2014-12-19, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Jag har tagit flertalet grift mellan 40-44 med "nya" reakers, så visst fan vet jag hur man spelar med ändringarna, och JO, builden är mycket mer förenklad och casual nu, och det kan nog många "MVP-barbs" skriva under på, påstå inget annat. Men visst, casual-conny blir väl glad när inte barben springer iväg med alla mobs i hans pub-game. Vem fan spelar public ens?

STD är fortfarande kass jämfört med andra classer. Barb var viktigt i high lvl groupplay förut, nu... not so much. Och nej det är inte alltid bättre, blizzard har gjort många idiotiska nerfs/ändringar till det tråkigare och sämre. Varför ska man inte klaga på ändringar om man tycker de är felaktiga? Communityn och dess åsikter bör alltid vara viktigt för Blizzard. Ett exempel som inte ligger så långt tillbaka i tiden var den uppenbarligt felaktiga nerfen av Earthen might, som de sen backade på och "un-nerfade". Om alla skulle resonera som dig skulle eq-builden vara ännu sämre än den är nu, för inte fan skulle de backat ang den om inte communityn sagt ifrån.

Jag brukar inte klaga på ändringar, men den här gillar varken jag eller typ 99% av barb communityn, och inte då av anledningen att vi får hoppa ner från grift 60 till 45-50, utan för att ändringarna är fel väg att gå. Fanns otroligt mycket bättre förslag på ändringar än den enkla vägen de valde. Diablo är inget MMO, och att konstant välja balans före FUN är fel väg att gå. Istället för att förstöra roliga builds med bra synergy så borde de buffa andra classer/skills så det finns andra lika bra alternativ.

"Passar det inte, så sluta spela" ... fan så tråkigt spelet hade varit om alla resonerat så.

Wow, har du klarat grift 40+ på PTR?! Fan vad cool du är! Seriöst.

Du kan tycka att nya raekor's suger, men de flesta ogillar jagandet efter conduit och/eller stå still och hålla inne frenzy-hot key. Vem nämner ens public?

Okej, alla som spelar EQ ska tacka såna som dig. Alla tre.

Så du vill seriöst ignorera all form av defense, all single target dmg, allt taktiskt skippande - enbart för att putta frysta mobs genom rifts? Om du tycker det är roligt, fine. Om alla tycker som du, så kommer de att ändra tillbaka (som med might), men vem tror du kommer ha rätt av oss? Precis.

Du kan väl posta alla bra förslag som du har till blizzard.
Citera
2014-12-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Wow, har du klarat grift 40+ på PTR?! Fan vad cool du är! Seriöst.

Du kan tycka att nya raekor's suger, men de flesta ogillar jagandet efter conduit och/eller stå still och hålla inne frenzy-hot key. Vem nämner ens public?

Okej, alla som spelar EQ ska tacka såna som dig. Alla tre.

Så du vill seriöst ignorera all form av defense, all single target dmg, allt taktiskt skippande - enbart för att putta frysta mobs genom rifts? Om du tycker det är roligt, fine. Om alla tycker som du, så kommer de att ändra tillbaka (som med might), men vem tror du kommer ha rätt av oss? Precis.

Du kan väl posta alla bra förslag som du har till blizzard.

Cool, nee? Tycker bara det är en indikation på att jag vet hur builden/klassen spelas.

Våran Single target dmg är fortfarande värdelös, med pain enhancer + 5p bonus + bul kathos ring + immunity neck och en jävla massa CDR så kanske man får ner bossfighten till 6 minuter på lvl 45ish (om man får rätt boss). Det är precis lika mycket fishing nu, till och med värre. fast istället för att fiska efter conduit så måste man nu fiska efter precis rätt rift samt precis rätt boss, i nuläget är den bossen Saxtris (eller ghom om du har poison neck).

Finns trådar med hundratals poster varav många är väldigt bra ang. nya reakers på us.battle.net så ser ingen anledning till att jag ska behöva sitta och posta allt igen. Läs där vettja.

