2014-12-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Arkeologiska bevis har även inneburit att vi totalt kan skrota både evolutionsteorin och vad vi blev lärda om vår historia i skolan för det var rent och skärt trams så det funkar åt båda hållen det där.

Citat:
Skulle allt detta som hänger ihop på alla möjliga konstiga sätt genom tex golden ratio vara en total slump?

Det gyllene snittet hos organismer förklaras bäst genom just evolutionsteorin och talar inte ö.h.t. emot den. Slump är f.ö. ingen modell som tillämpas på evolutionsbiologi, det är kvantmekanik du tänker på. Det är viss skillnad i vad som är rimligt att tillämpa på makro- och mikronivå respektive.

Citat:
Darwin var inget annat än en okunnig psykopat, kolla på hans familj, samtliga döda eller svagbegåvade så vad visste han om vettig avling, ja precis ingenting uppenbarligen.

Det blir inte mer ad hominem än såhär.

Vilken relevans har arkeologiska fynd och pyramidbyggen i en diskussion om gudstro?

Tunga stenblock; ergo levitering; ergo Gud? Jag tror att du får se över dina påstådda implikationer om det är så du resonerar.
Citera
2014-12-18, 19:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att du inte förstår simpla konstaterande kommer alltid bara att falla på dig.

"Antaganden" = konstaterande?

Citat:
Det förkom inget ad populum,

Jo.

Citat:
Ja du sitter ju och förnekar allmänkunskap om Vril society, Antarktis 47 och/eller vimanas så din okunskap är därmed på pränt.

Nej jag förnekar inte kunskapen om dina med-foliehattar; men jag förnekar dessas auktoritet.

Citat:
Nähä och du tror att jag skulle bry mig överhuvudtaget om en jävla ateists förmåga att se "guds-relevans"? Som att jag skulle gå och skälla på en katt för att jag inte förstår vad hon försöker mjau fram... satan vilket nöt du är.

Jag är inte intresserad av din personliga motivations-psykologi.

Citat:
Jo det är det jag vet men du kan inte ta någon ifrågasätter din tro, ni är som ett gäng sektare. Vetenskapen är 2014 inte ärlig och därmed finns inte vetenskapen. Vetenskap är död och NIST begravde den. Ta verkligheten för vad den är och lek inte struts. Du måste också växa upp någon gång.

Du vet inte mycket om vetenskapen, så dina attacker på den är ett slag i luften.

Citat:
Försöka kritisera vikter och matte när ni inte ens kan drista er till att försöka att räkna på saken, patetiskt rakt igenom patetiskt. Dom som tror sig vara vetenskapliga kan inte ens addera och multiplicera. Humorn är total i denna tråden.

Min kritik är riktad mot din anti-logik.

*

Vad har detta med 'gud' att göra?
Citera
2014-12-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"Golden ratio" handlar om att saker formar sig efter den mest energieffektiva formen som ger minst motstånd i utvecklingen.

Japp.

Här är ingen teoretisk förklaring, men en fin animation som illustrerar det hela mycket bra, tycker jag (ibland är det t.o.m. mer påtagligt med visuella förklaringar):

https://www.youtube.com/watch?v=aB_KstBiou4

Att ha i bakhuvudet: energieffektivitet, lång tid och många generationer, naturligt urval.
Citera
2014-12-18, 19:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Slump är f.ö. ingen modell som tillämpas på evolutionsbiologi, det är kvantmekanik du tänker på.

Off-the-record: Det är bäst att lämna ordet "slump" därhän. Det är för diffust och har för många betydelser.
Citera
2014-12-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Off-the-record: Det är bäst att lämna ordet "slump" därhän. Det är för diffust och har för många betydelser.

Jag tycker det är rätt självklart vad som åsyftas i sammanhanget: indeterminism och ett element av osäkerhet.

Eller?
Citera
2014-12-18, 20:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Jag tycker det är rätt självklart vad som åsyftas i sammanhanget: indeterminism och ett element av osäkerhet.

Eller?

Ja, det förstår du och jag, men pådyvlande teister missbrukar mycket ofta ordet i religions-debatten till att betyda nån sorts generellt superkaos, som beskrivar icke-absolut existens och något alla icke-teister lidar konceptuellt av mentalt.
Citera
2014-12-18, 20:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
"Antagligen"? Du hittar alltså på att pyramiderna är byggda genom levitation och sen är denna fastslagna sanning möjlig, "antagligen" genom magneter?

Citat:
Det är den överlägset mest troliga teorin.

