2015-01-02, 12:20
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Gudom? Du bör nog kolla upp hur djup din mentala störning sitter.
Ser rätt allvarligt ut om du tror ateism är en gudom...
Du bör kanske kolla upp förståndsförmågan att jag på inget sätt menat detta - utan att det (ateismen) är dyrkandet av en gudom de flesta ateisterna inte ser som en gudom i sin förblindade förälskelse - utan tror sig kunna kontrollera med allehanda metoder.

mvh
Mattias
Citera
2015-01-02, 12:28
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Du bör kanske kolla upp förståndsförmågan att jag på inget sätt menat detta - utan att det (ateismen) är dyrkandet av en gudom de flesta ateisterna inte ser som en gudom i sin förblindade förälskelse - utan tror sig kunna kontrollera med allehanda metoder.

mvh
Mattias
Trams.

Vad du menar i efterhand du menade efter du skrivit något strunt i vanlig ordning saknar intresse.
Citera
2015-01-02, 12:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Homunculus vanföreställning!

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ett tydligt exempel. Kom gärna med fler.

Citat:
Ursprungligen postat av göran744
Amen

Tackar för tillägs-exemplet, där du demonstrerar att du inbillar dig, att du är på ett väckelsesmöte och inte på ett debattforum.
Citera
2015-01-02, 12:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Å andra sidan är ateister inte bättre än kristet religiöst indoktrinerade. De är av samma skrot och korn men i en "annan tid". De lever i beslut tagna av deras föräldrar (och en majoritet av röstberättigande, i varje fall i en "demokrati") att det är "samhället" eller statsväsendet(1) med dess vetenskap(2) och penning-gud(3) man ska dyrka... han (eller de) ska fixa allt...

Men det sker så omedvetet (och långsamt) att de själva inte fattar att de gör det... när de gör det... ty de sover och har letts in i vakendrömmar som blir mardrömmar över tid - utan att knappt någon vet om det.

Detta vet dock fanskapet självt... som ler i mjugg.

drar på smilbanden åt fanskapet självt,
Mattias (skalman med sitt väckarur)

Din retorik om "ateism" har inget med verkligheten att göra.
Citera
2015-01-02, 12:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Intressant att notera, att religionsforumet på teist-sidan i ökande omfattning domineras av anti-logiker och själverkända mentalsjuka.

Om det fortsättar så här blir saklig debatt snart en sällsynthet.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
ja, du kan ju börja bidra själv och inte svara på alla inlägg du ser.

Hur skulle en förminskning av min kritik av anti-logik (~skolastisk retorik: a.k.a. semantisk akrobatik o.dyl.) kunne bidra till att skapa en mer saklig debatt?
Citera
2015-01-02, 12:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Tackar för tillägs-exemplet, där du demonstrerar att du inbillar dig, att du är på ett väckelsesmöte och inte på ett debattforum.
Jasså. Det TROR du. När skall du sluta prata ÅT mig och börja prata om dig själv?
Ge dig, mig kan du inte prata ÅT, behövs inte.
Ta tag i din mentala status nu. Jag har full koll på min. Både min så kallade troende status och mentala status.
OCH Amen igen.
Citera
2015-01-02, 13:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Som du säkert förstått sker dyrkan av den ateistiska gudomen långsamt/omedvetet

Du refererar kanske till DetFlygandeSpaghettiMonstret, som är mycket populär blant ateister? Anledningen till denna popularitet kan hittas i pastafarianismens mycket logiska apologetik, som humoristisk profilerar svagheterna i pådyvlande teisms apologetik.

Annars vet jag inte vilken "gudom" du talar om, inte ens metaforisk.

Citat:
och du har säkert hört talas om djävulens bästa trick, eller har jag fel där?

