2014-12-15, 16:35
Medlem
Ännu en fråga, finns det någon risk att propparna skulle gå om man använder en 2200W vattenkokare i ett rum i Flogsta?
Citera
2014-12-15, 20:00
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trxflsic
Ännu en fråga, finns det någon risk att propparna skulle gå om man använder en 2200W vattenkokare i ett rum i Flogsta?
Det är stor risk. Propparna går hela tiden där. Särskilt nu på vintern när många kör med extra element på rummen.
Citera
2014-12-18, 03:42
Medlem
Hur är det med lägenheterna på Kantorsgatan? Jag fick erbjudande idag om ett rum med egen toalett på Kantorsgatan 4. Det är ju då ett såkallat korttidskontrakt. Vad tror ni om risken att man får lämna sin lägenhet? Hur långt har dem kommit? Jag vet ju att dom skall göra nån renovering eller nått sånt som kräver att hyresgästerna drar.

Provar nog ringa imorgon, se vad dem säger, om inte ni på fb vet bättre :P.
Citera
2014-12-19, 22:53
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastah
Hur är det med lägenheterna på Kantorsgatan? Jag fick erbjudande idag om ett rum med egen toalett på Kantorsgatan 4. Det är ju då ett såkallat korttidskontrakt. Vad tror ni om risken att man får lämna sin lägenhet? Hur långt har dem kommit? Jag vet ju att dom skall göra nån renovering eller nått sånt som kräver att hyresgästerna drar.

Provar nog ringa imorgon, se vad dem säger, om inte ni på fb vet bättre :P.

Vad jag förstår så är det där meddelandet om att "du får ha lägenheten tills Rikshem behöver den" ett standardmeddelande som de har kört med sedan de köpte lägenheterna för flera år sedan (av Studentstaden, eller vem det var ifrån).

Jag har själv inte bott under Rikshems korttidskontrakt, men jag tror att du får räkna med att behöva flytta ut därifrån inom ett år efter inflytt.
Citera
2014-12-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Vad jag förstår så är det där meddelandet om att "du får ha lägenheten tills Rikshem behöver den" ett standardmeddelande som de har kört med sedan de köpte lägenheterna för flera år sedan (av Studentstaden, eller vem det var ifrån).

Jag har själv inte bott under Rikshems korttidskontrakt, men jag tror att du får räkna med att behöva flytta ut därifrån inom ett år efter inflytt.

Jaha okej, haha. Mjo jag tänkte på det, känns som en temporär lösning, helt klart. Tack för svaret! Ska skriva kontrakt nu den 23e
Citera
2014-12-20, 15:26
Medlem
Tänkte bara passa på att varna alla för Studenstaden. Det är en oerhört dåligt skött organisation som lurar sina hyresgäster. Bland annat har de lurat en kompis angående uppsägningstid så att hon fick betala extra i tre månader.
Jag själv ville hyra ut i andra hand och fick informationen direkt via mail att det var okej. Sedan så ändrade de sig och jag var tvungen att betala hyra i två extra månader för tiden för uppsägning hann gå ut. Så om ni kan - håll er borta från Studentstaden.
Citera
2014-12-20, 15:28
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Tänkte bara passa på att varna alla för Studenstaden. Det är en oerhört dåligt skött organisation som lurar sina hyresgäster. Bland annat har de lurat en kompis angående uppsägningstid så att hon fick betala extra i tre månader.
Jag själv ville hyra ut i andra hand och fick informationen direkt via mail att det var okej. Sedan så ändrade de sig och jag var tvungen att betala hyra i två extra månader för tiden för uppsägning hann gå ut. Så om ni kan - håll er borta från Studentstaden.
Du får gärna delge oss hur kompisen kunde bli lurad avseende uppsägningstiden, då uppsägningstiden är reglerad i avtalet. Framgår det inte i avtalet om hur lång uppsägningstiden är, så får man helt enkelt titta i 12 kap. JB.
Citera
2014-12-20, 15:46
Medlem
Har fortfarande inte lyckats få tag i något :/
Citera
2014-12-20, 15:56
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Har fortfarande inte lyckats få tag i något :/
Intresseklubben antecknar. Tack för att du delger oss denna informationen, det är till stor hjälp.

Var lite kreativ. Lägg upp annonser på Facebook, gå med i bostadsgrupperna på FB och skriv där, hör med dina kontakter. Varje dag ser jag flera personer som söker efter inneboende eller någon som kan hyra deras lägenhet/rum under en eller flera terminer.
Citera
2014-12-20, 17:42
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Intresseklubben antecknar. Tack för att du delger oss denna informationen, det är till stor hjälp.

Var lite kreativ. Lägg upp annonser på Facebook, gå med i bostadsgrupperna på FB och skriv där, hör med dina kontakter. Varje dag ser jag flera personer som söker efter inneboende eller någon som kan hyra deras lägenhet/rum under en eller flera terminer.

haha, dina inlägg alltså

Ne men jag håller med, användaren CBTAMED får försöka mer, t.ex genom att lägga upp en annons på Blocket.se och kanske slänga in annons i UNT (papperstidningen alltså). Who knows vad som kan ske, jag vet folk som fått hyra lägenheter i andrahand i ett par år tack vare egna annonser.
Citera
2014-12-20, 18:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
haha, dina inlägg alltså

Ne men jag håller med, användaren CBTAMED får försöka mer, t.ex genom att lägga upp en annons på Blocket.se och kanske slänga in annons i UNT (papperstidningen alltså). Who knows vad som kan ske, jag vet folk som fått hyra lägenheter i andrahand i ett par år tack vare egna annonser.
Det är ju liksom inte så himla svårt. Folk är verkligen helt handikappade och förväntar sig att bli uppringd av någon som säger "Hej! Vad roligt att du blev antagen, här får du ett penthouse i främre Luthagen!". Livet fungerar inte så.

När jag gick från biblioteket idag passade jag t.ex. på att gå förbi anslagstavlan och såg tre stycken personer som hyr ut.

No1: http://i58.tinypic.com/swq0qd.jpg
No2: http://i59.tinypic.com/211t62x.jpg
No3: http://i61.tinypic.com/2nathmc.jpg
Citera
2014-12-20, 18:51
Medlem
eXtremos avatar
FB-grupper

Bostad Uppsala
Lägenheter i Uppsala
Flogsta häleri

Återigen, det är inte särskilt svårt om man får tummen ur, men majoriteten av bostadslösa i tråden verkar vara bortskämda barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in