Det är inte ens en arbets-hypotes. Det är en foliehatts-spekulation.
Citera
2014-12-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ännu en mupp som skall slänga sig med uttryck han inte förstår pga avsaknad av röd tråd i sitt resonemang.

Det var en korrekt användning av begreppet, då du kritiserar Darwin som person istället för själva sakfrågan. Typexempel på argumentum ad hominem.

Citat:
Nej det är anti-utveckling kära vännen så försök dig inte ens på att lägga ord i min mun och tro dig ens på något plan förstå hur jag resonerar för du har så långt kvar innan du förstår någonting att det inte är klokt och det är förbannat synd för finns ju massa potential i dig.

Jag har inget emot om du förklarar någonting som jag inte känner till och som får mig att behöva revidera min syn på världen fullständigt. Det har du dock inte gjort hittills, då dina resonemang är ett hopkok av diverse lösryckta saker vilka inte har med varandra att göra och som inte bevisar någonting alls av det du försöker få bevisat.
Citera
2014-12-18, 20:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Big bang händer sen helt plötsligt är vi där och allt är linjerat perfekt matematiskt.

Du refererar förmodentligen till "finetunings"-argumentet som också bara är en spekulation utan legitimitet.

Citat:
Så ser inte natur och slump ut, det sker inte.

FRIGJORT. Där ser du .... vad var det jag sa'?

Citat:
Vad jag precis beskrev för dig var några av lucifers hantlangare, du förstår inte gud och därmed förstår du inte konspirationen, det går bara helt över dig. Inget hänger ihop för er så därför förstår ni inte heller någonting. Darwin förstod inte mänskligheten, han var en satanist, om du tror att en sådan människa kommer ge dig sanningen om mänskligheten så är du mer än lovligt naiv.

Natuuuurligvis är det en konspiration. Man kan inte vara foliehatt utan att tro på konspirations-teorier.

Citat:
Fynden har relevans eftersom man inte kan tala om evolution utan evolution. Ni är ju inte människor ni är ju får, som gladeligen slavar för luficer skulle det vara utveckling? Nej det är anti-utveckling kära vännen så försök dig inte ens på att lägga ord i min mun och tro dig ens på något plan förstå hur jag resonerar för du har så långt kvar innan du förstår någonting att det inte är klokt och det är förbannat synd för finns ju massa potential i dig.

Vad menar du mer exakt med Lucifer?
Citera
2014-12-18, 20:25
Medlem
Intressant

http://www.jw.org/sv/publikationer/tidskrifter/g201501/
Citera
2014-12-18, 20:33
Medlem
TS måste vara den dummaste människan Gud har skapat. ''Allt talat emot Guds existens'' ? Ä du helt dum i huvudet? Gud existerar och bevisen är överväldigande! Titta bara inom dig själv, alla dessa organ!! Förundras du inte över hur intelligent skaparen måste vara? Se på dina celler som delar sig, förintar sig osv allt för att du ska kunna stå kvar på benen. Märk alla regleringar din kropp gör under hela ditt liv, hur olika organ och kemiska reaktioner kompenserar bortfall, skada osv. Min största önskan sedan den dagen jag föddes är att min skapare är nöjd med mig och att jag får se honom den dagen jag dör. Jag vet och är helt övertygad om att jag kommer bli förbluffad och helt perplex över synen. Min största förhoppning är bara att den vise inte vänder sitt ansikte bort från mig i andra livet. Fatta vilken extas att universums och livets skapare är nöjd med just mig!!!
Citera
2014-12-18, 20:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att du snöat in på antaganden när ingen annan än du pratat om det ingår i din sjukdomsbild.

Irrelevant: Du har ansvaret för dina antagandet oavsett vad jag är/gör.

Citat:
Nej sluta släng dig med uttryck du inte förstår, det skär sig så himla illa med din grandiosa självbild.

Du förnekar deras egna ord och ritningar, du förnekar kända operationer som det har skrivits hundratusentals sidor om, du förnekar skrifter och bilder från tusentals år tillbaka. Ja det är din nivå. Du är en sådan sektare att du skulle förneka vimanas även när du blev träffad i pungen av en.

Jo du verkar vara en igel.

Det var så ad hominem (på toppen av "arguments from ignorance" och "argumentum ad populum") (1)

Citat:
Jag vet allt om vetenskap,

Du vet ju inte ens vad en vetenskaplig teori är.

Citat:
Någon som aldrig för ett eget resonemang skall inte prata om logik för det vet du precis ingenting om.

Se (1).

Citat:
Allt hänger ihop men du är blind.

Belägg för finetunings-argumentet ... med fokus på ARGUMENTET ... tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in