2014-12-20, 22:00
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
I gårdagens vem där så spelades en Teddybears-låt. Kopplade inte sammanhanget mellan dem och jungfru Maria?
Citera
2014-12-20, 22:20
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
I gårdagens vem där så spelades en Teddybears-låt. Kopplade inte sammanhanget mellan dem och jungfru Maria?

"Mama, havent you heard..."
"Get Mama a house."
Tror inte det var större koppling än så.
Citera
2014-12-20, 23:04
Medlem
Jason sa att han trodde de var i England på första resan, uppmärksammade han inte att det var högertrafik?
Citera
2014-12-20, 23:20
Medlem
Är det en tillfällighet att Sveriges Radio-profiler är totalt hjärndöda, nu Martina och innan dess paret som mötte Filip och Fredrik!
Citera
2014-12-21, 03:30
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Timbuktu och Lina Thomsgård skötte sig överraskande bra. Kompletterade varandra och kan nog gå hyfsat långt. Dock fick Timbuktu en tillfällig hjärnblödning när han trodde att England hade högertrafik...

Att musikinslagen håller låg klass har blivit programmets signaturmelodi. Dessutom beundrar jag Luuks fru, hon måste vara utrustad med ett ofantligt tålamod.
Är väl ett nybörjarmisstag att inte kolla saker som höger/vänstertrafik.
Lina och Timbuktu är nya favoriter hos mig vid sidan om F&F.
Jesper Rönndahl och Höglund är en dynamisk duo också. Hoppas dessa tre par går långt.

Angående musiken så är det ljusår bättre under Luuks/Lindströms regi.
På Oldsbergs tid hette kompbandet The Railors och artisterna var Björn Shiffs och Lotta Engberg.

Nu har man i princip Håkan Hellströms band, och creddiga artister som fortfarande utvecklas.
Hur det passar målgruppen är en annan fråga dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Seriöst, Jönköpings nivå åtta är "växt ihop med granne som är malande byggnad".

Dels, hur många stora kända igenväxningar finns det i sverige? Och när man då tänker på den enda man kommer på, Jönköping Huskvarna, så får man det bekräftat av andra delen av ledtråden.
Det där är en nivå 4-ledtråd.
Om poängnivåerna anses lätta, så beror såklart på att man associerar rätt från början.
Jag tänkte direkt på Austin som brittisk sportbil, och när jag hörde poker - Texas Holdem blev jag säker.
Jönköping däremot som ansågs enkelt med sin malande granne.
Där tänkte jag på Kvarnsveden - Borlänge.

Kvarnsveden kan vara en stadsdel och inte en systerstad? Men tänker man fel från början så är det per automatik svårt.
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-12-21 kl. 03:37.
Citera
2014-12-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur

Om poängnivåerna anses lätta, så beror såklart på att man associerar rätt från början.
Jag tänkte direkt på Austin som brittisk sportbil, och när jag hörde poker - Texas Holdem blev jag säker.
Jönköping däremot som ansågs enkelt med sin malande granne.
Där tänkte jag på Kvarnsveden - Borlänge.

Kvarnsveden kan vara en stadsdel och inte en systerstad? Men tänker man fel från början så är det per automatik svårt.

Jag kan inte brittiska sportbilar och kunde inte den ledtråden. Poker associerade jag först med Las Vegas/Nevada men tyckte inte det passade med bilderna och övriga ledtrådar
Citera
2014-12-21, 12:41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur

Angående musiken så är det ljusår bättre under Luuks/Lindströms regi.
På Oldsbergs tid hette kompbandet The Railors och artisterna var Björn Shiffs och Lotta Engberg.

Nu har man i princip Håkan Hellströms band, och creddiga artister som fortfarande utvecklas.
Hur det passar målgruppen är en annan fråga dock.

Husbandet är det inget absolut inget fel på.

Björn Shiffs?

Vi antar att du menar Björn Skifs? Nämner man Björn Skifs och Lotta Engberg i samma mening så har man bevisat att man inte är tillräckligt kompetent för att uttala sig när det gäller musikfrågor.

Creddiga artister som fortfarande utvecklas är en omskrivning för "artister" som inte har någon nämnvärd begåvning.
Citera
2014-12-21, 13:11
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Husbandet är det inget absolut inget fel på.

Björn Shiffs?

Vi antar att du menar Björn Skifs? Nämner man Björn Skifs och Lotta Engberg i samma mening så har man bevisat att man inte är tillräckligt kompetent för att uttala sig när det gäller musikfrågor.

Creddiga artister som fortfarande utvecklas är en omskrivning för "artister" som inte har någon nämnvärd begåvning.
*Skifs
Blev hans tyska stavning vid 03:30.
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-12-21 kl. 13:21.
Citera
2014-12-21, 13:12
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Nämner man Björn Skifs och Lotta Engberg i samma mening så har man bevisat att man inte är tillräckligt kompetent för att uttala sig när det gäller musikfrågor.
Kan bara hålla med dig. Björn Skifs är en av Sveriges bästa artister medan Lotta Engberg är en total nolla vars främsta merit är att hon knullade runt med Christer Sjögren under en sommar.
Citera
2014-12-21, 13:19
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kan bara hålla med dig. Björn Skifs är en av Sveriges bästa artister medan Lotta Engberg är en total nolla vars främsta merit är att hon knullade runt med Christer Sjögren under en sommar.
Men inaktuell.
Släpper det fom. nu då det är OT.
Citera
2014-12-21, 14:21
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Hoppas Jason förlorar, retar mig på honom. Hela hans karriär har han byggt upp kring hur rasistiskt han tycker Sverige är. Invandrare som kommer hit borde va tacksamma för att vi upplåter vårt land åt dem. Han är oförskämd och otacksam. Varje gång någon uttrycker sig positivt om Sverige så skriker och bölar han som en tre-åring om att han är kränkt. Patetisk fjant på alla sätt, den där Jason.

Född i Lund.
Citera
2014-12-21, 16:45
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
"Mama, havent you heard..."
"Get Mama a house."
Tror inte det var större koppling än så.

"We've sold out all over the world" syftar ju också på hur det inte fanns plats att bo när Josef och Maria skulle skattskriva sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in