Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Jag försöker inte göra något sådant till en norm. Dock har det alltid förekommit, förekommer i detta nu och kommer alltid att förekomma. För egen del och mina vänner, tjejkompisar och ex var det väl sisådär 25 år sedan. Alla växer väl till sig och mognar. Tror du JA hade betett sig såhär om han visste det skulle resultera i ett styckmord? Tror du han kommer bete sig likadant i framtiden?
Svin och svin, varför hängde mördaren fast vid "svinet" då? Det är väl lika lätt för henne att släppa honom som för honom att börja bete sig något mognare?
Hon är ju dum i huvudet om hon fann sig i den semi-relationen. Oavsett vad han säger, sagt och lovat. Själv hade jag tackat, packat och dragit dag 2.
Att prata med två tjejer – samtidigt – om att skaffa barn och hus och flagga att killen önskar stadigvarande relation med – båda. Nej, sånt händer inte hela tiden överallt och jämt. Möjligtvis I din omgivning..
Du frågar ifall JA även I framtiden kommer att bete sig på det här bedräliga och svekfulla sättet. Tja. Bästa sättet att sia om någons framtida beteende är väl att titta på hans tidigare beteende.. som vår vän Dr Phil säger..
En normal människa undviker inte att beter sig bedrägligt endast ifall det resulterar I ett styckmord. Var och en av oss har en inre kompas som hjälper oss att bete oss hyggligt gentemot varandra OAVSETT vad som står I lagboken. Enligt dig är det däremot så att det som inte uttrycken är förbjudet I lag – är tillåtet..
Männsikors psyke är något man ska handskas med varsamt. Det är lättare att knäcka någon än man anar. Som vi ser nu är JA själv “helt knäckt”. Hela hans familj är knäckt. Trots att de inte är släktingar till BO.. De orkar inget..
Personer som är uppvuxna under omständigheter där de har saknat kärlek och omsorg är oändligt sugna på det I vuxen ålder. De gör “vad som helst” för att få ingå I en gemenskap och känna sig älskade.
Utnyttjar man detta (vilket JA bevisligen gjorde sen flera år tillbaka I med LL) så är man ett svin. Man beter sig som ett svin – och förtjänar att behandlas som ett svin.
JA skulle ha kunnat råka illa ut själv. Tänk om styckmörderskan hade klippt av en viss kroppsdel på honom..
Rättvisare och mindre dramatiskt. Och ingen någon större förlust för någon.