Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Naturligvis inte.
Men om MasterBaits existential-ångest kommar till en viss punkt kan snuttefiltism ju vara en hjälp. Om nu bara h*n kommar ihåg att inte alla är i behov av snuttefiltism.
Kristendomens (eller pådyvlande teisms) mentala störning liggar inte i att söka individuella svar på existentiella frågor, men i att ville generalisera dessa svar och stoppa dom ner i halsen på andra.
Ja, kristendom är ett koncept och en slags livsfilosofi, funkar för somliga för andra inte.
Funkar inte för mig.
Men jag förstår det. men funkar inte om man förstod människorna vilka behövde en...
allt är inte ömsesidigt och befinnande sig per automatik i hjärtat, finns mer än hjärta som fasdinerar, så visst är det många svaga länkar i kristendomen, utan tvekan.
inte mycket på planeten är helt enkelt perfekt, det mesta har människan ändå fått ständigt underhålla, så god isthe perfect truth, hmmmm.. quite not. men vore fantastiskt. om nu alla ville
dithän.
så motivering att modifiera viljor, jo man har prövat det så länge det gick... tills det floppade och så är världen hurman än vänder på det , enl mig, just värdslig och troligtvis så länge världen är värld och människan får/HAR uppgiften att hantera den.
men visst, dimper det ner en ängel och visar sig ha fantastisk förmåga att budskapa sig, kan väl vem som helst paralyseras.. men då ska lovandet mer än lovas, det ska infrias och vingarna ska vara där , för kristendomen är väldigt glada med detaljerna...
det är detju fler som är - vilket kan reta gallfeber på de mer konservativt grundliga fundamentaisterna - så nu har de sina läror helt ifred. vad mer vill de ha?
jag tycker de har lärt sig att visa lite hänsyn, men behåller sin livsfilosofi, då får de göra det och förstå att det är så världen funkar... man ska ha rätt till sitt intellekt och mitt hjärta är och förblir mitt, ingen allmän egendom nånstans.