2015-01-17, 22:20
Medlem
kanelipullas avatar
Såg oxå nyss intervjun som sändes strax före Jul. Och håller me att han såg ovanligt städad ut men helt klart påtänd. Och har aldrig gillat Thorsten.. tycker han är riktigt obehaglig.
Citera
2015-01-29, 16:52
Medlem
Kan man ha sett Thorsten Flinck i går i Farsta Centrum sen kvällstid?
Citera
2015-03-09, 00:01
Medlem
Kaendiss avatar
Thorsten Flinck på Gröna Lunds Lilla Scen kl 20.00 den 22 juni:

http://www.gronalund.com/sv/konserte...orsten-flinck/
Citat:
Det började som ord på olika små papper och udda lappar. Thorsten skrev textrader, om livet, känslorna, tankarna och inte minst till och om döttrarna. Det var tillsammans med Mats Björke (tidigare Mando Diao) som texterna utkristalliserade sig till musik och låtarna på albumet "Till flickorna på Upplandsgatan 71 från fiaskot mittemot".

Dagen: Avsnitt 10: Thorsten Flinck

http://www.dagen.se/dagensmanniska/a...linck-1.272173
Citat:
I tionde avsnittet av Dagens människa möter vi skådespelaren Thorsten Flinck för ett samtal om Jesus, rätt och fel och att leva med självförakt.
Citera
2015-03-18, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis
Thorsten Flinck på Gröna Lunds Lilla Scen kl 20.00 den 22 juni:

http://www.gronalund.com/sv/konserte...orsten-flinck/

Han ser fortfarande inte illa ut. Åtminstone inte på dom fotona.
Citera
2015-03-18, 19:15
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis

7:35 in i podden, det roligaste jag hört idag!
Citera
2015-05-24, 20:13
Medlem
Någon som vet om han har adhd? Tycker hela han skriker adhd fall. För övrigt verkar han onekligen rätt obegahaglig. Får dock kännslan av att han vill göra rätt men lyckas strula till det för sig.
Hur har det gått för honom med boendet?
Senast redigerad av yokisuci 2015-05-24 kl. 20:18.
Citera
2015-05-24, 21:57
Medlem
atts avatar
Det här skvallret är inte pinfärskt, snarare tvärtom.

För ett antal år sen (vill minnas att det var andra hälften av 90-talet) satt jag vid bordet bredvid Thorsten Flinck på Humlehof (Folkungagatan Stockholm). Han var där med en manlig bekant och åt och drack. Han var iklädd en träningsoverall av glansigt tyg i färgställningen violett/ljusblått. Jag försökte lyssna på konversationen men det enda jag uppfattade var när Thorsten vid ett tillfälle upplyste sin kamrat om att "jag fick LYSANDE recensioner!"
Citera
2015-05-24, 22:29
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Någon som vet om han har adhd?

Han sade i Värvet att han hade ADHD.
Citera
2015-05-25, 14:31
Medlem
Ronilles avatar
Att hans döttrar har kunnat bli så fina flickor ändå med det ärvet. Jannike Jankell måste ha gjort ett hästjobb med Felice (ses förresten nu i 100 Code på HBO) och Happy.
Citera
2015-05-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Att hans döttrar har kunnat bli så fina flickor ändå med det ärvet. Jannike Jankell måste ha gjort ett hästjobb med Felice (ses förresten nu i 100 Code på HBO) och Happy.

Vill minnas att frk Jankell en gång sa att hon inte skaffade barn med en missbrukare utan med en väldigt snäll och känslig man som tyvärr blev sjuk.
Citera
2015-06-15, 21:23
Medlem
galen.gasts avatar
Thorsten Flinck är superb! Han kom till Örebro under sin 2012-turné, jag har konserten i färskt minne och här är lite av vad som hände:

*Han kom en timme för sent, till att börja med (men vad väntar man sig av honom?)
*Han svor och spottade åt hörsnäckorna som han hade i öronen. "De har suttit i sedan Melodifestivalen, jag är så jävla trött på dem!" brummade han och knådade ilsket in dem i öronen;
*Han berättade att hans mor var uppvuxen i Wadköping-trakterna - rolig trivia, och speciellt om man är Örebroare själv!
*Han tål inte Anders Ekborg. Anders är enligt Thorsten en falsk och inställsam typ. Brodern Dan Ekborg ska däremot vara en riktigt trevlig tjomme privat! (Tvärtom från vad man hört, då...!)
*Han hade en frottéhandduk som han ömsom torkade bort svetten med, ömsom gned bort överflödigt snus med. När han var klar med den för stunden slängde han den lite ledigt runt nacken.
*En man i publiken gick mot utgången innan konsertens slut. Detta gjorde Thorsten lite cirkus över. Han stoppade honom med ett utrop, och undrade vart "fan han skulle" och ville veta om konserten hade varit bra eller inte.

Hur det än må vara, så har han en otrolig scennärvaro, och hans oförutsägbarhet gör att han är väldigt intressant att titta på! På något konstigt sätt är han väldigt attraktiv också, trots att han oftast ses nedsölad i snus och smuts.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I den gamla Stina-intervjun har han sin bula i pannan. Några år senare var bulan mycket större, men i dagens TV4-framträdande var den borta. Jag såg den inte i alla fall.

Han var med i Lotta på Liseberg för typ två somrar sedan, han åkte berg-och-dalbana och hade ett plåster som fladdrade i pannan. Är det någon annan än jag som minns det? Jag är ganska säker på att det var i den vevan han tog bort den!
Senast redigerad av galen.gast 2015-06-15 kl. 21:40.
Citera
2015-06-15, 21:58
Medlem
galen.gasts avatar
Thorsten kommer för övrigt medverka i nästa års Stjärnorna På Slottet. Detta enligt Thorstens egen utsago i sin gästbok! Programmet kommer spelas in nu i augusti, tror jag. Jag kommer sitta bänkad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in