Citat:
Ursprungligen postat av
Shane21
Sveriges senaste superstjärna på medeldistanslöpning Dan Waern måste in på DNs lista han är definitivt större än Gärderud (plats 55).
Den enda internationella mästerskapsmedalj Waern har enligt Wikipedia är ett silver på EM. Att han rankades bland de bästa i världen (men inte som allra bäst) på 800 meter under flera år eller har en fortfarande rätt gångbar tid på en udda distans som 1000 meter räcker nog inte för en placering bland de trettio bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
För att tjöta lite om Äpplet igen: någon som vet ifall han var ironisk eller inte? Om inte, fattar inte att han kan gnälla, han ska vara väldigt nöjd med en top-100 placering.
Jag kan inte mer än gissa utifrån vad han sade i intervjun och skrev på Facebooksidan, men jag kan inte förstå annat än att han var i grunden allvarlig. Det är väl Esk som har dragit in det här med humor när han i en ganska förvirrad kommentar sade att Äpplet "visar på stor humor". Om Esk menade att Äpplet var ofrivilligt eller medvetet rolig fattade jag inte. Jag håller ju för min del med om att Äpplet borde ha hamnat högre, men jag är kanske lite partisk för pingisspelare. Aftonbladet har en poll där för närvarande 42,5% tycker han är 1-50, 30,5% att han är utanför 150, 16% att han är 50-100 och 11% att han är 100-150. Jag undrar om inte en hel del som tycker han ska ut från listan mest är sura för att han gnäller.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bordtennis/article20007084.ab
Här har vi en som tyckte han själv hamnade högt:
http://www.dn.se/sport/stefan-holm-om-sin-rankning-kanns-hogt/
Även Johan Olsson var väldigt nöjd med sin placering, men det kan jag inte hitta på nätet. Mogren var missnöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av kamelben
Torbjörn Nilsson borde vara på 150-listan men absolut inte topp 30. I modern tid tycker jag att Brolin, (världslaget -94) och Henke var bättre.
Han hade ju ingen stor landslagskarriär eller någon stor karriär i utländskt ligaspel, men han var den stora stjärnan i ett lag som vann Uefacupen och gick till semifinal i Europacupen. Han vann skytteligan i Uefacupen 81/82 samt i Europacupen både 84/85 och 86/87. Det kan nog ses som rätt stort.
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelnisse
Fotboll: Fredrik Ljungberg, Tomas Ravelli, Agne Simonsson
Tror inte på detta. Fredrik Ljungberg är redan med som nr 88. Ravelli knappast större än Hellström som kom på plats 150. Han gjorde en bra VM-turnering 1994 och två klassiska straffräddningar, men annars var han väl rätt ifrågasatt. Simonsson var långt före min tid, men vad jag kan utläsa av meriter så kan han knappast mäta sig med flera fotbollsspelare som redan varit med.
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelnisse
Bandy: Per Fosshaug (svårt med giganter i små idrotter, men om Jihde är med på listan så…)
Det verkar bara ha varit två bandyspelare på listan hittills samtidigt som det varit minst två innebandyspelare. Båda sporterna är små i världen och stora i Sverige, men med tanke på att bandy har så mycket längre historia verkar det rimligt att minst en bandyspelare till skulle kunna få plats. Jag har ingen bra koll på vintersport generellt, men den/de som ska komma med måste alltså ses som större än Bernt "Bempa" Ericsson (101) och Jonas Claesson (79). Bengt "Pinnen" Ramström är en annan spelare som jag kommer ihåg som ett stort namn från förr. Hur stort i förhållande till Fosshaug vet jag inte.