2014-12-19, 22:26
Medlem
Är det någon som vet om det rör sig mkt i UG HP på sjuksköterskeutbildningen i Gbg? Jag har reservplats 17 av 48 antagna. Statistiskt hade jag kommit in våren 13 och 14 (men inte tidigare år).

Funderar på om man kan ringa på måndag innan telefontiden tar slut till Göteborgs universitet och hoppas på att de har svar på hur många som tackade nej i veckan. Vad tror ni? Tror ni de har fått uppgifter och hunnit gå igenom dessa på måndag eftermiddag?

Jag är visserligen antagen till distans på mdh men pyttsan för distans! Såg deras schema och de har 2 träffar varje vecka i Södertälje + att det är schemalagda webbseminarier mm med obligatorisk närvaro. OT men hur kan en distansutbildning kräva mer obligatorisk närvaro än den på hemorten?
Citera
2014-12-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sq
Kul att tacka ja bara för att jävlas ju.

Nej. Det är fittigt.
Citera
2014-12-19, 23:45
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nashico
Om det är så att du har en omtenta snart (även om nya kursen börjat) så kan man få dispens med villkoren.

Nej jag har faktiskt ingen omtenta. Saken är såhär att jag behöver 5 hp immunologi för att läsa cellulär och molekylär immunologi. Jag frågade studievägledaren och hon sa att det går inte att komma in på kursen om man inte påvisar att man är behörig innan kursstart. Dock, så hände precis samma sak i höst när jag sökte till en kurs som hette molekylär mikrobiologi. Där var jag reserv med villkor, och en vecka innan start frågar samma studievägledare om jag är intresserad att gå kursen (då jag hade gått upp i kön).

Jag förstår alltså inte, förra gången frågade hon om jag ville läsa en kurs som jag hade varit reserv med villkor på, men nu när jag är antagen med villkor, ja då kan jag inte läsa den...
Citera
2014-12-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Nej jag har faktiskt ingen omtenta. Saken är såhär att jag behöver 5 hp immunologi för att läsa cellulär och molekylär immunologi. Jag frågade studievägledaren och hon sa att det går inte att komma in på kursen om man inte påvisar att man är behörig innan kursstart. Dock, så hände precis samma sak i höst när jag sökte till en kurs som hette molekylär mikrobiologi. Där var jag reserv med villkor, och en vecka innan start frågar samma studievägledare om jag är intresserad att gå kursen (då jag hade gått upp i kön).

Jag förstår alltså inte, förra gången frågade hon om jag ville läsa en kurs som jag hade varit reserv med villkor på, men nu när jag är antagen med villkor, ja då kan jag inte läsa den...

Finns en hel kurser där det krävs säg kurs A för att läsa B. Det betyder dock inte att du måste vara godkänd i A. Ofta kan det räcka med att du "gått den". Nu ser det dock ut som om du behöver bli godkänd i dessa 5hp för att få läsa nästa steg. Men försök du när kursen startat med att få plats igen.
Citera
2014-12-20, 05:28
Medlem
84 antagna i hp kvoten, reserv 10. Örebro uni, sjuksköterskeprogrammet
Är detta ett överintag?
Kommer man in eller hur ser chanserna ut..
Citera
2014-12-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forzamilan22
84 antagna i hp kvoten, reserv 10. Örebro uni, sjuksköterskeprogrammet
Är detta ett överintag?
Kommer man in eller hur ser chanserna ut..

Du kommer in!
Citera
2014-12-20, 19:08
Medlem
shinymetalasss avatar
Gymnasiebetyg utan komplettering(BI)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 19
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 16
Sökande med gymnasieexamen utan komplettering(BIEX)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 2
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 3

Hur mycket hopp ska jag ha för detta? Kört eller?
Citera
2014-12-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinymetalass
Gymnasiebetyg utan komplettering(BI)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 19
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 16
Sökande med gymnasieexamen utan komplettering(BIEX)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 2

Hur mycket hopp ska jag ha för detta? Kört eller?
Du har absolut en chans i BIEX-kvoten. Jag håller tummarna för dig!
Citera
2014-12-20, 19:44
Medlem
Nå hur ser chansen för mig ut? Det är juristprogrammet.
Mina betygssnitt:
BI: 20,30
BII: 20,90
HP: 1,25

Stockholm

(BII)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 16
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 26

Någon som vet något om Stockholms reservupprop?
Citera
2014-12-20, 19:55
Medlem
Juristprogrammet Lund

Reservplats 17 och 59 antagna i hp-kvoten. (1,50)
Reservplats 23 och 29 antagna i BIEX-kvoten. (20.68)

Kommer jag in?
Citera
2014-12-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minuslogaritm
Får lär det bara vara 10-15 st och inte fler? Om det nu var 40 i höstas borde det väl itne sjunka så radikalt? Eller var det bara en siffra du hittade på som exempel?

Jag kollade upp exakta antalet, och det var 34 i höstas respektive 33 i våras(eller om det var tvärtom), men man ska aldrig säga aldrig. Själv hoppas jag på att trenden är densamma som tidigare terminer så att jag som är på plats #20 också kommer in.
Citera
2014-12-20, 23:49
Medlem
Sökande med gymnasiebetyg med komplettering(BII)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 1

Någon som kan gissa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in