Citat:
Ursprungligen postat av
sq
Kul att tacka ja bara för att jävlas ju.
Du måste antagligen göra ett tidigt avbrott för om du verkligen inte börjar så kan du absolut bränna broarna. Min man har pluggat 7 olika kurser (på distans vid olika lärosäten) de senaste åren och alla säger samma sak. Du måste anmäla tidigt avbrott om du vill ha chans att få söka vid nästa tillfälle.
Det är dock extremt elakt att jävlas så med tanke på att den person som drabbas och som kanske blir inringd för att du inte börjar kan bli tvungen att tacka nej. Vem vet, det kanske var personens drömutbildning och kanske att h*n aldrig får möjlighet att studera igen. Att man jävlas med någon man känner förstår jag mkt väl (jag fick hämta ut 8 flyttlådor fyllda med stövlar häromdagen på min ica-affär. Vännerna hade beställt stövlar för över 10.000kr! Den typen av pranks får jag stå ut för pga mina "vänner) men att jävlas med någon man inte känner. Nä, det där kan få en sådan dominoeffekt. Personen du snor platsen ifrån tackar i sin tur istället till en annan reservplatsutbildning, vilket gör att någon missar platsen på det programmet osv. Det kan i stort pågå i evighet. Nej, men seriöst. Är du osäker så tacka ja, men försök att bestämma dig snart om du inte vill gå och meddela det, så att någon annan får chansen.