Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-13, 02:20
  #8593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Så här säger en av hans vänner:
Potentiellt partisk inlaga förstås.

Efter att ha läst till s76 i FUP:s andra del av fyra så får jag intryck av en väldigt slätstruken pojk i JA. Det finns inte mycket stadga där att se någon karaktär framför sig. En lite allmänt kåt ungdom bara. Överkokt spaghetti? Vanilj. Jag läser vidare...
Citera
2014-12-13, 02:21
  #8594
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Många andra säger helt annorlunda. Och är du ''kär'' i någon så är du inte notoriskt otrogen med människor du knappt känner mot din partner. Så komplicerat är det inte att hålla gylfen stängd förutsatt du ej är ett sinnessvagt svin.
Om jag tolkar dig rätt är det alltså JA som bör dömas för brottet,
medan JH förtjänar en tröstande klapp på axeln och en ny häst.
Citera
2014-12-13, 02:29
  #8595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om jag tolkar dig rätt är det alltså JA som bör dömas för brottet,
medan JH förtjänar en tröstande klapp på axeln och en ny häst.

Och där tackar vi dig för din medverkan.
Citera
2014-12-13, 02:30
  #8596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Instämmer så totalt. Tycker AJ har stor skuld i det som skett

Tycker detta är en smått bisarr ståndpunkt: att en ung pojk/man skall hängas ut som ngn manipulerande iskall psykopat som kallhamrat spelat ut sina kvinns mot varandra mer el mindre medveten om vad som komma skall ske..
Kanske har han inte haft full koll på sina känslor i alla lägen, vetat vem han 'vill ha' osv. Bara det att han råkar höra till det manliga släktet gör inte honom till någon 'medbrottsling', hur gärna man än vill att så skall vara fallet.

(Ot: har själv varit ung en gång i tiden och haft flera 'romanser' aktuella samtidigt, tack o lov utan styckmord som resultat.)
Citera
2014-12-13, 02:33
  #8597
Medlem
Docklands avatar
Han hade väl inte varit speciellt engagerad i mördaren, vilket framkom under de olika förhören och ljudupptagningen i rätten. Själv hade jag dragit som en avlöning. Inte styckmördat min eventuella rival.
Det är skillnaden på mig och mördare.
Citera
2014-12-13, 02:35
  #8598
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om jag tolkar dig rätt är det alltså JA som bör dömas för brottet,
medan JH förtjänar en tröstande klapp på axeln och en ny häst.

Nu tycker jag du tog i, för visst har du förstått att JH är den som dödat LL. Eller hård drar du det till det extrema. Utan JA hade detta inte skett, hon säger i inledningen att hennes tolkning av LL är baserad på det som JA berättat och att hon inte känner henne.

Så visst har den herren en stor betydelse på det som skett. Får känslan av att han vill ha bägge och att i dessa två kan han komma och gå lite hipp som happ, men med hans fantastiska charm och sin slipprighet i konflikt kommer han undan med det under låååång tid.

JH tror på allt han säger och det gör LL till hennes akilleshäl etc etc
Citera
2014-12-13, 02:36
  #8599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han hade väl inte varit speciellt engagerad i mördaren, vilket framkom under de olika förhören och ljudupptagningen i rätten. Själv hade jag dragit som en avlöning. Inte styckmördat min eventuella rival.
Det är skillnaden på mig och mördare.

Förutom att det var han som tog initiativet bägge gångerna. Samt hade lovat bägge både hus,barn och giftermål. Han spelade bägge mot varandra och vägrade ta parti för någons sida under flera månaders tid. Tidsfråga innan han hade tröttnat på LL denna gången också och släpat in någon ny (eller JH igen) i den där triangeln.

Ansvaret för brottet den aktuella dagen ligger till 100% på JH, men SAMTLIGA delar ansvar i att skapa denna enormt påfrestande situation som LL och JH tvingats leva i, i flera månaders tid. LL påverkades även hon av detta och var i processen att söka hjälp för sin nedstämdhet.
__________________
Senast redigerad av dip 2014-12-13 kl. 02:40.
Citera
2014-12-13, 02:37
  #8600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han hade väl inte varit speciellt engagerad i mördaren, vilket framkom under de olika förhören och ljudupptagningen i rätten. Själv hade jag dragit som en avlöning. Inte styckmördat min eventuella rival.
Det är skillnaden på mig och mördare.

