utöver det vanliga även med Bergmanska-mått mätt. Men jag har alltid undrat varför? Vad gjorde Flinck som utlöste denna karriärförstörande utskällning?

Var han helt enkelt för dålig på scen? Var han påverkad? Eller var det Bergman som ville förstöra för han som beskrevs som den "nya Bergman"?

Vet ju att andra fått sina livs utskällningar av Bergman, bl.a. Helge Skoog som 26-år gammal frågade om han fick lämna en repetition efter han sagt sin enda replik i pjäsen "Tre knivar från Wei"
Citera
2014-11-22, 17:56
  #1203
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Jag undrar lite ang. Ingmar Bergmans extrema avhyvling av Thorsten Flinck under Bergmans uppsättning av "Misantropen"...

Det jag förstått är att Bergman i princip var nära att ödelägga Flincks karriär och att utskällningen var något utöver det vanliga även med Bergmanska-mått mätt. Men jag har alltid undrat varför? Vad gjorde Flinck som utlöste denna karriärförstörande utskällning?

Var han helt enkelt för dålig på scen? Var han påverkad? Eller var det Bergman som ville förstöra för han som beskrevs som den "nya Bergman"?

Vet ju att andra fått sina livs utskällningar av Bergman, bl.a. Helge Skoog som 26-år gammal frågade om han fick lämna en repetition efter han sagt sin enda replik i pjäsen "Tre knivar från Wei"
Flinck är ju en strulig jävel som bland annat inte kan passa tider. Minns en uppsättning på södra teatern för ett tiotal år sedan och vi fick vänta nära en timme innan det kom igång. Att det skulle bero på någon annan än den store själv håller jag för osannolikt då det var en enmansföreställning där han iscensatt dikter. Han fick nog vad han förtjänade av den koleriske Bergman.
Citera
2014-11-22, 19:13
  #1204
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Flinck är ju en strulig jävel som bland annat inte kan passa tider. Minns en uppsättning på södra teatern för ett tiotal år sedan och vi fick vänta nära en timme innan det kom igång. Att det skulle bero på någon annan än den store själv håller jag för osannolikt då det var en enmansföreställning där han iscensatt dikter. Han fick nog vad han förtjänade av den koleriske Bergman.

Fast just med det här med förseningarna var det väl så att han endast kom försent en gång till Bergman, men aldrig mer... har jag för mig att ha hört.

Om jag förstått det rätt så var Misantropen färdigspelad och skulle på gästspel i New York och det var här någonstans Bergman skällde ut Flinck och ställde in gästspelet

Hittade faktiskt ett ögonvittne till händelsen, Benny Haag, som skrivit om det:
http://bennyhaag.se/ingmar-bergman-t...linck-och-jag/

En av anledningarna skulle ha varit att Flinck "gavs skulden för att föreställningen ändrats under spelperioden"... Vadå, kunde inte Bergman gått in tidigare och ändrat om han nu tyckte att så mycket hade ändrats?

Här talar Flinck, Thommy Berggren, Ahlstedt och Nils-Petter Sundgren om det:
https://www.youtube.com/watch?v=bBkj8_FdAOU

vid ca 16:22 börjar det om "Misantropen"

Thommy Berggren tror att det kan handla om att Ingmar i själva verket var missnöjd med hela pjäsens uppsättning (inkl. regi) och så fick Flinck hela skulden för det.
__________________
Senast redigerad av Sir_K 2014-11-22 kl. 19:34.
Citera
2014-11-22, 19:59
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Flinck är ju en strulig jävel som bland annat inte kan passa tider. Minns en uppsättning på södra teatern för ett tiotal år sedan och vi fick vänta nära en timme innan det kom igång. Att det skulle bero på någon annan än den store själv håller jag för osannolikt då det var en enmansföreställning där han iscensatt dikter. Han fick nog vad han förtjänade av den koleriske Bergman.

Väntade 45 minuter-en timme på Flinck på Södran för ett antal år sedan. Fadren spelades. Tänkte mig att dröjsmålet hade något med TF:s drogproblematik att göra. Eller den image av geni, den kult som omgett hans namn, typ "Jag beter mig hur jag vill, folk vill ju ändå se mig."

Har ingen aning om den verkliga orsaken.
Citera
2014-12-02, 09:26
  #1206
Medlem
Thorsten Flinck visar sitt stöd för fängslade Dawit Isaak.
Citat:
Den fjärde videon där kända svenskar uppmärksammar hans öde genom att filmas i en trång cell släpptes på måndagen.
Citat:
Thorsten Flinck reflekterar i sin video över den totala ensamheten i fängelsecellen.

– Här, på denna knappt befintliga lilla yta, gör jag till mig själv tjugo människors uppgifter, tjugo människors tårar, tjugo människors hopp som sakta allt mer tynar bort för mitt inre i mitt gråa fjärran, säger Thorsten Flinck.

http://www.expressen.se/nyheter/free...r-dawit-isaak/
Citera
2014-12-15, 02:43
  #1207
Medlem
Såg Stina möterTorsten flink. Där yrar han nåt om att han fick fängelse för han druckit sprit och blivit medvetslös.
'Läkaren slog på mig en paragraf,så jag åkte in'
'På fängelset hade det varit ett mord i duschen'
'Internerna våldtar som man inte är på sin vakt'
'Det är som i filmer'

(Ja,kanske inte exakt dom orden,men u get the point)

Wtf. Är han helt yr eller lider han av nån sjukdom som gör att han ljuger och hittar på sånt?
Citera
2014-12-15, 02:47
  #1208
Medlem
farfars avatar
han svamlar jämt, olika mycket beroende på hur väck han är
Citera
2014-12-21, 10:28
  #1209
Medlem
Thorsten Flinck sitter och babblar hos Agneta i tv4 nyhetsmorgon just nu.
Citera
2014-12-21, 11:03
  #1210
Medlem
Och vill man se Thorsten kanske man kan kolla i efterhand. Just nu är det live-sändning.
I alla fall ska han snackat om sina barn och om sitt album mm.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...morgon-2124420
Citera
2014-12-21, 12:22
  #1211
Medlem
Ni som är kunniga om Thorsten Flinck, var han påtänd/påverkad när han satt och pratade i nyhetsmorgon imorse?
Citera
2014-12-21, 12:50
  #1212
Avstängd
Warcruxs avatar
Thorsten Verkade väldigt stirrig när han var med i Nyhetsmorgon idag. Jag tror han hade varit inne på toan och dragit en stadig lina tjack innan intervjun med Agneta.
__________________
Senast redigerad av Warcrux 2014-12-21 kl. 12:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback