2014-12-17, 10:19
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Har läst att Tramadol frisätter eller hämmar upptaget av serotonin. Är det samma sak med dopamin? att tram frisätter det?
Hämmar återupptag av serotonin, noradrenalin, och möjligtvis en liten släng av de andra signalsubstanserna också.
Citera
2014-12-18, 21:09
Medlem
Die.young.4evers avatar
En liten fråga till Flashback eller er andra användare. shop Trådar som man kan köpa tradd i är märkligt spärrat för oss ny anslutna i flashback ex jag som köpt tradd i vissa trådar får upp det här "För att posta i detta forum behöver du ha varit medlem i 180 dagar och ha minst 200 inlägg" när jag ska gröna dom..... VARFÖR??? är ny på FB så döm inte mig på engång
Citera
2014-12-18, 22:44
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
En liten fråga till Flashback eller er andra användare. shop Trådar som man kan köpa tradd i är märkligt spärrat för oss ny anslutna i flashback ex jag som köpt tradd i vissa trådar får upp det här "För att posta i detta forum behöver du ha varit medlem i 180 dagar och ha minst 200 inlägg" när jag ska gröna dom..... VARFÖR??? är ny på FB så döm inte mig på engång

En regel som vissa trådar har helt enkelt... att man ska ha varit medlem en viss tid osv
Citera
2014-12-19, 14:10
Medlem
Jag har blivit hyperkänslig mot tram pga min HPPD. Kan på sin höjd ta 100mg. Kom ihåg att det gick att ta nasalt på så låga doser (50mg/borre) och ändå vara värt det men minns inte hur mycket man vann på det i tid. Oralt så kunde det ta upp till två timmar innan trammet "slog" så att man verkligen kände att det flöt.

Någon som vet hur fort det går för det att slå nasalt och hur det påverkar verkningstiden?
Citera
2014-12-19, 14:29
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever

hade inte den regeln funits hade tråden spammats av fake-konton som ger fake-gröningar.
det är en bra regel, jag tycker den skulle vara ännu hårdare.
medlem i minst ett år, och ha minst 500 inlägg, hade varit ännu bättre.
Citera
2014-12-19, 14:32
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag har blivit hyperkänslig mot tram pga min HPPD. Kan på sin höjd ta 100mg. Kom ihåg att det gick att ta nasalt på så låga doser (50mg/borre) och ändå vara värt det men minns inte hur mycket man vann på det i tid. Oralt så kunde det ta upp till två timmar innan trammet "slog" så att man verkligen kände att det flöt.

Någon som vet hur fort det går för det att slå nasalt och hur det påverkar verkningstiden?

intressant. jag har också HPPD med tillhörande DPD/DPR.
på vilket sätt känner du att du blivit hyperkänslig mot tram?

angående din fråga om nasalt vs. oralt så vet jag inte för jag har aldrig testat att snorta. tycker det verkar rätt skadligt eftersom pulvret är så fränt i smaken..
men min gissning är att du KANSKE tjänar en halvtimme..

grejen med tramadol är såhär..
för att du skall bli kickad på det, måste tramadol först omvandlas i levern till O-desmetyltramadol.
och det tar sin tid oavsett om du skjuter, snortar eller vad som helst.
det är o-desmetyltramadol du blir kickad av, inte tramadolen.

så alltså tänker jag att det kvittar om du kör nasalt eller oralt.
du måste ändå vänta på att din metabolism skall göra sitt.
Citera
2014-12-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
intressant. jag har också HPPD med tillhörande DPD/DPR.
på vilket sätt känner du att du blivit hyperkänslig mot tram?

angående din fråga om nasalt vs. oralt så vet jag inte för jag har aldrig testat att snorta. tycker det verkar rätt skadligt eftersom pulvret är så fränt i smaken..
men min gissning är att du KANSKE tjänar en halvtimme..

grejen med tramadol är såhär..
för att du skall bli kickad på det, måste tramadol först omvandlas i levern till O-desmetyltramadol.
och det tar sin tid oavsett om du skjuter, snortar eller vad som helst.
det är o-desmetyltramadol du blir kickad av, inte tramadolen.

så alltså tänker jag att det kvittar om du kör nasalt eller oralt.
du måste ändå vänta på att din metabolism skall göra sitt.