Förstår inte varför du är så jävla butthurt? Eller du kanske tycker värdelösa 3000% dmg over time är en genial 5p bonus? Men din övre gräns kanske går vid t6 och visst, där är ändringarna bra, så isåfall förstår jag att du är glad.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2014-12-19 kl. 09:43.
Citera
2014-12-19, 12:54
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
.

Nu vet jag inte hur mycket 2.1 barb du spelat eller hur det nya settet känns då jag inte lirar ptr, men hur du kan sitta och försvara den gamla bonusen är för mig helt sjukt. Det tog mig ungefär 3 timmar efter 2.1 släpptes innan jag sa till min polare att det måste försvinna. Hade man gjort om setbonusen till "Thorns now deal damage to yourself by 1000% of your thorn dmg" hade det t.o.m varit bättre...

Om du skulle vara arg över något är det att blizzard ens släppte igenom reakor från första början. Sen måste jag tillägga att jag avskyr reakors spelstil, så alla tycker inte som du. Att de ändrar M6 cold är dock helt sjukt och obefogat. Den builden är varken op i t6 rifts eller grifts och har en väldigt olik spelstil gentemot de flesta andra builds. Där tycker jag verkligen blizz begår ett mistag.
Citera
2014-12-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Nu vet jag inte hur mycket 2.1 barb du spelat eller hur det nya settet känns då jag inte lirar ptr, men hur du kan sitta och försvara den gamla bonusen är för mig helt sjukt. Det tog mig ungefär 3 timmar efter 2.1 släpptes innan jag sa till min polare att det måste försvinna. Hade man gjort om setbonusen till "Thorns now deal damage to yourself by 1000% of your thorn dmg" hade det t.o.m varit bättre...

Om du skulle vara arg över något är det att blizzard ens släppte igenom reakor från första början. Sen måste jag tillägga att jag avskyr reakors spelstil, så alla tycker inte som du. Att de ändrar M6 cold är dock helt sjukt och obefogat. Den builden är varken op i t6 rifts eller grifts och har en väldigt olik spelstil gentemot de flesta andra builds. Där tycker jag verkligen blizz begår ett mistag.

Har nog spelat mer 2.1 barb än de flesta i tråden, barb har varit min main sen vanilla.
Bara undrar, vad är det du inte gillar med live reakers? Att den släpar mobs? På höga grifts så har barb funkat som "bussdriver", hämtat elite packs åt de andra spelarna och rensat trash mobs. Tack vare detta har vi haft en plats i high end gruppspel. Nu är vi inte längre till någon nytta. Men visst, funkar säkert bättre i casual gruppspel där spelarna inte vet hur de ska uttnyttja classerna och de olika synergies dem emellan, och det är väl den gruppen av spelare som är the main target för Blizzard. En bra barbspelare släpade inte mobsen från sina allies, utan släpade dem TILL dem och höll dem CC'ade.

Jag är medveten om att reakers behövde/BEHÖVER tunas, men att de skulle ändra dreadnought runan så vi inte längre kan klumpa mobs var ingen som trodde. De allra flesta trodde att de antingen skulle begränsa vile wards på något sätt eller göra så inte ancient parthan defenders funkade med charge, och i och med dessa ändringar på något sätt pumpa upp våran Single target till en nivå likvärdig andra classer. Men istället slänger de på en värdelös 5p bonus och ändrar den runan som var kärnan i spelstilen, en spelstil som många faktiskt gillade, förutom kanske casuals då som inte visste hur man släpade mobs på ett bra sätt.
Att släpa mobs gav iaf lite "feedback" till mig som spelare, men nu bara zappar man fram och tillbaka över fienderna tills de flesta dött. Skittråkigt.

Ang. DH, har de gjort ytterligare ändringar på Maruders eller är det den första ändringen du syftar på? Kan inte säga något om den men en mer aktiv spelstil än live m6 borde väl göra builden roligare?
Citera
2014-12-19, 13:54
Bannlyst
Citat:
Cool, nee? Tycker bara det är en indikation på att jag vet hur builden/klassen spelas.