Du menar det där med att det osynliga "bevisar" sig själv genom att vara osynligt? Sånt är ju en mycket typisk manifestation av pådyvlande teisms anti-logik (~mentala störning).
Citera
2015-01-02, 13:10
Medlem
Citat:
Som du säkert förstått sker dyrkan av den ateistiska gudomen långsamt/omedvetet och du har säkert hört talas om djävulens bästa trick, eller har jag fel där?

mvh
Mattias
Jag tror inte på djävulen heller. Det brukar ingå i "ateistpaketet" .....
Citera
2015-01-02, 13:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av göran744
Amen

Vilket var det enda ordet i inlägget jag citerade.

*

Citat:

Citat:
Jasså. Det TROR du. När skall du sluta prata ÅT mig och börja prata om dig själv?

Ditt inkluderande av (endast) väckelsesmötes-manifestationer talar för sig själv och har intet med mig att göra.

Citat:
Ge dig, mig kan du inte prata ÅT, behövs inte.

Det behövs inte. Du demonstrerar själv tydligt att du inte har särskild bra koll på vart du befinner dig.

Citat:
Ta tag i din mentala status nu. Jag har full koll på min. Både min så kallade troende status och mentala status.

Men du är ändå inte helt medvetande om, att du befinner dig på ett debattforum.

Citat:
OCH Amen igen.

"Det bara är så" ... IGEN.

Det är INTE "bara så" i en debatt. Däremot går "det bara är så" ju bra i kyrkan, församlingshemmet eller på ett tältmöte ... där du tydligen har förestälninger om att du befinner dig.

(Ditt användande av "amen" är bara ett enkelt och tydligt exempel vald blant andra exempel på liknande situations-förvirringer du presenterar).
Citera
2015-01-02, 13:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vilket var det enda ordet i inlägget jag citerade.

*

Ditt inkluderande av (endast) väckelsesmötes-manifestationer talar för sig själv och har intet med mig att göra.

Det behövs inte. Du demonstrerar själv tydligt att du inte har särskild bra koll på vart du befinner dig.

Men du är ändå inte helt medvetande om, att du befinner dig på ett debattforum.

"Det bara är så" ... IGEN.

Det är INTE "bara så" i en debatt. Däremot går "det bara är så" ju bra i kyrkan, församlingshemmet eller på ett tältmöte ... där du tydligen har förestälninger om att du befinner dig.

(Ditt användande av "amen" är bara ett enkelt och tydligt exempel vald blant andra exempel på liknande situations-förvirringer du presenterar).
Ja mycket medveten om det. Du då? Debatterar du eller är du enbart inriktad på att prata OM hur andra debatterar? Ja det är väl också en form av debatt.
Lycka till med ditt sökande efter GUD eller ICKE GUD.
En kram kan du få på vägen från mig.
Har man det mentala under kontroll så kan man ge sin antagonist en kram.
Senast redigerad av goran744 2015-01-02 kl. 13:31.
Citera
2015-01-02, 13:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja mycket medveten om det. Du då? Debatterar du eller är du enbart inriktad på att prata OM hur andra debatterar? Ja det är väl också en form av debatt.

Korrekt. Min debatt-form är PRO-logisk och ANTI-mentalstörningen "skolastisk retorik" (a.k.a. semantisk akrobatik).

Den samlade största katastrof (~skolastisk retorik) som nångång har drabbat människans psyke individuellt eller kollektivt.
Citera
2015-01-02, 13:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Korrekt. Min debatt-form är PRO-logisk och ANTI-mentalstörningen "skolastisk retorik" (a.k.a. semantisk akrobatik).

Den samlade största katastrof (~skolastisk retorik) som nångång har drabbat människans psyke individuellt eller kollektivt.
Ja jag vet det! Vad vill du då? Fortsätta att tala om i varenda kommentar att du minsann är en ANTI-mentalstörd person och minsann följer den SKOLASTISKA RETORIKEN/eller inte.
Visar klart och tydligt ditt mentala tillstånd för mig i alla fall.
Kram igen och AMEN som betyder= slutdiskuterat i ämnet Kristna = mentalt störda, och i alla fall mellan mig och dig.
Senast redigerad av goran744 2015-01-02 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in