2014-12-15, 01:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Kan man skifta från att ena dagen ta 100mg Hexal, för att sedan dagen efter ta 2x50mg från utlandet?

Det är inga problem alls.
Citera
2014-12-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Är det tabletter?
I så fall krossade du dom innan du tog dom? Det är Depottabletter som du har,
om du inte redan visste det?
Får uppfattningen om att du inte visste det? När jag läser det du har skrivit. Eftersom du nämner tablett istället för kapsel så antar jag att det är depot.

Som sagt äter inte sådant så ofta, och i vanliga fall har jag inte behövt krossa dom, tänkte därför att jag inte behövde göra det nu heller. Men kanske skulle gjort det för bättre effekt..
Citera
2014-12-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Har inte provat dom själv men har hört rykten om att det finns nå "tramadolor 100mg" som cirkulerar mycket i skåne som jag aldrig har hört nå positivt om. Antingen helt utebliven effekt eller långt under förväntad effekt.

Verkligen långt under.. Som sagt brukar räcka med 4-500 för mig men 900 på dom här och nästan ingen effekt alls, kom mycket mycket senare då jag vart lite seg typ.. Men som jag svarade på den förra, kanske skulle krossat dom innan för bättre effekt, eller så är dom helt värdelösa.. haha
Citera
2014-12-16, 02:33
Medlem
Angående det här med kramputlösta tillstånd pga tramadol, jag pratade lite med en neurolog om det. hen lät inte så orolig över det om man har upplevt kramper på tram som gått över, (alltså lätta då). har funderat över EEG men det ska tydligen inte vara någon större fara. Personligen kan jag uppleva liknande kramper när jag inte har sovit på länge och slarvat med maten. Alla har ju sin egen tröskel.. Misstänker även att ångest kan vara en bov i krampproblemen, (det är inget jag vet något om dock.)
Citera
2014-12-16, 10:41
Medlem
limE86s avatar
Finns det någon som har fått, eller kan man få tramadol utskrivet mot smärta i revbenen?
Halkade med cykeln igår och föll tungt.
Men jag orkar inte sitta på akuten eller en vårdcentral för att sedan få alvedon
Citera
2014-12-16, 11:30
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Finns det någon som har fått, eller kan man få tramadol utskrivet mot smärta i revbenen?
Men jag orkar inte sitta på akuten eller en vårdcentral för att sedan få alvedon

Detta hände just mig.
Jag fick inte ett skit, för tradigt.
Citera
2014-12-16, 15:17
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:

ingen chans, tyvärr.
de skriver endast ut tramadol mot exempelvis kronisk ryggvärk, efter operationer, och liknande.
Citera
2014-12-16, 18:25
Medlem
limE86s avatar
Min tjej vill alltid slicka fitta när hon tagit tram. Är detta normalt?
Citera
2014-12-16, 18:27
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Min tjej vill alltid slicka fitta när hon tagit tram. Är detta normalt?

huh? har du en fitta som hon vill slicka? eller vill hon slicka ANDRAS fittor?
isåfall tycker jag du borde dumpa henne, om hon får sug att vara otrogen mot dig.
då kan man inte lita på henne.
eftersom Tram inte släppar på hämningar i tänkandet så är det ingen ursäkt.
att tram gör en kåtare, javisst helt klart

men att man skulle tappa omdömet och vilja vara otrogen är absolut inte så på tram
Citera
2014-12-16, 18:40
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
huh? har du en fitta som hon vill slicka? eller vill hon slicka ANDRAS fittor?
isåfall tycker jag du borde dumpa henne, om hon får sug att vara otrogen mot dig.
då kan man inte lita på henne.
eftersom Tram inte släppar på hämningar i tänkandet så är det ingen ursäkt.
att tram gör en kåtare, javisst helt klart

men att man skulle tappa omdömet och vilja vara otrogen är absolut inte så på tram

Nej jag är kille så det är andra hon vill slicka. Jag lät henne göra det en gång och jävlar i mig vad hon gick lös och var ivrig.
Men försöker få henne att inte ta det så ofta och höga doser
Citera
2014-12-16, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
ingen chans, tyvärr.
de skriver endast ut tramadol mot exempelvis kronisk ryggvärk, efter operationer, och liknande.

Ryggen är bra att köra med. Men du måste vara uthållig. Det kan ta ett tag innan du får det. Först prova alvedob-skit. Men det är bara att säga att smäertan är i "oförändrad". Sen efter ett halvår så säger du att du skulle vilja smärtlindring mer antal timmar. Att 50mg tram är för kort. Då får du 100mg. Låt de röntga dig. De flesta har "förrändringar". Osv osv.
Citera
2014-12-16, 21:24
Medlem
limE86s avatar
Har läst att Tramadol frisätter eller hämmar upptaget av serotonin. Är det samma sak med dopamin? att tram frisätter det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in