2013-02-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimble
Någon som har koll på hur många poäng man behöver för att få ett korridorsrum hos V-dala nuförtiden? Man får ju en poäng per termin. Kommer man någon vart på 2 eller behövs det mer?

Någon?
Citera
2013-02-03, 17:21
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theorem
Ställde mig i så många bostadsköer jag kunde i slutet på januari. Någon som har en aning om mina chanser att få tak över huvudet till HT13? Bryr mig inte om vad det är för boende, men jag skulle föredra om det låg i Uppsala så jag slipper pendla. Jag vet att jag är ganska sent ute, så jag kanske inte har råd att vara så petig...

Är www.studentboet.se ett alternativ för dig?
Citera
2013-02-04, 15:10
Medlem
1993s avatar
Ni som börjar köa nu har ju klart bättre chans än det gänget med sökanden som kommer efter alla högskoleansökningar i vår och sommar, men det är svårt att säga exakt hur länge man måste köa innan man får nåt.
Citera
2013-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimble
Någon?

Jag var på bostadsteckning på v-dala i slutet av januari och fick inget rum med mina tre poäng, kanske lugnar ner sig till mitten av terminen dock.
Citera
2013-02-11, 16:57
Medlem
Jag fick nu precis ett mail från heimstaden med ett erbjudande om en lägenhet. Det stod där att det skickats ut till flera, någon som har koll på hur många det brukar handla om och vilken chans man har att få den?
Citera
2013-02-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe
Jag fick nu precis ett mail från heimstaden med ett erbjudande om en lägenhet. Det stod där att det skickats ut till flera, någon som har koll på hur många det brukar handla om och vilken chans man har att få den?
Jag fick också ett sånt mail och enligt folk i den här tråden skickas det ändå bara till dig. Alla jag pratat med har fått rummen de blivit erbjudna.
Citera
2013-02-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jag fick också ett sånt mail och enligt folk i den här tråden skickas det ändå bara till dig. Alla jag pratat med har fått rummen de blivit erbjudna.

Okej, tack för svaret. Låter ju bra.

Jag trodde faktiskt att det skulle ta längre tid att få något där, tror bara att jag har en 5-6 månaders kötid hos Heimstaden.
Citera
2013-02-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe
Okej, tack för svaret. Låter ju bra.

Jag trodde faktiskt att det skulle ta längre tid att få något där, tror bara att jag har en 5-6 månaders kötid hos Heimstaden.

Det är den normala kötiden skulle jag säga. De har många rum och folk bor inte där särskilt länge. Det är lite första inkörsporten till Uppsala.
Citera
2013-02-13, 22:56
Medlem
mauerbrechers avatar
Har typ 4 års kötid på studentstaden men ändå kommer jag som bäst på typ 15 plats när jag söker studentrum i gemensam korridor. Är det här en dålig period eller är 4 års kötid småpotatis nuförtiden?
Citera
2013-02-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mauerbrecher
Har typ 4 års kötid på studentstaden men ändå kommer jag som bäst på typ 15 plats när jag söker studentrum i gemensam korridor. Är det här en dålig period eller är 4 års kötid småpotatis nuförtiden?

om du söker rackarberget/gamla studentstaden låter det (tyvärr) ganska rimligt. obs att de som söker nu fortfarande är de som precis har blivit antagna: det brukar lugna ner sig betydligt framåt mars/april.
Citera
2013-02-16, 18:16
Medlem
dauits avatar
jag kommer förmodligen börja studera i uppsala VT2014 och efter att ha läst sisådär 50 sidor av den här tråden blir jag bara skrämd, jag kommer aldrig få en attraktiv lägenhet i centrum.

så därför går jag i tankarna om att köpa en lägenhet i uppsala centrum. tack vare en farsa som kan aktiemarknaden har jag ett startkapital på cirka 200k i nuläget, sedan efter att ha jobbat fram till VT2014 lär jag kanske ha 100k till.

kollat runt lite på lägenheter och en 1 rok går på runt 1,5 miljoner exkl månadsavgift, de resterande ~1 milj lånar jag på föräldrarnas hus. för att sedan efter utbildningen(4,5 år) hyra ut den i andrahand till ockerhyra pris.

vad tycker ni om det, någon här måste ha gjort något liknande.
Citera
2013-02-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
jag kommer förmodligen börja studera i uppsala VT2014 och efter att ha läst sisådär 50 sidor av den här tråden blir jag bara skrämd, jag kommer aldrig få en attraktiv lägenhet i centrum.

om du inte har stått i kö i minst 6-7 år kommer du aldrig att få en lägenhet, punkt.

Uppsala är troligtvis ett ganska säkert investeringsobjekt. Jag skulle förstås rekommendera att du säljer lägenheten när du har studerat färdigt, då du ju måste bo någonstans då också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in