2014-12-18, 20:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Presentera din teori

Vilken teori refererar du till?
Citera
2014-12-18, 20:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
TS måste vara den dummaste människan Gud har skapat.

HAR 'gud' skapat människan?

Citat:
Gud existerar och bevisen är överväldigande! Titta bara inom dig själv, alla dessa organ!! Förundras du inte över hur intelligent skaparen måste vara? Se på dina celler som delar sig, förintar sig osv allt för att du ska kunna stå kvar på benen. Märk alla regleringar din kropp gör under hela ditt liv, hur olika organ och kemiska reaktioner kompenserar bortfall, skada osv.

Så du har också tänkt dig att surfa på finetunings-argumentet. Kan du förtydliga och komma med belägg för argumentets validitet per se?
Citera
2014-12-18, 20:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
TS måste vara den dummaste människan Gud har skapat. ''Allt talat emot Guds existens'' ? Ä du helt dum i huvudet? Gud existerar och bevisen är överväldigande! Titta bara inom dig själv, alla dessa organ!! Förundras du inte över hur intelligent skaparen måste vara? Se på dina celler som delar sig, förintar sig osv allt för att du ska kunna stå kvar på benen. Märk alla regleringar din kropp gör under hela ditt liv, hur olika organ och kemiska reaktioner kompenserar bortfall, skada osv. Min största önskan sedan den dagen jag föddes är att min skapare är nöjd med mig och att jag får se honom den dagen jag dör. Jag vet och är helt övertygad om att jag kommer bli förbluffad och helt perplex över synen. Min största förhoppning är bara att den vise inte vänder sitt ansikte bort från mig i andra livet. Fatta vilken extas att universums och livets skapare är nöjd med just mig!!!

Jag säger som Lina i Emil i Lönneberga "Själva mej var nog inte så svårt att skapa, men alla de här krumelurerna i örat måste ha varit marigt att få ihop".

Vi har konstiga krumelurer i öronen = gud finns.
Citera
2014-12-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag säger som Lina i Emil i Lönneberga "Själva mej var nog inte så svårt att skapa, men alla de här krumelurerna i örat måste ha varit marigt att få ihop".

Vi har konstiga krumelurer i öronen = gud finns.

Jajamän!! Betrakta detta och kom med dina bortförklaringar. Finns inget som kan rationalisera att det här har skapats av sig självt eller av slumpen eller vi vet inte osv. Det går inte att bortförklara detta, det måste finnas en intelligent skapare som skapat allt detta och denna skapare övergår vårt förstånd.

Se detta och förundras över skaparens makt.

https://www.youtube.com/watch?v=IGYhPa2W2yQ
Citera
2014-12-18, 21:00
Medlem
Frostflakess avatar
Alla som säger att de vet är fulla av skit. Ingen vet.
Citera
2014-12-18, 21:07
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jajamän!! Betrakta detta och kom med dina bortförklaringar. Finns inget som kan rationalisera att det här har skapats av sig självt eller av slumpen eller vi vet inte osv. Det går inte att bortförklara detta, det måste finnas en intelligent skapare som skapat allt detta och denna skapare övergår vårt förstånd.

Se detta och förundras över skaparens makt.

https://www.youtube.com/watch?v=IGYhPa2W2yQ

Nej det måste det inte. Bara för att vi inte har svaren i nuläget måste det inte vara en gud som skapat oss. Det är en förklaring vi tar till för att vi inte förstår bara. Som förr, när man trodde att Tor skapade åska och blixtar. Man hade inte kunskap om elektromagnetism så därför tog man till en övernaturlig förklaring. Idag saknar vi kunskap om livets ursprung och alltså är det lätt att ta till en övernaturlig förklaring.
Citera
2014-12-18, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Betrakta detta och kom med dina bortförklaringar. Finns inget som kan rationalisera att det här har skapats av sig självt eller av slumpen eller vi vet inte osv. Det går inte att bortförklara detta, det måste finnas en intelligent skapare som skapat allt detta och denna skapare övergår vårt förstånd.

Argument from ignorance. Tydligen övergår LOGIK DITT förstånd.
Citera
2014-12-18, 21:10
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Vet du att Darwin var satanist, ja eller nej?
.

