2014-12-19, 07:48
Medlem
Ja, kul story. Plats 53....
Citera
2014-12-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schoolbook
OK, här är gissningen för de 23 som är kvar.
Nordahl T.Nilsson Zlatan
Forsberg Lidström
Sjöberg Kluft Hägg
Svan Jernberg
Wiberg Pärson Stenmark
Borg
Persson Waldner
Wislander
Gösta "Fåglum" Pettersson
Gillis Grafström
Gunnar Larsson
Gert Fredriksson
Ingo
Sörenstam

Och där sprack det...
Byter Fåglum mot Anette Norberg (plats 23).
Citera
2014-12-19, 12:28
Medlem
Pirre77s avatar
Gissar att DN's topp 10 ser ut ungefär såhär:

1. Björn Borg
2. Ingemar Stenmark
3. Peter Forsberg
4. Zlatan
5. Jan-Ove Waldner
6. Annika Sörenstam
7. Ingemar Johansson
8. Gunnar Nordahl
9. Gunde Svan
10. Gunder Hägg
Citera
2014-12-19, 16:03
Medlem
ruckaalis avatar
Såja Gösta på 21:a plats. Blev lite orolig att de inte skulle ta med honom vilket hade varit en stor skandal. Egentligen hade jag velat ha honom högre upp, att vinna Girot är ganska stort, särskilt då tävlingen väl hade ännu bättre status då?
Citera
2014-12-19, 16:13
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
OK, här är gissningen för de 23 som är kvar.
Nordahl T.Nilsson Zlatan
Forsberg Lidström
Sjöberg Kluft Hägg
Svan Jernberg
Wiberg Pärson Stenmark
Borg
Persson Waldner
Wislander
Gösta "Fåglum" Pettersson
Gillis Grafström
Gunnar Larsson
Gert Fredriksson
Ingo
Sörenstam

Börjar bli svårt att ta bort någon. Jag gissar på Gunnar Larsson. Blir det inte han så blir det väl Torbjörn Nilsson ändå. Alla andra som finns kvar är väl helt självklara i sig själva och/eller jämförda med andra som redan varit med.
Citera
2014-12-19, 16:14
Medlem
Jaha, då är det någon annan som ska bort på min lista. Gissar på Torbjörn Nilsson? Tycker det vore märkligt att ha honom topp 20 men också märkligt att ha honom efter Glenn Hysen exempelvis.
Citera
2014-12-19, 16:44
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Jaha, då är det någon annan som ska bort på min lista. Gissar på Torbjörn Nilsson? Tycker det vore märkligt att ha honom topp 20 men också märkligt att ha honom efter Glenn Hysen exempelvis.

Torbjörn Nilsson har ju som sagt två segrar i Europacupens skytteliga och en i Uefacupens. Med tanke på hur stort fotboll är, att en seger i Europacupens skytteliga väl är en av de absolut största individuella prestationerna på klubblagsnivå som går att mäta objektivt och att DN verkar gilla resonemang om "den ende svensk som" så tror jag att det ses som väldigt stort. (Ingen annan svensk har vunnit någon gång alls.)

Dessa spelare är det alltså som har två eller fler segrar i Europacupens/Champions Leagues skytteliga: Lionel Messi (4), Gerd Müller (4), Cristiano Ronaldo (3), Ruud van Nistelrooy (3), Ferenc Puskás (3), Eusébio (3), Jean-Pierre Papin (3), Andriy Shevchenko (2), Alfredo Di Stéfano (2), Raúl (2), Torbjörn Nilsson (2), Romário (2).

Gunnar Larssons medaljskörd tycker jag inte ser så stor ut jämfört med andra simmares som varit med längre ned, och hur stort är egentligen medley?
Senast redigerad av Käg Malax 2014-12-19 kl. 16:51.
Citera
2014-12-19, 20:06
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Börjar bli svårt att ta bort någon. Jag gissar på Gunnar Larsson. Blir det inte han så blir det väl Torbjörn Nilsson ändå. Alla andra som finns kvar är väl helt självklara i sig själva och/eller jämförda med andra som redan varit med.

Jag hade fel. Det blev Gunnar Larsson på plats 20. Då kan jag inte förstå annat än att Torbjörn Nilsson ryker.
Citera
2014-12-19, 20:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Anette Norberg blev nummer 23, det är ju en skandal, på plats nummer 95 så hade jag satt henne
Citera
2014-12-19, 20:27
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Anette Norberg blev nummer 23, det är ju en skandal, på plats nummer 95 så hade jag satt henne
Löjligt! Ger mig fan på att Stefan Edberg är mer känd ute i världen än vad curling är.
Citera
2014-12-20, 12:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Löjligt! Ger mig fan på att Stefan Edberg är mer känd ute i världen än vad curling är.

Visst är tennis större sport än curling, 2.42 mannen Patrik Sjöberg blev nummer 16

http://www.dn.se/sport/150-framsta-svenska-idrottarna-genom-tiderna/

Citat:
En jury bestående av tidigare och nuvarande sportchefer på DN har tagit fram listan.
Citera
2014-12-20, 12:45
Medlem
Käg Malaxs avatar
Visst är det underligt med Anette Norberg, och Edberg och Wilander är minst tio platser för lågt placerade.

Papperstidningen har redan hunnit till nr 15, som är Gunnar Nordahl.

Appelgren har ombetts göra sin egen tio-i-topp-lista: http://www.dn.se/sport/har-ar-applets-egen-lista/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in