2014-12-18, 17:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du får gärna utmana min grundläggande världsbild. Förrhoppningsvist mer seriöst än på den nivå din substanslösa retorik vanligen befinnar sig på.
Det får du i sådana fall starta i en annan tråd och annat forum så skall jag utmana dig.
Här är du OT!
Citera
2014-12-18, 17:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Trams. Minsta vägda blocket utan marmorn är 32 ton så snittet har varit ca 100 ton och det är allmänkunskap för Giza pyramiderna.
12 stenar i timmen? 144 stenar om dagen som max? 15000 dagar? Snacka om glädjekalkyl delux, du skall nog bli medlem i FI. Förklara gärna hur du tänker att dom fått ditt toppstenarna. Så typ 20 gubbar kan det nu 2014 men 4000 BC kunde alla? Du anser alltså att människan gått bakåt i utveckling? Att ett faktiskt bygge av Frankrike på futtiga 2200 tog 5 år och är och förblir ett obestridligt faktum och dessa byggen kan inte ens jämföras. Så hur får du ihop det?

Totala vikten på pyramiden beräknas vara 5-6 milj ton. och antalet block beräknas till 2-3 milj. Räkna själv.
Citera
2014-12-18, 17:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du har fortfarande ansvar för dina egna "antagande".

Citat:
Nej att du inte förstår människor hamnar fortfarande bara på dig aspie. Jag kommer ju till slut bara strunta i dig eftersom det inte ger något att tala med dig då du är helt ointressant och oförmögen att driva ett eget resonemang, jag är dessutom långt ifrån den första som tänkt samma sak om dig så du har tveklöst en hel del personlighetsmässigt att slipa på.

Och hur skulle detta pop-psykologiska trams kunne frita dig för ansvaret för dina egna "antaganden"?

Citat:
Du måste FÖRST legitimera auktoriteterna och mytologin i din foliehatts-bubbla.

Citat:
Haha detta är allmänkunskap så nej läs du på istället så kanske du lär dig något för en gångs skull? Börja med Operation Highjump. Förneka vimanas är bara historielöst förstår du.

Argumentum ad populum är lika kass som argument from ignorance.

Citat:
Så vad HAR dina foliehatts-fantasier med 'gud' att göra?

Citat:
Vad har dina halmgubbar i tråden att göra?

Nu slingrer du dig. Vad HAR dina foliehatts-fantasier med 'gud' att göra?

Citat:
Är man inte foliehatt så har man inte förstått världen än, så simpelt är det.

Så din världsbild vilar alltså på anti-logik.
Citera
2014-12-18, 17:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du undrar vad människans utveckling har med evolutionsteorin att göra?..Harregud alltså, hur har ni ens lyckats slå på datorn?
Japp. Jag undrar vad människans sociala utveckling har med evolutionsteorin att göra. Mer specifikt jägarsamhällen. Berätta gärna.

Citat:
Jupp talar med minst 3 klara fall as we speak tom.
Kanske dags att se dig själv i spegeln och läsa om effekten igen.

Citat:
Nej precis det var därför jag fick rätta ditt "skillnad". Såg inte att du skrev något mer men jo nog är det enormt pinsamt att läsa er och förstå att ni tillhör min ras alltid men det hör kanske inte hemma här?
Visst hade det varit kul om du höll reda på din fakta till att börja med.
Citera
2014-12-18, 18:17
Medlem
100x234s avatar
Jag var ateist förut men blev övertygad om satans existens och bibelns autencitet så jag blev kristen.
Citera
2014-12-18, 18:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och hur skulle detta pop-psykologiska trams kunne frita dig för ansvaret för dina egna "antaganden"?

Citat:
Det handlar om din oförmåga att förstå och ingenting annat.

Min "förståelse" har inget med ditt eget ansvar för dina antaganden att göra.

Citat:
Haha eh va igen då så sluta släng dig med uttryck du inte ens begriper uppenbarligen, allmänkunskap är allmänkunskap

Japp, men det gör inte argumentum ad populum mer legitimt.

Citat:
så är du nu okunnig om det ockulta, WW2 och vad som hände 1947 så får du lära dig att hålla käft istället. Läser man inte på och är villig att göra jobbet som krävs för att hitta sanningen så kommer man förbli ett får.

Och vad vet du om min kunskap om det ockulta etc?

Citat:
Vad har ditt ältande i tråden att göra? Läs min första post igen om du inte förstår, vet inte hur mycket tydligare det kan bli.