Våran Single target dmg är fortfarande värdelös, med pain enhancer + 5p bonus + bul kathos ring + immunity neck och en jävla massa CDR så kanske man får ner bossfighten till 6 minuter på lvl 45ish (om man får rätt boss). Det är precis lika mycket fishing nu, till och med värre. fast istället för att fiska efter conduit så måste man nu fiska efter precis rätt rift samt precis rätt boss, i nuläget är den bossen Saxtris (eller ghom om du har poison neck).

Finns trådar med hundratals poster varav många är väldigt bra ang. nya reakers på us.battle.net så ser ingen anledning till att jag ska behöva sitta och posta allt igen. Läs där vettja.

Förstår inte varför du är så jävla butthurt? Eller du kanske tycker värdelösa 3000% dmg over time är en genial 5p bonus? Men din övre gräns kanske går vid t6 och visst, där är ändringarna bra, så isåfall förstår jag att du är glad.

Ja, 6 minuter på grift lvl 45 är ju i linje med de andra klasserna. Med nuvarande raekor's så är det ju ännu högre.

Och angående fishing, så kan du väl inte mena allvar? På live måste du få rätt mobtyp, bra density, och sen en conduit. Allt detta är ju jättelåg chans. Nu behövs bara bra mobtyp och en bra boss, som det finns 3 st av.

Det verkar som att du är sur för att barbs inte har en given spot i grupp-grifts längre.
Citera
2014-12-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ja, 6 minuter på grift lvl 45 är ju i linje med de andra klasserna. Med nuvarande raekor's så är det ju ännu högre.

Och angående fishing, så kan du väl inte mena allvar? På live måste du få rätt mobtyp, bra density, och sen en conduit. Allt detta är ju jättelåg chans. Nu behövs bara bra mobtyp och en bra boss, som det finns 3 st av.

Det verkar som att du är sur för att barbs inte har en given spot i grupp-grifts längre.

6 minuter kanske är i lägsta laget ändå, för då räknar jag med att man sparat en power pylon att använda när ruthless kickar in.

Okej. Lets agree to disagree. Jag har inget emot förändringar, tvärtom, de ger ofta ett incentive att spela igen, och jag lär väl spela en del när den nya patchen går live, tills man tröttnar och inväntar nästa. Jag gillar helt enkelt inte spelstilen efter förändringarna, tycker inte builden är kul nu. Känns som när man lirat season och inte haft "all runes"-bonusen ännu och bara gått och väntat på sista delen så man kunde dra mobs istället för att zappa fram och tillbaka genom dem. Builden behövde förändring, jag ville ha bättre STD, och förstod då såklart att den galna AOE'n inte kunde fortsätta att va så OP isåfall, dock tycker jag att de gick fel väg. Vad du tycker är upp till dig, det är ju kul för dig om du gillar den nya spelstilen.

Och ja, det är klart jag tycker det är tråkigt att jag inte kommer kunna lira min main i grifts förutom på "casual-nivå".
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2014-12-19 kl. 15:07.
Citera
2014-12-19, 15:33
Medlem
PhilDunphys avatar

Jag har ingen erfarenhet själv av höga grifts, men de videor jag sett så är barbaren tre våningar under resten av gruppen för att hitta rätt mob-typ. Det är mer effektivt att alltid charga framåt än att dra tillbaka packs och hålla dem ccade för resten av gruppen. Problemet ligger i som du själv säger, att vile wards scalar åt fel håll, vilket blizzard lovade att ta bort då de upptäckte synergin mellan rimeheart/frostbourn/palm monk. Att mobsen får mer hp ska aldrig gynna en klass utan det ska linjärt göra klasserna sämre. Sen att APD fungerar är ju bara kaka på kaka.

Spelstilen har jag dock inga problem med (förutom att jag personligen inte gillar att spela den) , försöker alltid ha med en barb i t6 riftsen för det går så otroligt mycket snabbare. Att den nya fc-bonusen är tråkig är ju bara beklagligt, men det jag försöker säga är att vad som helst är bättre än den som är live.

