2014-12-15, 21:45
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Grattis Ferry! Välförtjänt mästare.

Det ska till ett eller två Izco-mål för att vända på detta.

Tack, även om jag inte vill ta ut något i förskott. Kan ju bli en sanslös vändning på den här matchen eller så kanske Fantacalcio ändrar reglerna och sätter inbördes möte som första tiebreak. Dock skulle en ligaseger för min del visa att det lönar sig att vara ett äkta köplag. Får erkänna att både du och Brille har haft lite charmigare och trevligare lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror du har rätt. Men det var en rafflande avslutning.

Och KFC verkar avsluta i stor stil, men åker ändå ned i Serie B.

Verkligen, sista matchen som avgör allt. Årets säsong var dessutom otroligt jämn. Topp 3 verkar sluta inom en poängs marginal och övriga fem lag inom tre poängs marginal. Det är riktigt tight faktiskt. Alba Longa ser ut att vinna mot Pizzaiolo, men behöver vinna med 2-0 för att gå om och ta femteplatsen om jag räknat rätt. Riktig dramatisk sista omgång!

Och skulle ha vunnit med 0-10 hade du tagit hem det här. Tror dock du vinner med 2-3 bollar och det räcker ju inte.
Senast redigerad av Ferry31 2014-12-15 kl. 21:48.
Citera
2014-12-15, 22:14
Medlem
anteri17s avatar
Och nu är det definitivt klart. Inter rånar Chievo, KFC rånar Antico - och Ferry med sitt Go Ahead Farmes tar titeln.
Citera
2014-12-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Och nu är det definitivt klart. Inter rånar Chievo, KFC rånar Antico - och Ferry med sitt Go Ahead Farmes tar titeln.

Ferry har väl varit ligaledare i princip hela säsongen?

En värdig vinnare.
Citera
2014-12-15, 22:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ferry har väl varit ligaledare i princip hela säsongen?

En värdig vinnare.

Visst är det så. Det har jag också skrivit.

Ja, jag är något bitter. Gabbiadini borde jag lirat med, och Zaza skulle gjort minst ett på sina många lägen. Och Rannochia med en vänster... Nja.

Grattis Ferry! Igen.
Citera
2014-12-15, 22:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Gratulationer till Ferry och Gants för ligasegrarna. Men det kommer en vårsäsong...
Citera
2014-12-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Gratulationer till Ferry och Gants för ligasegrarna. Men det kommer en vårsäsong...

Vilken inställning! Bådar gott.

Medan vi andra antingen badar i champagne eller dränker oss i gravöl så tränar du redan inför nästa säsong. Lysande.
Citera
2014-12-15, 23:45
Medlem
Villons avatar
Har jag en chans mot Pizzabagarna trots allt? Vågar inte räkna efter. Överlevnaden står på spel, och jag måste vinna. Kanske åker jag på målskillnad oavsett? Känns onekligen så. Nedflyttning till följd av ett minusmål vore egentligen smått otroligt, men helt i linje med säsongen som helhet.
Senast redigerad av Villon 2014-12-15 kl. 23:49.
Citera
2014-12-16, 11:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Resultaten i Serie B:

AC Gricia-Ale Viola 0-1 (62,0-71,5)

HighwayDonkey-Cosa Nostra 2-0 (71,0-47,5)

Juvevaffanculo-Risorgimento 5-1 (85,5-70,5)

SuperChelsea-pellebelle 2-0 (66,5-48,0)

Vilket ger sluttabellen:

SuperChelsea 32 p.

Ale Viola 27 p.

Risorgimento 24 p.
----------------------
Juvevaffanculo 24 p.

AC Gricia 18 p.

pellebelle 16 p.

Cosa Nostra 16 p.

HighwayDonkey 4 p.
Citera
2014-12-16, 15:20
Medlem
Ferry31s avatar
AC Alba Longa - Pizzaiolo FC 1-0
AC Bosman - Gentiluomini 1-1
Antico Arsenale - KFC 1-3
Go Ahead Farmers - Casteddu 0-2

1. Go Ahead Farmers: 25p (33-14)
2. Casteddu: 25p (26-15)
3. Antico Arsenale: 24p
4. AC Bosman: 18p
5. Pizzaiolo FC: 16p (19-23)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6. AC Alba Longa: 16p (16-20)
7. KFC: 14p
8. Gentiluomini: 13p

Det var en rolig och jämn säsong får jag säga. Inget lag var lätt att slå och spänningen varade in i det sista. Tråkigt för Villon som missar att säkra platsen i Serie A på ett ynka mål. Otroligt hårt.

Lyckat 2014 för min del. Vinnare i Serie B i våras och vinnare i min första säsong i Serie A. Till våren kör vi väl igen då, men nu blir det först att lira en träningsturnering över vintern
Citera
2014-12-16, 20:29
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
AC Alba Longa - Pizzaiolo FC 1-0
AC Bosman - Gentiluomini 1-1
Antico Arsenale - KFC 1-3
Go Ahead Farmers - Casteddu 0-2

1. Go Ahead Farmers: 25p (33-14)
2. Casteddu: 25p (26-15)
3. Antico Arsenale: 24p
4. AC Bosman: 18p
5. Pizzaiolo FC: 16p (19-23)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6. AC Alba Longa: 16p (16-20)
7. KFC: 14p
8. Gentiluomini: 13p

Det var en rolig och jämn säsong får jag säga. Inget lag var lätt att slå och spänningen varade in i det sista. Tråkigt för Villon som missar att säkra platsen i Serie A på ett ynka mål. Otroligt hårt.

Lyckat 2014 för min del. Vinnare i Serie B i våras och vinnare i min första säsong i Serie A. Till våren kör vi väl igen då, men nu blir det först att lira en träningsturnering över vintern

Grattis till vinsten Ferry!

Blev en alibisäsong för min del. Inledde dåligt men lyckades jobba mig ikapp toppen för att sen tappa allt igen. Hamnade till slut på en intetsägande fjärdeplats. Ser fram emot att köra igen i vår.
Citera
2014-12-16, 21:33
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Grattis till vinsten Ferry!

Blev en alibisäsong för min del. Inledde dåligt men lyckades jobba mig ikapp toppen för att sen tappa allt igen. Hamnade till slut på en intetsägande fjärdeplats. Ser fram emot att köra igen i vår.

Tackar.

Ditt lag var stabilt i alla fall. Räckte inte till för att slå sig in i toppen, men du var aldrig nära att falla ner utanför topp fem heller.

Det blir roligt. Jag tänkte att vi kunde starta i slutet av januari/början av februari. Då hinner vi täcka upp hela våren. Kommer troligtvis lägga upp en blänkare i tråden i januari så vi kan börja anmäla oss då inför vårens säsong. Samtliga som varit med senaste säsongen kommer ha förtur på de platserna vi har, men därefter kan vi öppna upp för andra. Som läget är just nu är det följande som spelar i Serie A nästa säsong: Ferry31, Brille68, anteri17, elem, 4522, Gants, Knugen37 och Ezzelino. Villon står som första reserv om någon drar sig ut. Hoppas vi blir 16 igen, det borde kunna gå.
Citera
2014-12-17, 15:45
Medlem
Ferry31s avatar
Ni som är med i vintercupen. Kom ihåg att det är sista dagen att lägga sina bud idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in