2014-12-16, 17:02
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
men vilken elvaåring ljuger om sådant? att redan i femte klass berätta för en vän att hon blivit våldtagen av en lärare? okej, alla är olika men jag tvivlar på att jag ens visste vad våldtäkt var i den åldern, och hon torde ju levt ganska skyddad i sitt katolska hem. jag har också fem syskon, fem äldre bröder. visserligen yngst men det verkar ganska obegripligt att ljuga om så extrema, brutala händelser enbart för att få uppmärksamhet.

Men skojar du? Det är jättevanligt att barn ljuger, det är en del av utvecklingen. Det är ett sätt att hantera sin omgivning, umgås med en treåring en dag eller två så kommer du märka att den fantiserar ganska mycket. En normal utveckling innebär att barnet slutar ljuga då den får dåligt samvete/uppfostras att man inte ska ljuga, men om man som uppmärksamhetstörstande B märker att lögnerna innebär fördelar så förstärks det beteendet. Det är ju knappast så att B inledde med att berätta om bajsätande men som det står i dokumenten börjar det ganska smått och när B upptäcker att folk blir provocerade/ger henne uppmärksamhet blir det värre.

Jag kan bara utgå från mig själv men jag hade väldigt utvecklad fantasi som barn och speciellt spännande var det med "vuxengrejer" som var lite förbjudet. Herregud, vem har inte anordnat orgier med sina Barbies eller lekt familj på dagis?
Citera
2014-12-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Jag må ha fel, men jag trodde en förälder/målsman behövde godkänna abort när när man är under 18 år.

Det är fel. De behöver inte ens informeras i efterhand. För ca tre år sedan var det t ex en sextonåring som dog efter abort för hon inte vågat prata med sina föräldrar om det. Då togs det upp till diskussion i medierna detta om att föräldrarna bör informeras i efterhand åtminstone.
Citera
2014-12-16, 18:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Han hotade ju även en person och skrev att h*n inte visste vem h*n hade att göra med. Det var därför tråden togs bort.. Både hans chef och LSS-boendet kommer att få samtal imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Här kommer det som är relevant kring hotet, blurrat och fixat. En viss persons sambo är INTE glad nu, så Andreas lär få det jobbigt på LSS-boendet och på jobbet imorgon.

http://www.ladda-upp.se/bilder/quagleacbgwwkd/
Jaha, och hur gick det med det då? Eller var det bara tomt snack?
Citera
2014-12-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Men skojar du? Det är jättevanligt att barn ljuger, det är en del av utvecklingen. Det är ett sätt att hantera sin omgivning, umgås med en treåring en dag eller två så kommer du märka att den fantiserar ganska mycket. En normal utveckling innebär att barnet slutar ljuga då den får dåligt samvete/uppfostras att man inte ska ljuga, men om man som uppmärksamhetstörstande B märker att lögnerna innebär fördelar så förstärks det beteendet. Det är ju knappast så att B inledde med att berätta om bajsätande men som det står i dokumenten börjar det ganska smått och när B upptäcker att folk blir provocerade/ger henne uppmärksamhet blir det värre.

Jag kan bara utgå från mig själv men jag hade väldigt utvecklad fantasi som barn och speciellt spännande var det med "vuxengrejer" som var lite förbjudet. Herregud, vem har inte anordnat orgier med sina Barbies eller lekt familj på dagis?

en jävla skillnad att leka familj på dagis och ljuga om att bli våldtagen, vara prostituerad och göra abort? jag arbetar på en förskola och jag har aldrig hört något barn ljuga om något liknande. oavsett ålder.

har inga tvivel om att hon är mytoman i dagens läge men någonstans har ju som du säger beteendet börjat och jag tvivlar på att bara uppmärksamhet var anledningen även om det må ha fortsatt så.
Citera
2014-12-16, 19:03
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Finns massor av kvinnor som fick sin första mens innan de fyllt 12 år. Men har för mig att det står i dokumenten att B fick sin första menstruation som 13-åring.

Bara som översättning för er som inte läser journaler dagligen. Menarche = första menstruation.
Citera
2014-12-16, 20:26
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Det är fel. De behöver inte ens informeras i efterhand. För ca tre år sedan var det t ex en sextonåring som dog efter abort för hon inte vågat prata med sina föräldrar om det. Då togs det upp till diskussion i medierna detta om att föräldrarna bör informeras i efterhand åtminstone.

Jaså. Vansinnigt.
Men då borde B kunna kräva ut en journal och bevisa att hon inte ljuger. Samt att det borde väl tagits upp på psyk, eller kan de inte se de journalerna?
Citera
2014-12-16, 21:05
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Jaså. Vansinnigt.
Men då borde B kunna kräva ut en journal och bevisa att hon inte ljuger. Samt att det borde väl tagits upp på psyk, eller kan de inte se de journalerna?

På den tiden var det pappersjournaler, kompis. Och dessutom olika arkiv för somatiken och psykiatrin.

Men hon har inte gjort en enda abort, det sätter jag en årslön på.
Citera
2014-12-16, 21:08
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Jaså. Vansinnigt.

Sekretess vettu! Precis som Bernadette aldrig publicerat journaler från sina konstiga diagnoser. Min favorit är "uttorkad". Rent medicinskt så finns det INGENTING som kronisk uttorkning. Det är en Bernadette-diagnos. (tur att den är borta till 90% efter Keso-terapin) Det är en såndär slaskdiagnos som man ge till folk som inte borde vara på med-akuten.

"Jag bara föll ihop på mitt goth-rave!"

"Du kanske var lite uttorkad?" (betyder "du är en jobbig medicinskt frisk brud som förhindrar mig från att jobba med personer som har genuina hjärtinfarkter")
Citera
2014-12-16, 21:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Gällande att bo nära en person som våldtagit någon så finns det ett direktiv som uttrycker att ett offer inte bör behöva det men då måste ju gärningsmannen vara dömd och hela saken utredd.

Grejen är ju att Berny har även använt ursäkten att hon inte kan bo någonstans pga våldtäkt även rätt nyligen - gå tillbaka i mina inlägg i tråden och jag postade en debattartikel på Aftonbladet från 2011, undertecknat Berny, från den tiden då hon och Niklas var hemlösa. Enligt egen uppgift så hade hon blivit våldtagen på härbärget (inget som verkar blivit anmält?) och hade därför varit hos soc och krävt eget boende. Av någon anledning så verkade de inte ens vilja förflytta henne från det aktuella härbärget.

Det är inte helt svårt att tro att någon med hennes destruktiva drag kan ha blivit utsatt för sexuella övergrepp, men hennes historier verkar komma upp i lite olika versioner vid behov.
Citera
2014-12-16, 21:47
Medlem
Discorporations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journalen
Detta utreddes och man kom fram till att Bernadette fabulerade.

Detta med att hon fabulerar nämns vid några tillfällen och är väl symptomatiskt för henne.
Att den här människan stöds med skattepengar år ut och år in är fanimig skamligt. Sätt ut hjonet i skogen och lägg cashen på någon som vill bli bra.

I övrigt vill kan jag bara säga att Sinfon är en drottning bland kvinnor.
Citera
2014-12-17, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Grejen är ju att Berny har även använt ursäkten att hon inte kan bo någonstans pga våldtäkt även rätt nyligen - gå tillbaka i mina inlägg i tråden och jag postade en debattartikel på Aftonbladet från 2011, undertecknat Berny, från den tiden då hon och Niklas var hemlösa. Enligt egen uppgift så hade hon blivit våldtagen på härbärget (inget som verkar blivit anmält?) och hade därför varit hos soc och krävt eget boende. Av någon anledning så verkade de inte ens vilja förflytta henne från det aktuella härbärget.

Det är inte helt svårt att tro att någon med hennes destruktiva drag kan ha blivit utsatt för sexuella övergrepp, men hennes historier verkar komma upp i lite olika versioner vid behov.

Jag vände mig mest emot att någon tidigare tyckte att det var en löjlig orsak att vilja flytta. Men visst, man får väl fixa nytt boende själv, inte kräva. Soc blir nog inte så glada om man går in och kräver hjälp på det sättet heller skulle jag tro. De skulle säkert ge alla hemlösa en egen lägenhet om de kunde men det finns ju inte massa tomma lägenheter i socialtjänstens ägo så det var ju en märklig förfrågan.

Det är f ö väldigt bra om Berny lyckas hålla sig utan att vara offentlig på Facebook och bloggar. Jag intresserar mig också för att följa hennes liv som andra här men tror att det är extremt destruktivt för henne att vara offentlig.
Citera
2014-12-17, 10:00
Medlem
Citat:
Jag vände mig mest emot att någon tidigare tyckte att det var en löjlig orsak att vilja flytta. Men visst, man får väl fixa nytt boende själv, inte kräva. Soc blir nog inte så glada om man går in och kräver hjälp på det sättet heller skulle jag tro. De skulle säkert ge alla hemlösa en egen lägenhet om de kunde men det finns ju inte massa tomma lägenheter i socialtjänstens ägo så det var ju en märklig förfrågan.

Jag tror du missade den lilla detaljen att jag tyckte det var löjligt att kräva lägenhet i innerstan, och menade på att de i sånna fall kunde hjälpa henne med boende i Märsta istället, det är jävligt långt ifrån Haninge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in