Citat:
Ursprungligen postat av
Tridnod
Den där metabolismen ja. Tram har ju en opi effekt samt mild serotogen sådan. Av misstag så snortade jag dock tram under stilnoct och hallisarna flög iväg efter 30 min.
Nu har jag haft HPPD i åtta år och inget har hänt så jag tar mina mediciner och väntar på att någon hittar en långsiktig lösning. Annars hade jag aldrig tänkt tanken att ta tram för att hoppas på en spontan läkning, vilket är kört nu.
Varför jag behöver så lite gäller generellt. Äter jag godis blir jag speedad, dricker jag kaffe blir jag jättenervös. Allting påverkar mycket mer.
Innan HPPD:n kände jag inte av 250mg tram (som dessutom var rätt ointressant ändå). Nu kan jag få lätt nodd på 50mg. En dos om 50-100mg kodein är det jag mår bäst av men vill kämpa nyktert.
Den serotonerga effekten i tram är inte speciellt mild; dock.
Jag käkar antidepp dagligen (rätt låg dos) och har gjort i många år.
Om jag äter tram ovanpå det får jag nästan alltid lätt serotonergt syndrom. Jag blir förvirrad nästan likt delirium, jag får ångest fladdrande förbi blandat med mycket märkliga tankar, jag svettas, jag blir febrig, jag mår inte alls ok helt enkelt.
Så jag måste hålla upp med mitt SSRI under tiden jag käkar tram. Vilket e jäkligt jobbigt för efter ungefär en vecka utan SSRI får jag rätt kraftig abstis från SSRI (rysningar, obehagskänslor, insomni, med mera). Tramadolet håller detta helt borta, men säg att jag käkat tram en vecka då.. Och sedan får slut på tram.
Då kommer SSRI abstis som ett brev på posten och det tar ungefär 3 dygn innan jag är återställd om jag börjar käka SSRI igen samma dag jag slutar med Trammet.
de tre dagarna e fett obehagliga alltså.
Det är därför jag är så himla sugen på att försöka fixa Kratom Krypton eller rent O-desmetyltramadol så att jag inte behöver sluta äta SSRI när jag e sugen på tram.
Eller så går jag över helt till Subutex... Fast jag tycker fan tram e mysigare ändå alltså.
Angående HPPD... mjo jag håller med. Röker jag en cigg så kan jag få rätt kraftig ångest. Därför röker jag aldrig om jag inte dricker alkohol. För e man lullig/full så märker jag inte av HPPDn så mycket för den är inte så påtaglig rent visuellt.. Den är mest i form av DPD/DPR.
Jag har haft min HPPD sedan 2001 och det har ej skett någon som helst förbättring. Det som dock hjälpt är min egna förmåga att hantera den.
Vilken medicin äter du? Keppra? Jag har aldrig testat keppra.