Om Bogomil jävlas med Er (Teister), är han då en Djävul för att han gör det? Hur skulle Gud, enligt er tro, se på Bogomil's försök att fånga Er med osanning när Ni talar om Bibeln?
Är det därför ni fortfarande tror på att Gud finns, för att Bogomil tjänar Djävulen när Bogomil's predikan (1), om än lätt infantil i Teisternas ögon ( enligt min tro om Teisternas uppfattning av Bogomil ), visar på det motsatta?
Om Bogomil är Djävulen, är då Gud svarslös, eller ansvarslös? Eller svarar han via Era troende inlägg här på Flashback? Är det inte då hög tid att visa Bogomil svar på tal och använda hans eget vapen emot honom, såsom i himlen, så och på jorden, i evigheten, amen.
Jag kan inte bevisa att Bogomil har fel, men kan Gud göra det nu omedelbart, med hjälp av Er?
Detta är ett test från Gud själv, enligt min tro ( som sträcker sig endast till denna tråd ), där Er tro måste besegra Bogomil. Vad är då straffet för att misslyckas med detta test? Är Ni då inte värda en plats i himlen? Eller räcker det med att Ni måste tro hårdare? Enligt min tro är detta helt avgörande för att bevisa Er tro för mig och många andra.
Är inte Bogomil's predikan(1) ett alldeles utmärkt tillfälle i tid och rum för Gud att äntligen otvetydigt bevisa att Gud existerar och att Er tro är den rätta?
* (1) - Bogomil's
predikan är en
analogi för allt som möjligen motbevisar att Gud finns och att Er tro är falsk. Det är, enligt min tro, på hans tro på nitisk logik, ett vapen för, och enda rätta sättet ( enligt min tro på vad Bogomil vill ), att motbevisa Gud och Er tro. En tro att logik går att applicera på Gud. Allt ovan enligt min tro för stunden.
Här är en liten del av Bogomil's arsenal:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Bestycka era medvetanden och ta retorisk strid!