Citat:
Ursprungligen postat av
schoolbook
Jaha, då är det någon annan som ska bort på min lista. Gissar på Torbjörn Nilsson? Tycker det vore märkligt att ha honom topp 20 men också märkligt att ha honom efter Glenn Hysen exempelvis.
Torbjörn Nilsson har ju som sagt två segrar i Europacupens skytteliga och en i Uefacupens. Med tanke på hur stort fotboll är, att en seger i Europacupens skytteliga väl är en av de absolut största individuella prestationerna på klubblagsnivå som går att mäta objektivt och att DN verkar gilla resonemang om "den ende svensk som" så tror jag att det ses som väldigt stort. (Ingen annan svensk har vunnit någon gång alls.)
Dessa spelare är det alltså som har två eller fler segrar i Europacupens/Champions Leagues skytteliga: Lionel Messi (4), Gerd Müller (4), Cristiano Ronaldo (3), Ruud van Nistelrooy (3), Ferenc Puskás (3), Eusébio (3), Jean-Pierre Papin (3), Andriy Shevchenko (2), Alfredo Di Stéfano (2), Raúl (2), Torbjörn Nilsson (2), Romário (2).
Gunnar Larssons medaljskörd tycker jag inte ser så stor ut jämfört med andra simmares som varit med längre ned, och hur stort är egentligen medley?