Citat:
Ursprungligen postat av
Syko
Kan ju ha hänt. Står ju bara det varit munhuggning. Sen ja det brukar bli efter spel på liknade saker. HA låter inte sig sättas på som beskrivs. Alla är människor och kan förlora någon gång. Det som räknas är vad som sker sen!
Jaså, hur tycker du statistiken, om man ska räkna angrepp, ser ut mellan HA och invandrargängen, i ex Danmark?
Citat:
Ursprungligen postat av
Himara
Blir det samma efterspel som sist när en HAsnubbe fick stryk av 10 invandrarpojkar?

Nu tror jag iofs bra de inblandade vet om det blivit något och isåfall hur det artade sig. Men med tanke på vilka de hamnade i bråk med så har jag svårt att se HA kunna göra något åt saken, iallafall få sista ordet. Att de skulle kunna göra något är jag säker på, men jag tror aldrig atv de skulle gå segrande ur en konflikt med dessa. De är för många, för tighta, för orädda, och plus att dessa skiter totalt i färger och västar.
Det man med säkerhet vet är att man kan bära en sådan väst utan att vara stenhård och gilla bråk, men den andra sidan är bildad av just att alla är av samma sort och på samma nivå.
För att sätta det på sin spets, MC-klubbar har många medlemmar som inte har något gemensamt förutom just MC-biten, vilket inte är så konstigt. Ungefär som man inte väljer sina arbetspolare. De andra är mer som en mafia där du har krav på dig att prestera för varför ska du annars vara med dem och leka? Tigtha tuffa gatugäng kommer alltid besegra dem från MC-kulturen då de facto är från helt olika skolor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Streetripper
Som agendan påbjuder så måste 10 blattar ta an en snubbe!
Nja, den tolkningen kan man lätt göra, men i detta fallet så vet jag att det var mer att alla som kunde komma åt ville krossa och angripa, inte att det behövdes, utan alla agerar instinktivt utan att veta vem eller vilka i gruppen som är med.
Å andra sidan så kan man ändå säga att själva grejen är signifikativ; dessa kommer alltid vara flera och och alla är totalt likgiltiga för ev efterspel, de är all in från start.
Citat:
Ursprungligen postat av
Streetripper
Tvivlar väldigt starkt på att du vet något om någonting.
vad tror du vet som inte han vet? Förväxla inte ödmjukhet och fåordighet med okunskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krapulant
Hämnd är ju en rätt som avnjutas kall. I HAs fall helst så kall att alla hunnit glömma den första incidenten.

Alltså, ska HA vika sig mot några så är det typer som dessa. Men då du inte vet något om några av sidorna så är din felkalkyl ganska väntad.
Citat:
Ursprungligen postat av
O9C
Jag sa inte att han va ensam, bara att han tjafsade med en svartskalle utanför lokalpuben och tjafset va mellan dom två, blatten hade ett gäng långt fler polare än vad ha knutten verkade ha. Att åka båge nu är väl inget konstigt? Jag bor ganska nära ett av deras klubbhus (snackar några kilometer och bor i deras förbifart) i Sthlm och jag ser dom ofta åka båge så länge det inte är snö på vägarna.
Jo, att åka båge i Juletider är ganska märkligt då det är betydligt bekvämare med bil. men bara för att det är ovanligt så säger jag inte att det inte kan ha hänt, bara att det låter mysko.
Citat:
Och jag brukar se dom puttra omkring ensamma på sina bågar det är bara när dom är på puben som dom är 2 eller fler, och oftast har dom inte västarna på sig när dom sitter och dricker öl på lokalpuben, måste betyda att dom är rädda för något eller skäms över att vara ha
Att det är västförbud vet jag att ägaren skiter i.
De brukar hänga av sig av respekt för det kan ofta skapa onödigt spänd stämning, sedan så är även dem civila emellanåt, västen är liksom inte fastspikad på kroppen.