Den där metabolismen ja. Tram har ju en opi effekt samt mild serotogen sådan. Av misstag så snortade jag dock tram under stilnoct och hallisarna flög iväg efter 30 min.

Nu har jag haft HPPD i åtta år och inget har hänt så jag tar mina mediciner och väntar på att någon hittar en långsiktig lösning. Annars hade jag aldrig tänkt tanken att ta tram för att hoppas på en spontan läkning, vilket är kört nu.

Varför jag behöver så lite gäller generellt. Äter jag godis blir jag speedad, dricker jag kaffe blir jag jättenervös. Allting påverkar mycket mer.

Innan HPPD:n kände jag inte av 250mg tram (som dessutom var rätt ointressant ändå). Nu kan jag få lätt nodd på 50mg. En dos om 50-100mg kodein är det jag mår bäst av men vill kämpa nyktert.
Citera
2014-12-19, 18:21
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Den där metabolismen ja. Tram har ju en opi effekt samt mild serotogen sådan. Av misstag så snortade jag dock tram under stilnoct och hallisarna flög iväg efter 30 min.

Nu har jag haft HPPD i åtta år och inget har hänt så jag tar mina mediciner och väntar på att någon hittar en långsiktig lösning. Annars hade jag aldrig tänkt tanken att ta tram för att hoppas på en spontan läkning, vilket är kört nu.

Varför jag behöver så lite gäller generellt. Äter jag godis blir jag speedad, dricker jag kaffe blir jag jättenervös. Allting påverkar mycket mer.

Innan HPPD:n kände jag inte av 250mg tram (som dessutom var rätt ointressant ändå). Nu kan jag få lätt nodd på 50mg. En dos om 50-100mg kodein är det jag mår bäst av men vill kämpa nyktert.

Den serotonerga effekten i tram är inte speciellt mild; dock.
Jag käkar antidepp dagligen (rätt låg dos) och har gjort i många år.
Om jag äter tram ovanpå det får jag nästan alltid lätt serotonergt syndrom. Jag blir förvirrad nästan likt delirium, jag får ångest fladdrande förbi blandat med mycket märkliga tankar, jag svettas, jag blir febrig, jag mår inte alls ok helt enkelt.
Så jag måste hålla upp med mitt SSRI under tiden jag käkar tram. Vilket e jäkligt jobbigt för efter ungefär en vecka utan SSRI får jag rätt kraftig abstis från SSRI (rysningar, obehagskänslor, insomni, med mera). Tramadolet håller detta helt borta, men säg att jag käkat tram en vecka då.. Och sedan får slut på tram.
Då kommer SSRI abstis som ett brev på posten och det tar ungefär 3 dygn innan jag är återställd om jag börjar käka SSRI igen samma dag jag slutar med Trammet.
de tre dagarna e fett obehagliga alltså.

Det är därför jag är så himla sugen på att försöka fixa Kratom Krypton eller rent O-desmetyltramadol så att jag inte behöver sluta äta SSRI när jag e sugen på tram.

Eller så går jag över helt till Subutex... Fast jag tycker fan tram e mysigare ändå alltså.

