2014-12-16, 22:54
Avslutad
Frukost
2 mackor med smör och ost. Helgen 3 bullar med eller utan ost

Lunch
Husmanskost, relativt stora portioner och mycket sallad (iofs ingen dressing), ibland ett knäckebröd och kaffe med mjölk

Kvällsmat
Samma som lunch

Senare på kvällen-mat
2-4 mackor med ost, 2 33cl Cola, 150-200g chips, ca 100g lösgodis give or take ...

Käk mellan frukost, lunch och kvällsmat
1 delicatoboll, 1 påse turkisk peppar, 4 riskakor, 2 mackor, 50-100g choklad och mjöligen nåt mer.

Mer eller mindre. Viktuppgång 10kg på 6 veckor. Då gick jag även ca 40 min promenad varannan dag.
Citera
2014-12-16, 23:09
Medlem
hallonyoghurts avatar
Är 193 cm och väger 96,5 kg (visserligen inte jättefet, men har ett BMI över 25). Är i någonstans mitt i 20-årsåldern.

Mitt stora problem är de stora mängderna öl jag konsumerar. Blir lätt 20 öl eller till och med mer många veckor. I övrigt konsumerar jag en hel del pizza och hamburgare, men har gått över till att äta mer sallader istället. Jag skulle gärna vilja komma under 90 kg igen.
Citera
2014-12-16, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vanlig dag for en normalviktig manniska som jag som tranar 5-6 ganger i veckan, sa ni feta kan jamfora:

Frukost: Mjolk med musli, ibland aven en rostad macka med jornotssmor pa, dryck: vatten

Lunch: burrito med sallad, bonor, ris, och kyckling, dryck: vatten

Mellanmal: apple, mandarin, och ibland en energy bar, dryck: vatten

middag: pasta, köttbullar, morotter, knackebrod och kaviar, dryck: mjölk

kvallsmal: havregrynsgrot och stekt agg, dryck: vatten

Skulle aldrig stoppa i mig sådant skit någonsin. Är hellre fet utan tvekan
Citera
2014-12-16, 23:13
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swinggail
Skulle aldrig stoppa i mig sådant skit någonsin. Är hellre fet utan tvekan
Vilken skit menar du? Stekt agg? Kyckling? Mandarin? Kottbullar?
Citera
2014-12-16, 23:22
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Alla ni fetton som svarat i tråden att ni äter typ frukost, lunch och middag, med "normalportioner" sluta. Sluta ljug så förbannat. Skulle ni äta normala portioner så skulle ni inte vara så jävla feta. Jag rör inte på mig, om jag skulle äta som ni gör skulle jag gå ner i vikt. Erkänn istället att ni äter för mycket och kom ur eran jävla förnekelse!

Haha, normala..ja.

Men om man håller kcal balans så går man inte upp eller ner. Låg aktivitetsnivå kombinerat med balanserat kcal intag så stannar man där marginellt.

Varför skulle jag skriva i tjockistråden om jag ändå skulle ljuga?

Personligen är det inte normalt, enligt mig att dricka närmre 1 liter läsk om dagen o smäcka 100g choklad. Vilket jag gör.
Citera
2014-12-16, 23:25
Avslutad
Intressant tråd!

Nu ser jag mig själv inte som "fet". Men jag är ju helt klart(!!) fetare än vad många är.

Mitt ätande går i perioder, vissa veckor kan jag käka som högst tre påsar chips, dricka två stora flaskor läsk/massa saft. Sen utöver detta så kan det slinka ner allt mellan 1-2 pizzor också, kanske 1 hamburgare meny, 1 kebabtallrik. Utekäk fyra gånger en vecka alltså+allt chips och godis. Nu var det dock snart två veckor sen jag hade chips hemma. Måste hålla igen ibland. På detta röker jag dessutom ungefär sex paket i veckan.

Sen till helgen så är det nästan alltid fest varje fredag och lördag och då brukar det vara rejäla fyllor båda dagarna. I runda slängar dricker jag kanske 20 öl och minst en halv flaska vodka/rom/gin fredag lördag.

Nu har jag dock käkat sjukt lite senaste veckorna om man jämför med vanliga fall och ska köra såhär så länge jag orkar.

Idag har mitt intag sett ut såhär:

Frukost 12:30 2 mackor med salami.

Middag: 17:00 Lite mindre middag två potatis ungefär med en biff till och lite sås.

Kvällsmat: 21:00 fem smörgåsar efter träning.

Längd: 187 cm
Vikt: 100 kg

Tränar fotboll en gång i veckan och gör några armhävningar+situps här hemma en gång i veckan ungefär.
Citera
2014-12-16, 23:30
Medlem
Morgon; 1liter fil, 4mackor, 1liter juice, och ibland 5-6 bullar (oftast helger)

Förmiddagen: 1 chipspåse 300g och 2liter cola,

Lunch: Oftast så brukar det vara snabbmat och då brukar det vara, 2pizzor eller 2 hamburgarmenyer. Brukar självklart ta de största alternativen.

Eftermiddagen: 6bullar, ytterligare 2liter cola och även en chipspåse.

Kvällsmat: Här brukar det också vara skräpmat, alltid 2 menyer och extra mycket.

Kvällsfika: 4 mackor, 2liter cola och så kommer chipsen in i bilden igen....

Jag är ett fetto and i love it. Fan vad gott det är med skitmat. Jag rör mig knappt någonting, men det är så jag har valt att leva.

Är 1,76m lång och väger drygt 126kilo.
Citera
2014-12-16, 23:33
Medlem
Eirs avatar
Jag är en kvinna på 25 år, är 1,71 cm lång och som mest så vägde jag 108 kilo. ( skäms )
Då hade jag inte ställt mig på vågen på flera år, förnekelse det vill säga. När jag väl ställde mig på vågen och såg den massiva siffran så fick jag enorm ångest. Eftersom jag jobbar på en vårdcentral så gick jag raka vägen gråtandes till min läkare och berättade om min vikt, vad jag kände och så vidare. Något som var en liten tröst var att min läkare sa att jag inte såg ut att väga så mycket som jag gjorde, kanske för att jag har ordentlig byst och breda höfter, jag vet inte. Måste tillägga att jag har, och haft, depression mer eller mindre hela mitt liv och har haft kraftiga sömnsvårigheter sedan 6 år tillbaka.

En månad efter denna händelse så hade en nära vän tagit sitt liv, två år innan det hade en annan nära vän tagit sitt liv, och efter detta så tog verkligen min depression fart. Jag blev sjukskriven i ett par veckor, men nu har jag snart varit sjukskriven i ett år. Efter ett läkarbesök 3 månader senare så ställde jag mig på vågen för att jag var nyfiken - jag hade gått ned 20 kilo! Det vill säga så låg jag på 88 kilo. Detta skedde i våras och jag har inte ställt mig på vågen något mer. Men jag tror att jag gått ned än mer då jag nu använder ytterligare 2 klädstorlekar mindre plus att mina nyckelben har blivit betydligt synligare vilket dom aldrig har varit innan. Jag har alltså gått ned allt detta på ett år.

Nå, till matvanorna. Varför jag gick ned så mycket på så kort tid var för att jag tappade aptiten, jag åt ingenting i princip. Och det är nu jag inser vad mycket jag åt innan, för jag äter mindre än halva de portioner som jag åt förut. Innan så kunde jag ta en ordentlig portion, men ändå ta om! Jag kunde lätt trycka i mig en hel chipspåse på en dag förr, nu kan jag ha en chipspåse liggandes i skafferiet i flera dagar. Jag är inte för sötsaker direkt, utan min last var nog god, men bra, mat i stora lass, chips, popcorn, nötter, kex med delikatessostar. Tja, allt saltigt egentligen.
Jag var slarvig med frukost, åt inte så mycket till lunch och på kvällen så trycktes det.

Tyvärr är jag slarvig med frukost än idag. Eftersom jag är sjukskriven så går jag upp när det behagar mig så ibland kan jag sova ända in på eftermiddagen. Då blir det middag med en gång. Tex. en liten biff, en klick sås, en normalstor potatis och sallad. Mer orkar jag inte och detta blir alltså det enda jag äter på hela dagen.

Om jag gått upp i tid så kan jag ta mig en kopp kaffe till "frukost", vid lunch så kan jag äta ett par riskakor och till middag så kanske det blir en liten bit kött, eller fisk, 1-2 potatisar eller en dl pasta, någon sås till det och sallad. Till helgen så kan jag unna mig en påse chips eller ostbågar samt ett par burkar Vanilla Coke. Men chips/ostbågspåsen kan jag som sagt ha i skafferiet liggandes i flera dagar.

Det verkar som om jag stannat upp i vikten nu, vilket stör mig så innerligt då jag knappt äter! Men problemet, som många andra här inne har nämnt, är att jag inte rör på mig alls. Eller äter ordentligt. Så då får jag väl inte bort "det där sista". Dags att ta tummen ur, men jag har ingen energi eller motivation alls. För jag skulle nog behöva gå ned en 10-15 kilo till. Suck.
Senast redigerad av Eir 2014-12-16 kl. 23:53. Anledning: Felstavningar.
Citera
2014-12-16, 23:40
Medlem
Jag blev fet utan att inse varför.
När vågen började närma sig 90 så tog jag tag i problemet och kom till insikt.
Vad var det som gjorde mig fet?
Jo, det var kolhydratrik kost, och att jag "glömde" räkna in läsk och snacks.
Jag skulle tippa att kolhydrater stod för 80% av mitt energiintag.

Min dagliga tjockisdiet kunde se ut så här

Frukost:
-mjölk med sockrade flingor/musli
-juice

Lunch:
- pasta, potatis, ris med nån köttbit
- läsk eller måltidsdryck

Middag:
- samma som lunch, samt nån frukt
- läsk eller juice

Kvälls/helgsnacks:
- godis, chips, bullar, glass eller kakor

Bestämde mig för att börja med strikt LCHF diet, gick ner 15 kg på 6 mån.
Min nuvarande kolhydratfattiga diet:

Frukost:
- te utan socker

Lunch:
- sallad med nån köttbit
- vatten

Middag:
- ca 300 g stekt kött med stekta grönsaker och fetaost
- vatten

Kvälls/helgsnacks:
- handfull paranötter (ca 100g i veckan)

Kanske inte passar alla, men klart bättre än en svältdiet som man aldrig klarar av att hålla.
Citera
2014-12-16, 23:41
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopKonsum
Jag är 21 år, 187cm lång och väger cirka 120 pannor.

Ungefär såhär ser mina vardagar ut;

Frukost (09.00):
2 skinkmackor

Lunch(12.00):
Nästan alltid matlåda i normalstorlek från dagen innan.
Händer dock ungefär en gång i veckan att jag äter ute istället och då blir det dagens lunch på någon restaurang eller thaibuffé. Mao aldrig pizza eller McDonalds.

"Riktig" middag(ca 18.00):
Alltid redig husmanskost med grönsaker bredvid (brysselkål/majs/någon slags grönsaksmix)
Har en förkärlek till kycklingklubbor just nu så det blir ofta en sådan + tillbehör per kväll.

Kvälls"mat"(ca 23.00):
Ett glas mjölk

Från 08.00 till ca 15.00 dricker jag ungefär 3 koppar kaffe per timme.

Mellan lunch och middag brukar det bli 2 clementiner eller en apelsin.

På helger äter jag endast ett mål om dagen och då är det en lite större middag.

1 dosa snus per dag.

EDIT: Dricker vatten eller mjölk till samtliga mål

Du äter garanterat mycket mer än så tjockis. Jag är lika lång och äter ungefär lika mycket, men du väger fan ta mig 40 kg mer.
Citera
2014-12-16, 23:49
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claddis
Morgon; 1liter fil, 4mackor, 1liter juice, och ibland 5-6 bullar (oftast helger)

Förmiddagen: 1 chipspåse 300g och 2liter cola,

Lunch: Oftast så brukar det vara snabbmat och då brukar det vara, 2pizzor eller 2 hamburgarmenyer. Brukar självklart ta de största alternativen.

Eftermiddagen: 6bullar, ytterligare 2liter cola och även en chipspåse.

Kvällsmat: Här brukar det också vara skräpmat, alltid 2 menyer och extra mycket.

Kvällsfika: 4 mackor, 2liter cola och så kommer chipsen in i bilden igen....

Jag är ett fetto and i love it. Fan vad gott det är med skitmat. Jag rör mig knappt någonting, men det är så jag har valt att leva.

Är 1,76m lång och väger drygt 126kilo.

Va fan.
Måste ju bli svindyrt detta? Måste ju bli 400per dag enbart på snabbmat?
Iofs så kanske du inte gör ngt annat?
Citera
2014-12-16, 23:50
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Du äter garanterat mycket mer än så tjockis. Jag är lika lång och äter ungefär lika mycket, men du väger fan ta mig 40 kg mer.

Eller så har du bättre metabolism?
Allt är ju individuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in