2014-12-16, 21:38
Medlem
rakmackan99s avatar
180cm
112kg

"bonngrabb" tidigare hållit på med muskelbygge..avstannat pga, livet.

Frulle, 2,5dl mjölk

9 fika, 33 cola 100g choklad.

13.30 middag, 2 proteinbars, 50cl läsk.

19.00 middag, rejält med käk, pasta, kött..aja.

Kan ev bli mer under dagen.

Står rätt stilla atm.

Snittar nog 3000-3500kcal om dagen. Står rätt stilla..

Träningen kommer i perioder, plockade av över 20kg på 3 månader, har lätt för både upp o nedgång. Så blir nog snart en diet Gillar att leva lite onyttigt ett tag, sen kör jag på igen.
Citera
2014-12-16, 21:39
Medlem
Efterbengs avatar
Jag visste redan vid trådstarten att svaren här skulle bli vad dem överviktiga äter NU för tiden vilket brukar betyda vad de äter för att gå ner och bli nyttigare.
Vad som är mer intressant är ju vad de åt när de blev feta och ständigt ökade i vikt. När du väl har gått upp mycket och hamnat på en viss vikt, så kommer man inte gå ner bara för att man börjar äta normalt eller nyttigt igen utan då krävs en diet samt hård träning.

Jag tror boven för de flesta är potatis, pasta, ris i större mängder än grönsaker samt protein. Men utöver det så dricks det en jävla massa öl på det. Aldrig tänkt så men nu i efterhand så kanske de större människorna i vårt samhälle inte har sämre motorik eller balans på grund av fetman i sig utan de är helt enkelt aspackade helt tiden. Tänk på det nästa gång.
Citera
2014-12-16, 21:44
Medlem
Skotarns avatar
Nu är jag inte fet, men äter däremot som en sådan.

Frukost: två mackor med pålägg och ett par glas juice
Lunch: äter alltid ute, rejäl husmanskost oftast. Slinker ner skräpmat två ggr i veckan.
Middag: ordentlig middag tex köttbullar och stekt potatis. Ibland pizza.
Kvällsmål: mackor, eller en påse chips och dipp med läsk

Dricker mängder med kaffe på jobbet och älskar choklad, dricker i snitt 4 öl per vecka. Grönsaker och mjölk får jag nästan aldrig i mig. Måste fan skärpa mig på det!

Jag väger 63 kg / 174 lång. Tränar en gång i veckan och har ett stillasittande jobb.
Ämnesomsättningen är helt ok kan man säga
Citera
2014-12-16, 21:48
Medlem
Slints avatar
Alla ni fetton som svarat i tråden att ni äter typ frukost, lunch och middag, med "normalportioner" sluta. Sluta ljug så förbannat. Skulle ni äta normala portioner så skulle ni inte vara så jävla feta. Jag rör inte på mig, om jag skulle äta som ni gör skulle jag gå ner i vikt. Erkänn istället att ni äter för mycket och kom ur eran jävla förnekelse!
Citera
2014-12-16, 21:56
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Bröd, kakor, chips och pasta!
Citera
2014-12-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Alla ni fetton som svarat i tråden att ni äter typ frukost, lunch och middag, med "normalportioner" sluta. Sluta ljug så förbannat. Skulle ni äta normala portioner så skulle ni inte vara så jävla feta. Jag rör inte på mig, om jag skulle äta som ni gör skulle jag gå ner i vikt. Erkänn istället att ni äter för mycket och kom ur eran jävla förnekelse!

Hmm jag förnekar ingenting, kanske inte
Mig du syfta på dock
Citera
2014-12-16, 22:00
Bannlyst
Ungefär ett paket margarin om dagen, eller en halv flaska olivolja, ibland både ock.
En halv limpa bröd kanske, och ett stort glasspaket.
Ibland glömmer jag middagen, ibland blir det en hyfsad portion med mest kött, eller 2-3 billy-pizzor.
Några brie-ostar kan slinka ner också.
Jag väger 104 kg, och det är mest muskler, men visst är jag fet...

edit: oj då jag väger visst 108
Citera
2014-12-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Hmm. En Typisk dag.

07:00 Svart kaffe med en Pågen Quattro ostmacka.
11-12:00 Dagenslunch, oftast husmanskost, alternativt schnitzel eller planka.

17-18:00 Kvällsmat, oftast färdigmat. Vet inte hur många Findus Färdigmat jag har tryckt i mig de senaste året.

19-20: Te.

Under dagen konsumeras dessutom oftast 1/2 clementiner. En Cocacola Zero och en dosa snus.

Problemet ligger i att jag inte rör mig. Alls.
Äter du det där borde du omöjligen kunna bli FET - oavsett om du typ är sängliggandes dygnet runt. Vet inte dina "stats", men skulle tippa på att du borde ha en basförbränning på åtminstone 2000 kcal om dagen, antagligen mer. En färdigmat är kanske runt 800-900 kcal, vissa lite mer och vissa lite mindre. Frukost + lunch borde knappast komma över 1200 kcal det heller.

Även om du hamnar på ett visst överskott borde det ta ååååår för dig att gå upp i vikt på den dieten. Då köper jag däremot att du har ätit dig fet på annat, och sen håller dig hyfsat stabil på din nivå med detta (även om din basförbränning borde vara ännu högre om du är FET).

Jag tror, baserat på vänner och bekanta som är feta men "äter vettigt", att det största problemet inte är vardagskäket. Däremot tror jag inte alls att det är ovanligt att man köper en pizza på fredag, lite chips och läsk, kanske lite godis och någon söt fikabit en gång i veckan med polaren. Lägger man ihop allt detta och slår ut det på en vecka är det inte alls speciellt svårt att plussa ett par hundra kcal om dagen och lägga på sig flertalet kilo per år. Men eftersom man "äter nyttigt" kanske 6 dagar av 7 är det svårare att greppa varför man inte går ner i vikt. Det blir typ (säg att du naturligt gör av med 2000 kcal om dagen)

Måndag: 1800 kcal
Tisdag: 2100 kcl
Onsdag: 2000 kcal
Torsdag 1600 kcal
Fredag: 4500 kcal
Lördag: 2700 kcal
Söndag: 2500 kcal

Totalt 2450 kcal/dag i snitt, d.v.s. en viktuppgång på nästan 2 kilo/månad.

Nu säger jag inte att du gör detta, bara något jag uppmärksammat.
Citera
2014-12-16, 22:02
Medlem
Är inte fet men tränar jävligt mycket just nu, Skulle jag sluta med det skulle jag nog bli jävligt fet med denna diet. Protein blir ju inte muskler direkt om man inte tränar...
Ca 2 pizzor i veckan....
Frukost
4 ägg
2 mackor(Skinka/Grönsaker)
Några glas juice

Skollunch

Mellanmål
4 ägg
Ibland några skivor kassler eller bacon.

Före träning
1 frukt
40G protein

Efter träning
2 frukter
40g Protein

Middag
Ofta husmanskost men mer kött än det normala.

Kvällsmat
2-3 mackor
Kreatin
Vatten.
Citera
2014-12-16, 22:04
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Hmm. En Typisk dag.

07:00 Svart kaffe med en Pågen Quattro ostmacka.
11-12:00 Dagenslunch, oftast husmanskost, alternativt schnitzel eller planka.

17-18:00 Kvällsmat, oftast färdigmat. Vet inte hur många Findus Färdigmat jag har tryckt i mig de senaste året.

19-20: Te.

Under dagen konsumeras dessutom oftast 1/2 clementiner. En Cocacola Zero och en dosa snus.

Problemet ligger i att jag inte rör mig. Alls.

Hur kan man inte röra på sig alls? Du måste ju röra dig till affären för att inhandla detta?
Citera
2014-12-16, 22:15
Medlem
Det var ett tag sen jag var en riktig tjockis -40kg so far.

Att säga att man käkar normalt men ändå går upp i vikt är rent skitsnack,

Det var sällan jag åt frukost på vardagarna och det resulterade att man kunde gå till ica på rasten och trycka i sig en påse godis och även en cola.

Lunch åt jag inte heller så mycket då jag studerar, därmed alla rundor till ica för massa skit. Jag brukade äta en rejäl middag hemma med en massa kollisar och fett, socker även där, juice, ketchup ja allt skit man kan tänka sig.

"Kvällsmackan" kunde gå upp till 4-5 mackor och en tallrik flingor.

Det var inte vardagarna som var problemet, jag menar jag fick i mig 3500ish kalorier men jag hade hållit vikten med det, dock så var helgerna rena kalorie bomben, jag kunde käka en rejäl onyttig frukost med massa vittbröd och flingor, jag käkade nästan alltid ute till middag på fredagar och lördagar, sen så var problemet att man köper hem en jävla massa till kvällen, kunde helt seriöst bli 1kg godis, dricka och kakor. Nästan säker på att jag var matmissbrukare av den allvarliga sorten, eller så var jag bara fet

Efter att jag nådde min maxvikt på 125kg så insåg jag att det var nu eller aldrig, jag började träna regelbundet och körde strikt lchf i ett halvår, idag väger jag 84-85kg, har fortfarande mina helger då jag kan frossa lika mycket som förr men jag håller kosten strikt på vardagar. jag är 180cm lång och det kanske låter som att 85 kilo är lite mycket men jag skulle klassa mig som den större muskulära snubben.

Vill bara tillägga när jag ser 130-150kg kvinnor och män sitta och tugga på något under bussresan eller folk som dricker cola i stora mängder, så blir jag så jävla arg, jag tänker hela tiden såhär, tänk om du hade gett dig in på en 6månaders period med strikt kost och träning, vad det hade gynnat dig, mentalt och fysiskt. Träning är det bästa man kan göra mot en kropp, även fast jag har mina mörka perioder med mycket kolhydrater och annat skit, så har jag alltid disciplinen att börja om på ny kula och inse att det kommer alltid att vara värt arbetet.

Jag tackar för mig!

EDIT: Kan tillägga att jag inte gått ner 40kg på ett halvår, det har gått ett år men jag körde strikt lchf i ett halvår, sen kom "fusk helgerna" osv, jag gick ner 25 kg på ett halvår. har nu gått ner 15 på 6månader med strikt träning men inte så strikt kost.
Senast redigerad av xxyyzzdd 2014-12-16 kl. 22:18.
Citera
2014-12-16, 22:16
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat.
//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem