2014-12-16, 11:17
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Har hon gjort sin Facebook privat nu eller rensade hon bara?

Tror hon rensade och gjorde den delvis bara tillgänglig för vänner, nu står det nämligen "bli vän med för att se innehåll som bara delas med vänner" vilket jag inte tror att det gjorde förut?
Citera
2014-12-16, 12:05
Medlem
sinfons avatar
Det kommer att hålla lika länge som hon "slutade blogga". Detta som skedde under stora fanfarer och med ett långt avskedstal om hur hon går vidare nu, människor som lyckönskade henne i livet osv. Sedan dyker hon upp en knapp månad senare med kommentaren att hon njutit av "sitt uppehåll".
Citera
2014-12-16, 12:26
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det kommer att hålla lika länge som hon "slutade blogga". Detta som skedde under stora fanfarer och med ett långt avskedstal om hur hon går vidare nu, människor som lyckönskade henne i livet osv. Sedan dyker hon upp en knapp månad senare med kommentaren att hon njutit av "sitt uppehåll".

Det enorma återupptagandet av bloggandet gick ju också riktigt bra.
Citera
2014-12-16, 15:15
Medlem
Nej, dessa dokument bevisar ingenting. Men jag har läst andra dokument från socialtjänsten där mamman t ex uttrycker hopplöshet över att inte kunnat skydda Berny från pappans hysteriska religiositet. De bevisar ingenting heller men ger lite mer förståelse. Minns inte var jag läst dem dock.

Fattar ärligt talat inte bara varför de inte satte henne i en annan skola. Finns ingen poäng som helst att ha ett barn som inte gillar religion i en katolsk skola. Motverkar ju bara hela syftet (och jag är själv troende och hade gärna gått i en katolsk skola men det går ju inte att tvinga på någon).

Gällande att bo nära en person som våldtagit någon så finns det ett direktiv som uttrycker att ett offer inte bör behöva det men då måste ju gärningsmannen vara dömd och hela saken utredd.
Citera
2014-12-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tycker det är beklämmande hur lättvindigt damen får ut nya recept trots att det är väl känt att hon ofta skarvar med sanningen. Tror faktiskt B. hade varit i mycket bättre skick om soc. och vården bara skitit i henne, istället för att hålla henne under armarna med droger och uppmärksamhet.

Man kan inte skita i att en elvaåring skolkar och anklagar lärare för våldtäkt. Däremot att böckerna gavs ut var nog förödande och förstår verkligen inte hur bokförlaget kunde göra något så dumt. Det handlar ändå om en dokumenterat psykiskt sjuk person som viker ut sitt liv (tolkningsfråga men jaja).
Citera
2014-12-16, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
Bara jag som tycker läsningen är vidrig? Jag tycker det är fruktansvärt att en flicka i hennes unga ålder exempelvis prostituerat sej. Kan inte låta bli att tro att något "hänt". Ingen kan väll för fan födas till att ljuga och manipulera? Även om hon nu brett på i sin bok så är det ju tydligt att hon inte har mått bra.
Fast det kommer ju fram sedan att hon bara ljugit om prostitutionen och aborten för att väcka känslor hos lärare och klasskamrater.
Citera
2014-12-16, 16:15
Medlem
Kardnialvokals avatar
Fast min uppfattning efter att ha läst är dock inte att hon uttalar dessa anklagelser när hon är elva utan detta framkommer när hon byter skola i årskurs sju/åtta från den katolska skolan till en kommunal. Och där hon menar att hon var elva år när det skedde varpå hon blev gravid och gjorde abort. Jag är rätt övertygad om att om hon uttryckt detta som elvaåring hade det tagit hus i helvete. Nog för att svenska socialtjänsten är något av ett skämt men det där tror jag knappast de hade bortsett ifrån utan att grundligt utreda.

Och nej, självfallet är det inget felfritt svart på vitt bevis mot Berny men det pekar på en extremt tydlig tendens som tycks återupprepas från tidiga tonår och fram till vuxenlivet och nutid, d.v.s. att hon har väldigt svårt att förhålla sig till sanningen och att hon flera gånger avslöjas av både läkare, föräldrar och socialtjänst men ändå återupprepar beteendet. Om jag tror Berny mår bra? Nej. Sannerligen inte. Om det sedan är resultat av faktiska övergrepp, drogmissbruk eller en skada vid födseln (som hon nämner då och då att där var något som skedde vid förlossningen av henne men utan att nämna exakt vad), det lär vi aldrig få reda på.
Citera
2014-12-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fast min uppfattning efter att ha läst är dock inte att hon uttalar dessa anklagelser när hon är elva utan detta framkommer när hon byter skola i årskurs sju/åtta från den katolska skolan till en kommunal. Och där hon menar att hon var elva år när det skedde varpå hon blev gravid och gjorde abort. Jag är rätt övertygad om att om hon uttryckt detta som elvaåring hade det tagit hus i helvete. Nog för att svenska socialtjänsten är något av ett skämt men det där tror jag knappast de hade bortsett ifrån utan att grundligt utreda.

Kanske lite OT, och långsökt, men kan man ens bli gravid innan man fått sin första mens?
Tänker att de flesta får sin mens runt 12-13 år? Fast hon kanske var extremttidig i utvecklingen eller hur det var..
Citera
2014-12-16, 16:38
Medlem
elizadeaths avatar
Jag må ha fel, men jag trodde en förälder/målsman behövde godkänna abort när när man är under 18 år.
Citera
2014-12-16, 16:38
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Kanske lite OT, och långsökt, men kan man ens bli gravid innan man fått sin första mens?
Tänker att de flesta får sin mens runt 12-13 år? Fast hon kanske var extremttidig i utvecklingen eller hur det var..

Finns massor av kvinnor som fick sin första mens innan de fyllt 12 år. Men har för mig att det står i dokumenten att B fick sin första menstruation som 13-åring.
Citera
2014-12-16, 16:39
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Finns massor av kvinnor som fick sin första mens innan de fyllt 12 år. Men har för mig att det står i dokumenten att B fick sin första menstruation som 13-åring.

Jag fick min vid 8, så nog går det alltid.
Citera
2014-12-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Fast det kommer ju fram sedan att hon bara ljugit om prostitutionen och aborten för att väcka känslor hos lärare och klasskamrater.

men vilken elvaåring ljuger om sådant? att redan i femte klass berätta för en vän att hon blivit våldtagen av en lärare? okej, alla är olika men jag tvivlar på att jag ens visste vad våldtäkt var i den åldern, och hon torde ju levt ganska skyddad i sitt katolska hem. jag har också fem syskon, fem äldre bröder. visserligen yngst men det verkar ganska obegripligt att ljuga om så extrema, brutala händelser enbart för att få uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in