2014-12-18, 11:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Fetat: Macro?

mvh B

Fan, kanske äntligen får nytta av mina macroknappar på keyboarden alltså... Att jag inte tänkte på det.

Tackar.
Citera
2014-12-18, 12:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan, kanske äntligen får nytta av mina macroknappar på keyboarden alltså... Att jag inte tänkte på det.

Tackar.

Man skall inte behöva hårdvara för att kunna spela ett spel enligt mig.

Jag måste säga att jag tycker blizzard misslyckas med balanseringen, eftersom det inte är ett e-sportsspel och man inte längre tjänar pengar på det, så förstår jag inte varför de skall förstöra att olika klasser har olika spelstilar.

Tråkigt.
Citera
2014-12-18, 13:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Jag måste säga att jag tycker blizzard misslyckas med balanseringen, eftersom det inte är ett e-sportsspel och man inte längre tjänar pengar på det, så förstår jag inte varför de skall förstöra att olika klasser har olika spelstilar.

Tråkigt.

Det är djävligt sant.

Med monken så klickar man konstant en skill för att spendera 150 spirit så att klonen summonas och exploderar eftersom det mer eller mindre är huvudskadan.

Så, kort sagt, spamma 3, hela tiden.

Wizarden är mer aktiv än monken då den rör sig hela tiden, men inte fan behöver man spamma en djävla knapp där, snarare så att den kräver i form av lägga black hole, få upp sina clones (eftersom dessa kastar black hole + taunten), lägga blizzard, porta bort etc.

Så, för mig är det iaf så att Wizarden är den som kräver mest uppmärksamhet, DH'n är min slackerkaraktär och monken är den karaktären jag kommer få karpaltunnelsyndrom av.
Citera
2014-12-18, 14:17
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vadå värdelös? I stället för 15 nivåer över andra klasser så ligger de nu på samma som alla andra (i och med DH-nerfen). Precis som det ska vara. Nya Raekor är bättre på alla sätt, förutom att man inte kan komma lika högt i grifts, som bara är en siffra ändå.
Och varför spelade man Vilecharge? Jo, för att komma högt i Grifts, ergo barbs är nu värdelösa.
Citera
2014-12-18, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Tråkigt.

För ett set, för en klass, så underlättar det om man har ett makro, låter ju inte så farligt. Sedan kan man ju binda så att skills auto-castar med num lock. Detta ska dessutom ändras nästa patch, så det varade i en patch. Man kan inte alltid inse hur metat blir, det bästa man kan göra är att fixa det och undvika liknande misstag i framtiden.

Klagar inte du på monks precis? Är den ändringen inte bra? Självklart ska de ändra speccs så som raekor, m6 och sunwoko. Alla av olika anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Och varför spelade man Vilecharge? Jo, för att komma högt i Grifts, ergo barbs är nu värdelösa.

Man tävlar ju mot andra barbs. Spelar det någon roll om du skadar 10 per slag mot mobs med 100 hp, eller om du slår för 1 skada per slag mot en mob med 10 hp?

Om alla klasser är värdelösa så kan du tycka att barbs nu är värdelösa.
Citera
2014-12-18, 16:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Den där Quivern som genererar mer Hatred om man kör Chakram, någon som bekräfta om det funkar eller inte om Sentrys skjuter Chakrams?
Citera
2014-12-18, 19:02
Medlem
Någon som har problem att logga in på bnet? Loggades ut förut och kommer inte in igen varken på bnet eller då givetvis D3..
Citera
2014-12-18, 19:06
Medlem
Zarkoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Någon som har problem att logga in på bnet? Loggades ut förut och kommer inte in igen varken på bnet eller då givetvis D3..

Det är detsamma som för mig.

Direkt när jag loggar in så hänger det sig på första steget, sedan dyker en ruta upp där det står att jag kan kolla server status osv på deras forum...
Citera
2014-12-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkos
Det är detsamma som för mig.

Direkt när jag loggar in så hänger det sig på första steget, sedan dyker en ruta upp där det står att jag kan kolla server status osv på deras forum...

Jag är inne och kikar på bnets forum, det kommer löpande rapporter från EU servrar att det inte går att logga in, så vi är inte ensamma om detta iaf...
Citera
2014-12-18, 20:36
Medlem
Citat:
Vadå värdelös? I stället för 15 nivåer över andra klasser så ligger de nu på samma som alla andra (i och med DH-nerfen). Precis som det ska vara. Nya Raekor är bättre på alla sätt, förutom att man inte kan komma lika högt i grifts, som bara är en siffra ändå.

Nya reakers är verkligen inte bättre på alla sätt, att deathballa och släpa runt mobs krävde iaf lite taktiskt tänkande, och var roligt. Har tagit grift 44 med "nya" reakers på PTR och har inte haft kul ett enda rift med den, man dashar runt och försöker samla ihop mobs så gott det går, sedan dashar man fram och tillbaka mindless tills det är för lite mobs kvar för att det ska vara värt att döda dem, och då dashar man vidare till nästa pack. De hade inte behövt röra reakers, nerfen av Conduit skulle räckt för att få ner oss på samma nivå som de andra klasserna, utan att man tagit bort det roliga med setet.
Sen är ju 5p bonusen totalt värdelös... vad fasen är det för designers på Blizzard egentligen?

Att jag skriver dasha beror på att man mer liknar en dashing strike Monk nu än en chargande barb.
Citera
2014-12-18, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Nya reakers är verkligen inte bättre på alla sätt, att deathballa och släpa runt mobs krävde iaf lite taktiskt tänkande, och var roligt. Har tagit grift 44 med "nya" reakers på PTR och har inte haft kul ett enda rift med den, man dashar runt och försöker samla ihop mobs så gott det går, sedan dashar man fram och tillbaka mindless tills det är för lite mobs kvar för att det ska vara värt att döda dem, och då dashar man vidare till nästa pack. De hade inte behövt röra reakers, nerfen av Conduit skulle räckt för att få ner oss på samma nivå som de andra klasserna, utan att man tagit bort det roliga med setet.
Sen är ju 5p bonusen totalt värdelös... vad fasen är det för designers på Blizzard egentligen?

Att jag skriver dasha beror på att man mer liknar en dashing strike Monk nu än en chargande barb.

Det är taktiskt tänkande att inte mindlessly bara samla ihop så många mobs man kan släpa med sig. Det är taktiskt tänkande att behöva avgöra om du kan ta ett dubbel- eller trippelpack med elites. Det finns även nu single target-dmg, som helt saknades förut. Sedan så var ju nerfen till stor del pga att barbs samlade upp mobs och inte spelade tillsammans med andra, vilket Blizzard upplevde som ett problem.

När något ändras så kommer alltid såna som du och säger att det minsann är sämre, och i slutändan så kommer ni att föredra det när ni inser hur det fungerar. Varje jävla gång. Varje gång. Spela spelet i stället för att klaga på ändringar. Passar det inte, så sluta spela. Det är inte så svårt.
Citera
2014-12-19, 00:07
Medlem
Citat:
Det är taktiskt tänkande att inte mindlessly bara samla ihop så många mobs man kan släpa med sig. Det är taktiskt tänkande att behöva avgöra om du kan ta ett dubbel- eller trippelpack med elites. Det finns även nu single target-dmg, som helt saknades förut. Sedan så var ju nerfen till stor del pga att barbs samlade upp mobs och inte spelade tillsammans med andra, vilket Blizzard upplevde som ett problem.

När något ändras så kommer alltid såna som du och säger att det minsann är sämre, och i slutändan så kommer ni att föredra det när ni inser hur det fungerar. Varje jävla gång. Varje gång. Spela spelet i stället för att klaga på ändringar. Passar det inte, så sluta spela. Det är inte så svårt.

Jag har tagit flertalet grift mellan 40-44 med "nya" reakers, så visst fan vet jag hur man spelar med ändringarna, och JO, builden är mycket mer förenklad och casual nu, och det kan nog många "MVP-barbs" skriva under på, påstå inget annat. Men visst, casual-conny blir väl glad när inte barben springer iväg med alla mobs i hans pub-game. Vem fan spelar public ens?

STD är fortfarande kass jämfört med andra classer. Barb var viktigt i high lvl groupplay förut, nu... not so much. Och nej det är inte alltid bättre, blizzard har gjort många idiotiska nerfs/ändringar till det tråkigare och sämre. Varför ska man inte klaga på ändringar om man tycker de är felaktiga? Communityn och dess åsikter bör alltid vara viktigt för Blizzard. Ett exempel som inte ligger så långt tillbaka i tiden var den uppenbarligt felaktiga nerfen av Earthen might, som de sen backade på och "un-nerfade". Om alla skulle resonera som dig skulle eq-builden vara ännu sämre än den är nu, för inte fan skulle de backat ang den om inte communityn sagt ifrån.

Jag brukar inte klaga på ändringar, men den här gillar varken jag eller typ 99% av barb communityn, och inte då av anledningen att vi får hoppa ner från grift 60 till 45-50, utan för att ändringarna är fel väg att gå. Fanns otroligt mycket bättre förslag på ändringar än den enkla vägen de valde. Diablo är inget MMO, och att konstant välja balans före FUN är fel väg att gå. Istället för att förstöra roliga builds med bra synergy så borde de buffa andra classer/skills så det finns andra lika bra alternativ.

"Passar det inte, så sluta spela" ... fan så tråkigt spelet hade varit om alla resonerat så.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2014-12-19 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in