Thorsten Flinck är superb! Han kom till Örebro under sin 2012-turné, jag har konserten i färskt minne och här är lite av vad som hände:
*Han kom en timme för sent, till att börja med (men vad väntar man sig av honom?)
*Han svor och spottade åt hörsnäckorna som han hade i öronen. "De har suttit i sedan Melodifestivalen, jag är så jävla trött på dem!" brummade han och knådade ilsket in dem i öronen;
*Han berättade att hans mor var uppvuxen i Wadköping-trakterna - rolig trivia, och speciellt om man är Örebroare själv!
*Han tål inte Anders Ekborg. Anders är enligt Thorsten en falsk och inställsam typ. Brodern Dan Ekborg ska däremot vara en riktigt trevlig tjomme privat! (Tvärtom från vad man hört, då...!)
*Han hade en frottéhandduk som han ömsom torkade bort svetten med, ömsom gned bort överflödigt snus med. När han var klar med den för stunden slängde han den lite ledigt runt nacken.
*En man i publiken gick mot utgången innan konsertens slut. Detta gjorde Thorsten lite cirkus över. Han stoppade honom med ett utrop, och undrade vart "fan han skulle" och ville veta om konserten hade varit bra eller inte.
Hur det än må vara, så har han en otrolig scennärvaro, och hans oförutsägbarhet gör att han är väldigt intressant att titta på!

På något konstigt sätt är han väldigt attraktiv också, trots att han oftast ses nedsölad i snus och smuts.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
I den gamla Stina-intervjun har han sin bula i pannan. Några år senare var bulan mycket större, men i dagens TV4-framträdande var den borta. Jag såg den inte i alla fall.
Han var med i Lotta på Liseberg för typ två somrar sedan, han åkte berg-och-dalbana och hade ett plåster som fladdrade i pannan. Är det någon annan än jag som minns det? Jag är ganska säker på att det var i den vevan han tog bort den!