Visst är det uppskattat när långa texter är uppdelade i stycken. Men ni som gnäller mycket på det, har ni läst en vanlig bok någon gång?
Är ju ofta hela sidor utan styckeindelningar. Eller det läses mest "böcker" med pratbubblor.
OnT: Att S-modellen osv finns är ju just för att inte vem som en dag ska komma på att starta en mc klubb och dra på väst med patchar på.
Självklart ska mc och klubb intresserade kunna göra skapa en klubb. I eller utanför SMB i mitt tycke.
Men man bör hur som lära känna miljön och köra utan patch ett par säsonger och lära känna folk i olika klubbar. Sen vet ni som vill starta lite mer och kan börja fundera på färger symbol osv.
Red/Gold Red/Whit är ju inget att tänka på att försöka med ens för den som vill starta. Sen som bottom rocker kör man närmaste staden ni har er lokal. Inte Sweden då det är något man får slås för. I Europa gäller landet i USA statera som bottem rocker. Men det fungerar på samma sätt och icke 1% klubbar flaggar inte stat i heller.
Kanske inte är ett en anhängare av SBM men det fyller ett bra syfte eller har i alla fall gjort genom åren. Lokal samt minst 5 medlemmar tror jag gäller. (länge sedan jag ens tänkte på det) Men det är en bra start oavsett SMB eller inte.
Kort så ska man starta en klubb så kör man utan patch och lär känna folk i miljön först sen ger sig resten och man hittar sitt eget. Vilka klubbar man gillat hänga med. Vilken modell av klubb som passar er.
Hur som gör man på rätt sätt finns ju chansen att avancera om man en dag skulle vilja göra det. Har man gjort bort sig så kan det vara kört på alla sätt då Sverige är litet. Ta det lugnt och gör rätt. Även små klubbar som gör fel har vi ju sett tydliga bevis på att det snabbt går dåligt.
Som klubb med patch så står man för något och detta ska inte missbrukas. Vill man bara åka hoj med familj och ha lite fika kvällar så passar det bättre med en 1 patch klubb. Då man bara har ett märke på ryggen med namn och allt i ett. Detta visar en annan inställning direkt. Även om det kanske inte är så vanligt i dag så finns det.
Ah farligt att vara ledig pladdrar för mycket onödigt skit då märker jag. En kaffe på det. Ha det gott gubbar!