Säger vem? Han själv? Låter mer som smutskastning av kyrkan för att slippa ta tag i hans forskning.
Ange källa för ditt påstående tack.
Citera
2014-12-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers

Alla ni som är kristna, judar, muslimer.. Vad är det som får er att tro på gud?

Vad är det som får dig att tro på vetenskap? Hur vet du till exempel att de berömda metoderna vetenskapsmännen använder för att komma fram till sina lustiga slutsatser är tillförlitliga på något sätt?
Vi kan aldrig veta att något är sant när vi inte själva levde vid den förmodade tiden, utan bara hitta sannolika (enligt dig) teorier.

Vad vi däremot kan se här och nu är ju uppenbart , att folk blir helade i Jesu namn, att Bibeln visar sig vara sann, och stämma i sina profetior om världen, tecken för tiden osv.
Jag är alltså kristen men det tror jag framgick
Mvh.
Citera
2014-12-18, 21:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är ingen förlust om jag inte får fler chanser för att bemöta ditt Dunning-Kruger syndrom. Forumet kryllar av såna.

Sanningen är dock detta:1999 kom två inkompetenta personer på i sin överskattning av sina egna intelligenser att de kunde skapa teorier om andras intelligens i "experiment" och så blev den hypotesen en bit av den sexsidiga kuben ERKÄND av vetenskapsmännen och fastslogs för alltid att vara sanning i kubsystemet Tellus kubfixerade pricksystem.
De gubbarnas namn var: Justin Kruger samt David Dunning.
Nu är det en del av den sexsidiga kuben och .....alla måste tänka så
Inte jag då!
Gud är fortfarande med i motsatsen. Belägg?= De är inga Gudar, de är vanliga människor med överskattad egenkärlek till sin egen intelligens.
Forumet kryllar av sådana överskattade komponenter.
Senast redigerad av goran744 2014-12-18 kl. 21:25.
Citera
2014-12-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej det måste det inte. Bara för att vi inte har svaren i nuläget måste det inte vara en gud som skapat oss. Det är en förklaring vi tar till för att vi inte förstår bara. Som förr, när man trodde att Tor skapade åska och blixtar. Man hade inte kunskap om elektromagnetism så därför tog man till en övernaturlig förklaring. Idag saknar vi kunskap om livets ursprung och alltså är det lätt att ta till en övernaturlig förklaring.

De som trodde att Tor skapade åska är mycket mer smartare än dagens ateister. De som trodde så tänkte helt rätt i det avseendet att inget händer bara sådär därför trodde man att Tor skapade åskan. Du förstår väl att det är medfött att tro att nåt som övergår människans förstånd existerar.

Det handlar inte bara om livets uppkomst. Det handlar om så mycket mer. Det handlar om alla komponenter i varenda levande organism, hur dessa komponenter är placerade, hur de fungerar och kompenserar varann.
Citera
2014-12-18, 21:41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
De som trodde att Tor skapade åska är mycket mer smartare än dagens ateister. De som trodde så tänkte helt rätt i det avseendet att inget händer bara sådär därför trodde man att Tor skapade åskan. Du förstår väl att det är medfött att tro att nåt som övergår människans förstånd existerar.

Det handlar inte bara om livets uppkomst. Det handlar om så mycket mer. Det handlar om alla komponenter i varenda levande organism, hur dessa komponenter är placerade, hur de fungerar och kompenserar varann.

Fast de som trodde på tor hade ju fel. Är det smart? Tro på övernaturligheter kan väl sägas vara medfött i det avseendet att om vi inte får ett naturligt svar på något så hittar vi på ett svar, som då blir övernaturligt. Har vi ett naturligt svar så hittar vi inte på något.

Allt vi ser omkring oss övergår människans förstånd egentligen. Vi vet inte hur universum uppstod, hur livet uppstod eller vad eller vem vi själva är. Dåär det väldigt att att ta till övernaturliga förklaringar, men de måste inta vara sanna. Det kan finnas naturliga och begripliga svar som vi inte hittat ännu.

Dessutom, att infoga en övernaturlig figur som gud svarar inte på någonting utan bara ökar problematiken, om man är intellektuellt hederlig och inte kommer med standardsvaret att `gud funnits alltid´.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in