Jag kan inte se nån 'guds'-relevans i dina foliehatts-fantasier (som hör hemma på detta subforum.Ta det på "paranormalitet" e.dyl. istället)

Citat:
Nope den bygger på sann källkritik. Något som någon som tror på vetenskap aldrig kommer förstå eftersom ni är totalt hjärntvättade att enbart lyssna på andra. Efter vad NIST gjorde med den så kallade "vetenskapen" efter den 11 september så är det ingen vettig människa som tar ohederliga forskare som inte drivs av nyfiken och har noll öppenhet med deras arbete på allvar längre, ingen. Förstår man inte att siffror kan manipuleras så är man inte den skarpaste kniven i lådan direkt och utan peer review betyder vetenskap verkligen nada, det är bara totalt snömos utan öppenhet, helt utan legitimitet och så ser vår värld ut, vetenskapen har tappat all sin legitimitet eftersom den inte är ärlig. Det är mest bara sorgligt att se att hela världen verkar sakna kritiskt tänkande för det har gjort vår värld till en tämligen sinnessjuk plats men det är nog också svårt att greppa för din typ av rosafluffare som inte lämnat mammsen källare och datorn än men för oss andra är världens utformning en ganska klar indikation på djävulens totala grepp.

M.a.o. har du inte en susning om vad vetenskap är, men bråkar med en strawman istället. Det går tretton på dussinet av din typ, som opererar med anti-logik.
Citera
2014-12-18, 18:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det får du i sådana fall starta i en annan tråd och annat forum så skall jag utmana dig.
Här är du OT!
Haha ska du utmana? i cirkelargumentation, hur många varv tänkte du drilla ... tills vem kom till din undsättning? gud, din referenspunkt - inte bara din, utan HÄR så som du/ni interpreterar denna er oerhörda visdom..

he is, somewhere - allt motsatt är att vara inte olydig väl nejnej, det biter inte, då får ni ju komma med något som känns mer i skinnet, påbörja (när varenda strawman börjar tappa stinget utifrån att vara just strawman, och charmglöden falnar) , person-vemärdu-vem-ärjag-kränkarstilen.

ALLT, pekar på att gud finns - för gud är är utgångspunkten, i alla hjärnor... hmm, då är det ju rättvist, om det är så i allt tänkande och kännande - men är det så?

när det inte är så, då lämpligt att dra igång hjärntvättaroperation? för att du och ni, kom så långt som ni gjorde?

säger så här, det är förundransvärt, hur man efter krig och galenskap, kan gå och överleva.. sedan fortsätta där man slutade, om något så är det att ha hakat upp sig i cirkelargumentering av tomgångspladdrande kackel.

om något.

då har man blivit brainwashed så det räcker hela vägen till valfri trädtopp.

så kan man fortsatt drömma om att herren skall hava förbarmande - och öppna gapet att fortsätta monologer. för då har man ju utvecklad en "metodik"

sure

vi ser alla hur väl det lyckats att tillämpa hysterisk fundamentalism... där allautefter rättvisans pekpinne, går och drar vita lögnvalsen. så ska du leta mentalsjukdomar, börja i hallelujandet och böne-latemansgörat.

göran, känner du dig frälst idag, också? eller blir du bara senilnostalgisk?

.
Citera
2014-12-18, 18:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

En världsbilds-granskning skall nu gå bra här, tror jag.

Citat:
Här är du OT!

Det var värst så skenhelig DU blev.
Citera
2014-12-18, 18:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Haha ditt trollprojicerande är ju mest bara ursött. Jag frågar för en fjärde gång om du skall försöka dig på någon uträkning? CCCCChicken!
Nej jag argumenterar inte mot troll eller mentalt sjuka människor i trådarna de gör bort sig så bra ändå utan att man behöver leda dem över stupet.

Krya på dig.
Citera
2014-12-18, 18:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Haha ska du utmana? i cirkelargumentation, hur många varv tänkte du drilla ... tills vem kom till din undsättning? gud, din referenspunkt - inte bara din, utan HÄR så som du/ni interpreterar denna er oerhörda visdom..

he is, somewhere - allt motsatt är att vara inte olydig väl nejnej, det biter inte, då får ni ju komma med något som känns mer i skinnet, påbörja (när varenda strawman börjar tappa stinget utifrån att vara just strawman, och charmglöden falnar) , person-vemärdu-vem-ärjag-kränkarstilen.