Ang. dhs så är det precis som du säger. Ända skillnaden är att vissa ibland (som jag) vill ha en passiv spelstil. Rätt skönt när man typ kollar på fotboll och vill lira lite samtidigt. Så av samma anledning som du vill ha kvar fc vill jag ha kvar m6, enda skillnaden är att m6 cold inte är överdrivet bra. Antar att man måste hitta en smk till wd'n för att kunna spela passivt nu!
Citera
2014-12-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy

Jag har ingen erfarenhet själv av höga grifts, men de videor jag sett så är barbaren tre våningar under resten av gruppen för att hitta rätt mob-typ. Det är mer effektivt att alltid charga framåt än att dra tillbaka packs och hålla dem ccade för resten av gruppen. Problemet ligger i som du själv säger, att vile wards scalar åt fel håll, vilket blizzard lovade att ta bort då de upptäckte synergin mellan rimeheart/frostbourn/palm monk. Att mobsen får mer hp ska aldrig gynna en klass utan det ska linjärt göra klasserna sämre. Sen att APD fungerar är ju bara kaka på kaka.

Spelstilen har jag dock inga problem med (förutom att jag personligen inte gillar att spela den) , försöker alltid ha med en barb i t6 riftsen för det går så otroligt mycket snabbare. Att den nya fc-bonusen är tråkig är ju bara beklagligt, men det jag försöker säga är att vad som helst är bättre än den som är live.

Ang. dhs så är det precis som du säger. Ända skillnaden är att vissa ibland (som jag) vill ha en passiv spelstil. Rätt skönt när man typ kollar på fotboll och vill lira lite samtidigt. Så av samma anledning som du vill ha kvar fc vill jag ha kvar m6, enda skillnaden är att m6 cold inte är överdrivet bra. Antar att man måste hitta en smk till wd'n för att kunna spela passivt nu!

Jo det är ju lite olika från rift till rift men jo visst är det ofta så att man som barb chargar framåt och scoutar efter packs/pylons eller whatever, samtidigt som man dödar trash. På en grym lvl försöker man göra både det och groupa mobs åt sina allies. Hur som helst så fanns det iaf en plats för barb i high lvl gruppspel.

Har inget att säga om Maruder changen ännu, återkommer när jag provat, dock klingar det illa att Kridershot mer eller mindre är ett måste för att vara optimal vad jag förstått? Måste man farma fram den också... =/ hehe. Tidigare har ju faktiskt många bows och typer av vapen presterat ganska likvärdigt. T.ex. så var ju inte en bra craftad båge (kommer inte ihåg namnet men den med CHD) märkbart sämre en en grym Etrayu.
Citera
2014-12-20, 22:05
Medlem
Andersson93s avatar
Har inte spelat på ett bra tag nu. Är det fortfarande Sentry DH som är mer eller mindre faceroll fortfarande? Tror jag spelade sist för ungefär 3-4 månader sedan.
Citera
2014-12-20, 23:35
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Har inte spelat på ett bra tag nu. Är det fortfarande Sentry DH som är mer eller mindre faceroll fortfarande? Tror jag spelade sist för ungefär 3-4 månader sedan.

Ja, men den nerfas ganska hårt i nästa patch, och DH skall bli roligare som klass..
Citera
2014-12-21, 04:12
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93

Det beror på vad du menar. Ja m6 är fortfarande faceroll i t6 rift. Om du pratar om effektivitet så nej, dh är inte ens top 3 i rifts. Jag skulle ranka klasserna barb/crus/monk/dh/wiz. Så de andra klasserna har gått om dh's ganska rejält.
Citera
2014-12-21, 11:54
Medlem
kaff1s avatar
Alla pratar mycket om DHs och barbs.. Men någon som kan yttra sig om monk som spelat PTR. Hur står de sig nu? Det är enda klassen jag inte lirat upp till maxlevel därav ett naturligt val i s2 tänkte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in