Angående HPPD... mjo jag håller med. Röker jag en cigg så kan jag få rätt kraftig ångest. Därför röker jag aldrig om jag inte dricker alkohol. För e man lullig/full så märker jag inte av HPPDn så mycket för den är inte så påtaglig rent visuellt.. Den är mest i form av DPD/DPR.
Jag har haft min HPPD sedan 2001 och det har ej skett någon som helst förbättring. Det som dock hjälpt är min egna förmåga att hantera den.
Vilken medicin äter du? Keppra? Jag har aldrig testat keppra.
Citera
2014-12-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
Den serotonerga effekten i tram är inte speciellt mild; dock.
Jag käkar antidepp dagligen (rätt låg dos) och har gjort i många år.
Om jag äter tram ovanpå det får jag nästan alltid lätt serotonergt syndrom. Jag blir förvirrad nästan likt delirium, jag får ångest fladdrande förbi blandat med mycket märkliga tankar, jag svettas, jag blir febrig, jag mår inte alls ok helt enkelt.
Så jag måste hålla upp med mitt SSRI under tiden jag käkar tram. Vilket e jäkligt jobbigt för efter ungefär en vecka utan SSRI får jag rätt kraftig abstis från SSRI (rysningar, obehagskänslor, insomni, med mera). Tramadolet håller detta helt borta, men säg att jag käkat tram en vecka då.. Och sedan får slut på tram.
Då kommer SSRI abstis som ett brev på posten och det tar ungefär 3 dygn innan jag är återställd om jag börjar käka SSRI igen samma dag jag slutar med Trammet.
de tre dagarna e fett obehagliga alltså.

Det är därför jag är så himla sugen på att försöka fixa Kratom Krypton eller rent O-desmetyltramadol så att jag inte behöver sluta äta SSRI när jag e sugen på tram.

Eller så går jag över helt till Subutex... Fast jag tycker fan tram e mysigare ändå alltså.

Angående HPPD... mjo jag håller med. Röker jag en cigg så kan jag få rätt kraftig ångest. Därför röker jag aldrig om jag inte dricker alkohol. För e man lullig/full så märker jag inte av HPPDn så mycket för den är inte så påtaglig rent visuellt.. Den är mest i form av DPD/DPR.
Jag har haft min HPPD sedan 2001 och det har ej skett någon som helst förbättring. Det som dock hjälpt är min egna förmåga att hantera den.
Vilken medicin äter du? Keppra? Jag har aldrig testat keppra.

Liten varning för krypton, jag fick en permanent förvärring efter det för sex år sedan. Om det är kratom eller något annat som är i som folk spekulerat i vet jag ej. Hamnade på sjukan i två veckor och gick på insomningstabletter för att klara av dygnet.

2001, jag som trodde jag hade haft det länge.

Jag tar Keppra, Iktorivil och Sinemet efter ett rigit schema. Äter dessutom strikt LCHF (potentierar medicin och minskar stressen på hjärnan), starkt magnesium etc
Citera
2014-12-20, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Kan man vara immun mot detta ämne? Hur mycket jag än har tagit så upplever jag ändå ingen eufori eller avslappning, ej heller någon smärtlindrande effekt. Har provat dos så hög som 1000mg av apotekets tramadol Stada, men Nada.

Ja helt klart testat tram 3 gånger första gången 300mg, andra gången 300 igen och 3 och sista gången 600 mg allt på en gång kände inte av tram någon av gångerna.
Citera
2014-12-20, 08:08
Medlem
limE86s avatar
Visst kan cannabis minska risken för kramp?
Citera
2014-12-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Visst kan cannabis minska risken för kramp?

Det beror nog på vilka doser du ligger på, men jag tror att det kan minska vid normaldos. Tramadolen kan hindra att man får paranoia också och göra ruset lugnare. Jag har bara fått kramp efter stora doser på tramadol och subutex. Inget minne hur det gick till, men när jag återfått medvetandes hade jag ett djupt sår i ansiktet och blod som rann ner i ögonen vilket var lite otäckt. Före detta hade jag också extremt obehagliga mardrömmar i mellanlandet mellan sömn och vakenhet. Efter detta är jag mer försiktig.

Med det sagt, rök på. Cannabis och tramadol passar varandra, men tänk på att cannabisen kan bosta tramadolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in