2014-12-17, 18:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ni som är med i vintercupen. Kom ihåg att det är sista dagen att lägga sina bud idag.

Fan, jag är lite för kär i mitt gamla lag. Svårt att inte gå in hårt på de jag haft - och gillat.
Citera
2014-12-17, 18:28
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fan, jag är lite för kär i mitt gamla lag. Svårt att inte gå in hårt på de jag haft - och gillat.

Jag har lagt höga bud på dina favoriter

Jag har ändrat två saker i denna. Utvisning ger -1,5 istället för -1 och en straffmiss ger -2 istället för -3. Så jävla tråkigt när man har en sopa som sumpat straffen och sen är den omgången helt förstörd. Inga stora förändringar, men kul att testa.
Citera
2014-12-17, 18:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Egentligen famlar jag kanske fortfarande blint i den oändliga blå himlen när det gäller hur budgeten bör disponeras. Men det blir nog helt okej spelare i truppen ändå. Det kändes betydligt mer givet att någorlunda rangordna aktuella spelare denna gång i alla fall, eftersom vi är mitt inne i säsongen.
Tycker det skulle vara lite kul om deltagarna efter att trupperna fastslagits kortfattat berättar hur de lade sina imaginära slantar, hur mycket man satsar på målvakter, backar etc.
Citera
2014-12-17, 22:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag har lagt höga bud på dina favoriter

Jag har ändrat två saker i denna. Utvisning ger -1,5 istället för -1 och en straffmiss ger -2 istället för -3. Så jävla tråkigt när man har en sopa som sumpat straffen och sen är den omgången helt förstörd. Inga stora förändringar, men kul att testa.

Alla bud är noggrant övervägda. Allt ska vara marknadsmässigt, så lägg inte några 50 krediter på Pjanic eller Totti. Då sitter du i skiten.
Citera
2014-12-17, 23:10
Medlem
anteri17s avatar
Färdigbudat. Mycket nöjd.
Citera
2014-12-18, 06:00
Medlem
Ferry31s avatar
Pogba, Nainggolan och Menez var mina största bud. Valde att lägga 125 fantamilioni på mittfältare. Tänkte prova 3-6-1 i den här träningsturneringen.

Hoppas Knugen37 hann lägga sina bud. Han skulle tydligen vara rätt inaktiv inför detta, får hoppas han fick iväg något så lagen är jämna.
Citera
2014-12-18, 10:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag är nöjd med min trupp! Lade 71 krediter på målvakter, 32 på backar, 32 på mittfältare, 125 på anfallare.

Buffon
Rafael
Karnezis

Ranocchia
Albiol
Nagatomo
Torosidis
De Sciglio
Maggio
Abate
Burdisso

Rigoni
Ekdal
Parolo
M.Fernandez
Bertolacci
Florenzi
S.Mauri
Hallfredsson

Eder
Toni
di Natale
M.Gomez
Matri
Djordjevic

3-4-3 kommer att vara den uppställning jag föredrar.

Bortamatch mot Serie A-mästaren direkt innan juluppehållet. Ställer upp med:

Buffon
Maggio-Nagatomo-Ranocchia
Stefano Mauri-Mati Fernandez-Rigoni-Bertolacci
Luca Toni-Mario Gomez-Antonio di Natale

Tre odödliga evigt unga gubbar förväntas göra målen. Fyra kanske, Mauri har gjort sex mål hitintills.

Såg förresten att nyblivne landslagsmannen Bertolacci i Genoas cricket-och fotbollsklubb har imponerande 47 mål på 65 matcher för laget.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-12-18 kl. 11:20.
Citera
2014-12-18, 14:03
Medlem
anteri17s avatar
Wow. Fucking wow. Vilket jävla lag.

Match redan ikväll!!!
Citera
2014-12-18, 14:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Pogba, Nainggolan och Menez var mina största bud. Valde att lägga 125 fantamilioni på mittfältare. Tänkte prova 3-6-1 i den här träningsturneringen.

Hoppas Knugen37 hann lägga sina bud. Han skulle tydligen vara rätt inaktiv inför detta, får hoppas han fick iväg något så lagen är jämna.

Kollade på hans lag, ser riktigt starkt ut.
Citera
2014-12-18, 16:02
Medlem
anteri17s avatar
Truppen i sin helhet kommer nedan (spoilat).

En trupp med idel startspelare. Jag har fått in mina targets, och har troligtvis det mest spelskickliga laget i Fantacalcios historia.

Elvan i första matchen mot Ale Viola:

Marchetti

Maicon Marquez Gastaldello Darmian

Obiang Montolivo Valero

Berardi Totti
Higuain

Man kommer verkligen kunna laborera från match till match. Det är något jag gillar och även gjort tidigare.
Citera
2014-12-18, 17:21
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kollade på hans lag, ser riktigt starkt ut.

Tyckte ditt lag var charmigt, mina tre favorit strikers startar du med i första matchen också.

Var inne på mobilen och har inte kollat så jättenoga men kunde göra min laguppställning till matchen mot Anteri som är följande:

Rafael (Ver)
Lichtsteiner-Ogbonna-Gonzalo
Cuadrado-Vidal-Pereyra-Pirlo-Mertens
Callejon-Tevez

Till Juventusmatchen ska det avnjutas en grillad köttbit i värmen, får hålla ett extra öga på Fantacalcion också. Ciao.
Senast redigerad av Knugen37 2014-12-18 kl. 17:27.
Citera
2014-12-18, 18:47
Medlem
Ferry31s avatar
Är också nöjd med mitt lag. Kommer spela 3-4-3 i första omgången, men sen är planen att spela med högst en eller två forwards i fortsättningen.

Undrar hur cupen kommer fungera? Står att utslagsmatcher börjar efter att hälften av matcherna spelats, vilket bör vara efter omgång 3. Vad händer därefter? Jag förmodar att det kommer vara utslagsmatcher som spelas parallellt med ligaspelet? Bör vara i två omgångar då eftersom det är semifinal och final bara. Hade varit fränt med dubbelmöte i semin annars.
Senast redigerad av Ferry31 2014-12-18 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in