2014-12-17, 10:23
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Jag vände mig mest emot att någon tidigare tyckte att det var en löjlig orsak att vilja flytta. Men visst, man får väl fixa nytt boende själv, inte kräva. Soc blir nog inte så glada om man går in och kräver hjälp på det sättet heller skulle jag tro. De skulle säkert ge alla hemlösa en egen lägenhet om de kunde men det finns ju inte massa tomma lägenheter i socialtjänstens ägo så det var ju en märklig förfrågan.

Det är f ö väldigt bra om Berny lyckas hålla sig utan att vara offentlig på Facebook och bloggar. Jag intresserar mig också för att följa hennes liv som andra här men tror att det är extremt destruktivt för henne att vara offentlig.

Bryter man isär hela stycket låter det ganska logiskt. Klart alla kidz vill bo i Stockholms innerstad.

Men sätter man ihop helheten med tidigare historier och B's eviga mantra "central lägenhet... lägenhet i Malmö centrum... mitt i Malmö... centraaaaal.... mercedez. benz" så låter det lite annorlunda för en uppmärksam följare av den här tråden.

Det jag läser är nämligen en uppmärksamhetstörstande person som till och med utnyttjar det allra heligaste och hemskaste för att få det hon vill ha. Jag ser framför mig hur hon mellan sina lögner tittar upp och väser "se till att det är i innerstan". Kanske är det personen som skrivit journalen som uttrycker sig på ett sätt som är till B's nackdel meeeen det tror jag inte eftersom hon i samtliga journaler framstår som en stor skit.
Citera
2014-12-17, 10:27
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Jag tror du missade den lilla detaljen att jag tyckte det var löjligt att kräva lägenhet i innerstan, och menade på att de i sånna fall kunde hjälpa henne med boende i Märsta istället, det är jävligt långt ifrån Haninge.

Jamen exakt. Precis som hon likväl kunde få en plats i ett LSS-boende i t.ex. Fosie, där finns det ett par boenden.

Med Haninge/innerstaden-historian framstår hon inte som en person vars prio ett är att flytta från sin förövare, hon framstår som en person vars prio ett är att få en lägenhet i Sthlms innerstad.
Citera
2014-12-17, 11:18
Medlem
Alltså, hur bränd i skallen är hon? Det här är alltså "bevisen". Hon begriper inte att detta bara tar upp alla lögner i dagsljuset.

Bara ett ex, intervju med 22-årig B i blaskan.nu: "Jag började höra röster när jag var elva år och efter det gjorde jag allt för att fly ifrån demonerna. Så vid elva började jag missbruka droger och när jag var tolv gjorde jag mitt första självmordsförsök. Det var också då jag började skära mig själv.

Ok enl journalanteckningarna: Första kontakt med PBU i åk 5 pga "bråk" med lärare. Första intox (alkohol) -99, andra intox -00 (dock visar labtester inga droger). Ja Du Berny hur ska Du nu klara Dig ur detta?

Men vi inväntar med spänning på Dina NYA bevis, som Du skrev om för bara någon månad sen. Stackars, stackars familj säger jag bara. Sen är jag väldigt nyfiken på varför hon så gärna vill ha sin förlossningsjournal (hon skrev om det i senaste fb-konversationen med pappa K). Har hon samma misstankar som vissa här?
Citera
2014-12-17, 11:23
Medlem
motyls avatar
En tanke slog mig nyss. Ganska långsökt och kanske väldigt fel. Men kan det vara så att B har FAS (Fetalt alkoholsyndrom)?

Från Wikipedia:
"Barn med FAS har ofta svårigheter med mat och sömn. Fysiska defekter, både på yttre och inre organ, är vanligt. Försämrad motorik och balans, syn- och hörselproblem är också vanligt. Barn med FAS är ofta överaktiva och har svårt med koncentrationen vilket leder till att de ofta diagnostiseras med ADHD. Ofta innebär FAS även inlärningssvårigheter, dåligt närminne och bristande logisk förmåga. Personer med FAS har ofta svårigheter med socialt samspel, empatisk förmåga, distanslöshet etc."

http://gamla.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/5065438/phpoi4ya5.jpg
Citera
2014-12-17, 11:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
En tanke slog mig nyss. Ganska långsökt och kanske väldigt fel. Men kan det vara så att B har FAS (Fetalt alkoholsyndrom)?

Du vill ge henne en till diagnos att addera till listan...?

Skulle inte bli ett dugg förvånad om den dyker upp hos Börny snart.
Citera
2014-12-17, 11:31
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du vill ge henne en till diagnos att addera till listan...?

Skulle inte bli ett dugg förvånad om den dyker upp hos Börny snart.

Snarare ersätta.
Citera
2014-12-17, 11:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Snarare ersätta.

Tyvärr fungerar inte Börny så rationellt. Hon tycker det är mycket roligare att lägga till än att dra ifrån. Har man ett helt gäng diagnoser så måste det ju betyda att man är extra dålig och behöver extra mycket hjälp.
Citera
2014-12-17, 12:12
Medlem
sinfons avatar
Citat:
En tanke slog mig nyss. Ganska långsökt och kanske väldigt fel. Men kan det vara så att B har FAS (Fetalt alkoholsyndrom)?[/i]

http://gamla.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/5065438/phpoi4ya5.jpg

Det var ju pappan som drack, inte mamman? Hade hon också gjort det kan vi nog vara säkra på att få höra det till förbannelse, det är ju inte som att hon är särskilt noga med sina familjemedlemmars integritet
Citera
2014-12-17, 12:14
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det var ju pappan som drack, inte mamman? Hade hon också gjort det kan vi nog vara säkra på att få höra det till förbannelse, det är ju inte som att hon är särskilt noga med sina familjemedlemmars integritet

Jo, jag vet att pappan drack men mamman är väl bipolär så har antagligen mått väldigt dåligt. Det är ju otroligt skambelagt att erkänna en sån sak tänker jag. Har som sagt inga belägg för det men det hade enligt mig förklarat en hel del.
Citera
2014-12-17, 12:30
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Jo, jag vet att pappan drack men mamman är väl bipolär så har antagligen mått väldigt dåligt. Det är ju otroligt skambelagt att erkänna en sån sak tänker jag. Har som sagt inga belägg för det men det hade enligt mig förklarat en hel del.

Ja, man söker någon slags förklaring. I sina klarare stunder gör ju Berny det själv också. Vem vet, kanske tappades hon i golvet som nyfödd och det är det som står i den mystiska saknade förlossningsjournalen.
Citera
2014-12-17, 12:36
Medlem
Nja den är väl inte "saknad" som så. Den tillhör mamman o det är bara hon som kan begära ut densamma.
Citera
2014-12-17, 12:59
Medlem
Antitrinitarians avatar
Någon som har Berny som vän på Facebook och kan berätta om hon uppdaterat sen "jag kommer inte ta er bullshit"?

Så jävla nyfiken på om hon faktiskt bara rensat bort dom hon tycker är besvärliga, men inte gjort profilen privat. Att rensa men inte göra den privat skulle vara så typiskt Berny; ställa till med en scen för att få uppmärksamhet men samtidigt för uppmärksamhetskåt för att helt stänga ute andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in