Ändå var det hon som fick nyckel , blev återkommande kontaktad och indragen.
Samma med LL som säkerligen fick höra precis samma visa.
Han är ju hal som en ål.

Drar sig undan.
Vill inte vittna.
Vill slippa rättegången.

Klart som fan han har ansvar.
Nej inte som i att han ska dömmas.
Men klart han har sin del i dramat.

Det ÄR JH som gjort brotten här.
Men att förminska JA:s roll är ju helt fel.
Citera
2014-12-13, 02:38
  #8601
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Och där tackar vi dig för din medverkan.
Nej, det kan jag tyvärr inte medverka till.

Jag har en helt annan åsikt,
och den överensstämmer till större delen med rättsväsendets.
Citera
2014-12-13, 02:42
  #8602
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tycker detta är en smått bisarr ståndpunkt: att en ung pojk/man skall hängas ut som ngn manipulerande iskall psykopat som kallhamrat spelat ut sina kvinns mot varandra mer el mindre medveten om vad som komma skall ske..
Kanske har han inte haft full koll på sina känslor i alla lägen, vetat vem han 'vill ha' osv. Bara det att han råkar höra till det manliga släktet gör inte honom till någon 'medbrottsling', hur gärna man än vill att så skall vara fallet.

(Ot: har själv varit ung en gång i tiden och haft flera 'romanser' aktuella samtidigt, tack o lov utan styckmord som resultat.)

du menar att när du mördade dina x eller så var du mera planerad så ingen kom på dig. Ligg med vem du vill jag bryr mig inte, själva liggande är det inget fel på men om han inte flytt varje gång ett krav kom in i bilden och stannat upp och lyssnat kanske han förstått att han skulle stoppa i tid.

jag tror det är nyttigt att ha vissa krav på sig i sin uppväxt och jag får nästan känslan av det jag tagit del av att han ursäktats för han var en kåt man, är det så jag ska tolka det.
Men om du vill och orkar lyssna finns det rätt många tjejer och kvinnor som också spelar detta spelet. Man har en eller två som säkra back ups om man inte får ligga efter en krogrunda.
Visst är han ett offer men plz inte fasiken är han utan skuld han har lekt med elden.

Om du går in utan skydd i ett brinnande hus kommer du garanterat ut med brännskador.....eller??
Citera
2014-12-13, 02:43
  #8603
Medlem
Finns det fler ljudfiler?
Citera
2014-12-13, 02:48
  #8604
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nej, det kan jag tyvärr inte medverka till.

Jag har en helt annan åsikt,
och den överensstämmer till större delen med rättsväsendets.

Vänta lite nu!!??? hur ser deras åsikt ut, får man ha tolkningsfria åsikter där?
Trodde de utgick ifrån lagar och stadgar efter vad brottsbalken säger.

Bevis mm är väl bara verktyg som skall styrka brottets storlek och omfattning.

Ärligt lider jag med alla de som är berörda på djupet av mitt hjärta, men detta är helt sjukt i mitt liv och det är därför jag lyssnar läser och följer tråden. Och med ganska gedigen egen erfarenhet av grymhet och svek förstår jag inte hur det kan flippa så totalt.

Vi har alla ett val i livet, och genuin lycka skapar jag och det visste jag redan vid 25 års ålder. Mitt liv min kontroll

Måste tillägga en liten grej bara. Om jag skulle banka på mig själv lite extra får blåmärken här och där, eller snitta mig själv lite springa här ifrån efter ett småtjafs med min man och anmäla min man som egentligen inte gjort något. Skulle han åka på det, de skulle bums häkta honom för i samhället idag ses kvinnan som det svagare könet, JH visar att så är det inte. jag tror diskussionen skulle sett helt annorlunda ut om hon varit en man.

Om man ser till utvecklingen ökar misshandeln av män idag och betydligt fler speciellt åttiotalister födda i en kvinnlig kropp tar saker i egna händer.
Det snittas mm hej vilt emellanåt. Tror vi måste ändra synsättet vi har och förstå att den tid vi lever i ändras konstant.
__________________
Senast redigerad av Willow1 2014-12-13 kl. 02:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback