Det var ett tag sen jag var en riktig tjockis -40kg so far.
Att säga att man käkar normalt men ändå går upp i vikt är rent skitsnack,
Det var sällan jag åt frukost på vardagarna och det resulterade att man kunde gå till ica på rasten och trycka i sig en påse godis och även en cola.
Lunch åt jag inte heller så mycket då jag studerar, därmed alla rundor till ica för massa skit. Jag brukade äta en rejäl middag hemma med en massa kollisar och fett, socker även där, juice, ketchup ja allt skit man kan tänka sig.
"Kvällsmackan" kunde gå upp till 4-5 mackor och en tallrik flingor.
Det var inte vardagarna som var problemet, jag menar jag fick i mig 3500ish kalorier men jag hade hållit vikten med det, dock så var helgerna rena kalorie bomben, jag kunde käka en rejäl onyttig frukost med massa vittbröd och flingor, jag käkade nästan alltid ute till middag på fredagar och lördagar, sen så var problemet att man köper hem en jävla massa till kvällen, kunde helt seriöst bli 1kg godis, dricka och kakor. Nästan säker på att jag var matmissbrukare av den allvarliga sorten, eller så var jag bara fet
Efter att jag nådde min maxvikt på 125kg så insåg jag att det var nu eller aldrig, jag började träna regelbundet och körde strikt lchf i ett halvår, idag väger jag 84-85kg, har fortfarande mina helger då jag kan frossa lika mycket som förr men jag håller kosten strikt på vardagar. jag är 180cm lång och det kanske låter som att 85 kilo är lite mycket men jag skulle klassa mig som den större muskulära snubben.
Vill bara tillägga när jag ser 130-150kg kvinnor och män sitta och tugga på något under bussresan eller folk som dricker cola i stora mängder, så blir jag så jävla arg, jag tänker hela tiden såhär, tänk om du hade gett dig in på en 6månaders period med strikt kost och träning, vad det hade gynnat dig, mentalt och fysiskt. Träning är det bästa man kan göra mot en kropp, även fast jag har mina mörka perioder med mycket kolhydrater och annat skit, så har jag alltid disciplinen att börja om på ny kula och inse att det kommer alltid att vara värt arbetet.
Jag tackar för mig!
EDIT: Kan tillägga att jag inte gått ner 40kg på ett halvår, det har gått ett år men jag körde strikt lchf i ett halvår, sen kom "fusk helgerna" osv, jag gick ner 25 kg på ett halvår. har nu gått ner 15 på 6månader med strikt träning men inte så strikt kost.