ALLT, pekar på att gud finns - för gud är är utgångspunkten, i alla hjärnor... hmm, då är det ju rättvist, om det är så i allt tänkande och kännande - men är det så?

när det inte är så, då lämpligt att dra igång hjärntvättaroperation? för att du och ni, kom så långt som ni gjorde?

säger så här, det är förundransvärt, hur man efter krig och galenskap, kan gå och överleva.. sedan fortsätta där man slutade, om något så är det att ha hakat upp sig i cirkelargumentering av tomgångspladdrande kackel.

om något.

då har man blivit brainwashed så det räcker hela vägen till valfri trädtopp.

så kan man fortsatt drömma om att herren skall hava förbarmande - och öppna gapet att fortsätta monologer. för då har man ju utvecklad en "metodik"

sure

vi ser alla hur väl det lyckats att tillämpa hysterisk fundamentalism... där allautefter rättvisans pekpinne, går och drar vita lögnvalsen. så ska du leta mentalsjukdomar, börja i hallelujandet och böne-latemansgörat.

göran, känner du dig frälst idag, också? eller blir du bara senilnostalgisk?

.
Gör du black J? Frälst? Cirkeln är sluten som du vet. Evigheten.
Citera
2014-12-18, 18:53
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100x234
Jag var ateist förut men blev övertygad om satans existens och bibelns autencitet så jag blev kristen.
Sug nu inte hål på nappen, men å andra sidan, är napproduktion i full rotatidon. Har du tur ska du nog kunna få tag i nappen också när du behöver spotta ut den. För den dagen kommer, den r liksom inte ingående i din vare sig fysiska el psykiska konstellation, men duttar du tillräckligt känns det kanske så.

den napp du aldrig fick när du ju ville haaaa den och nu har du deeen.. oh vad häftigt att byta ut häftigaste prylen alla tiders att kunna säga : inte jag-tror, men jag-vet (att mer än människor bor i universum, för du vet att någon, är och kan mer än dig, insikt!

du övertygad , jaaaa, du vet nu att du inte är störst.. haha

komik!

du är rolig, som en saggesagelman, men när du nu har religionsnappen, ska du skaffa också haklapp... om gud ger dig anvisning - invänta rätt hallucination och ge dig till tåls bara. ty herren vet-allt. människan vet-inget.
Citera
2014-12-18, 19:18
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Hmm vet inte riktigt vad jag skall kunna göra åt att ni inte ens förstår uttrycket. Det handlar antagligen om magneter och är varken övernaturligt eller telekinesi, wtf liksom... Samma princip som för Wimanas antagligen med.

"Antagligen"? Du hittar alltså på att pyramiderna är byggda genom levitation och sen är denna fastslagna sanning möjlig, "antagligen" genom magneter? Jösses vilken praktidiot du är

Citat:
Men jösses kan man ha en sådan naiv syn på världen och "vetenskap". Alla uträkningar är givetvis inget annat än teorier eller kommer du ut som troende på tidsmaskiner nu? Man har fått försöka pressa in en uträkning i hur vi tänker nu och vad vi kan, det är liksom det som är min poäng, börjar man bara räkna på det på riktigt så förstår man snabbt att släpa 2.5 miljoner block till detta bygge på 30 år med hjälp av rep och ramper givetvis aldrig har hänt, du måste förstå att det är en total saga verkligen när år 2005, 2200 block tar oss 5 år. Vi har liksom inte ens börjat tala om var och hur man ens fått fram dessa block, hammare och kil?.... Menmen eftersom ni samtliga är fega och inte vågar räkna på saken själva utan förlitar er på folk som ljuger för er så kommer ni fortsätta vältra er i okunskap, jag tror ni tycker om att vara får, känns nog tryggast så.

Så börja räkna då snillet, vad väntar du på?

Intala dig precis vad du vill för att kunna sussa sött om nätterna gubben.

Vad är det som är teorier? Att man kan räkna ut vikten på något m h a densiteten och volymen? Du förstår att detta faktiskt har testats praktiskt ett par gånger eller?

Vad fan snackar du om egentligen, 2200 block tar "oss" 5 år? Har man anställt 20 000 människor att bygga en pyramid av 2200 block och detta tog 5 år? Fram med källa.

Man har givetvis en ganska bra aning om vart egyptierna fick sina block ifrån, man vet också precis hur man gjorde för att hugga ut blocken. Som vanligt vet du absolut ingenting, du bara sitter och svamlar.

Varför ska jag börja räkna? Det finns ingen som helst anledning att tvivla på att man räknat rätt på vad blocken väger. Tror du verkligen att det råder något tvivel om hur man räknar ut vikter på saker med kända dimensioner och densitet så är du ju verkligen löjligt okunnig

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad tråkigt du var bara ett kasst troll.

Jag insåg det vid precis samma mening. Lite tråkigt, men det känns ändå bra en sån människa inte går lös i samhället på riktigt.
Senast redigerad av CannonDorf 2014-12-18 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in