2014-12-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Alla ni fetton som svarat i tråden att ni äter typ frukost, lunch och middag, med "normalportioner" sluta. Sluta ljug så förbannat. Skulle ni äta normala portioner så skulle ni inte vara så jävla feta!

Jag anar en uppdämd irritation. Men visst är det ett känt problem med underrapportering i sådana här sammanhang. Samma sak när folk ska berätta för sin läkare hur många cigaretter de röker, man får multiplicera med tre för att komma i närheten av sanningen.
Citera
2014-12-16, 22:20
Medlem
Flufffens avatar
Jag är ingen tjockis själv men har några släktingar som ligger på 110kg+, män och kvinnor, otränade. Maten de käkar är det inget fel på, det är portionerna. Vid varje måltid så äter 1 person för 3-5 personer. Går man ut på restaurang och äter så blir alla proppmätta, förutom tjockisarna, de stannar till vid korvkiosken och trycker i sig några korvar som efterrätt. Jag mår illa när jag ser hur mycket de kan äta

Edit; Ni tjockisar som säger att ni äter normalportioner, sluta ljug för er själva.
Citera
2014-12-16, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Ungefär ett paket margarin om dagen, eller en halv flaska olivolja, ibland både ock.
En halv limpa bröd kanske, och ett stort glasspaket.
Ibland glömmer jag middagen, ibland blir det en hyfsad portion med mest kött, eller 2-3 billy-pizzor.
Några brie-ostar kan slinka ner också.
Jag väger 104 kg, och det är mest muskler, men visst är jag fet...

edit: oj då jag väger visst 108

Jag dricker nån liter mjölk också.
Citera
2014-12-16, 22:22
Medlem
BarryHeros avatar
Vanlig dag for en normalviktig manniska som jag som tranar 5-6 ganger i veckan, sa ni feta kan jamfora:

Frukost: Mjolk med musli, ibland aven en rostad macka med jornotssmor pa, dryck: vatten

Lunch: burrito med sallad, bonor, ris, och kyckling, dryck: vatten

Mellanmal: apple, mandarin, och ibland en energy bar, dryck: vatten

middag: pasta, köttbullar, morotter, knackebrod och kaviar, dryck: mjölk

kvallsmal: havregrynsgrot och stekt agg, dryck: vatten
Senast redigerad av BarryHero 2014-12-16 kl. 22:25.
Citera
2014-12-16, 22:26
Medlem
Precis som någon skrev så är ju ett kilo fett på kroppen 7000 kcal. Det krävs alltså bara 233 extra om dagen för att man ska dynga på ett kilo i månaden. Det är en utebliven promenad på 35 minuter eller en halv rulle mjölkchoklad för att slänga på dessa. Det är en hårfin balans och det är inte konstigt att många ramlar över kanten...

Ett par år med dåliga vanor kan få den mest vältränade att bli en barabapappa.

Själv har jag slitit lite så där lagom sedan jag var typ 25. Aldrig tokfet, aldrig slimmad, måste tänka på varenda grej jag stoppar i mig. Gör jag inte det så syns det direkt...
Citera
2014-12-16, 22:28
Medlem
Vardag
12.00 4-6 stycken frallor med korv och ost + 1 liter juice och 2 koppar kaffe.

17-18.00. 500 grams blandfärs till en köttfärssås eller köttbullar. 2-3 dl pasta, ris eller potatismos på 7-8 potatisar. 1 liter mjölk.

19-23.00. 3-4 stycken 33 cl läsk, 6-700 gram lösgodis eller 6-7 snickers/twix/japp/daim/plopp osv.

Helger:

12.00 4-6 stycken frallor med korv och ost + 1 lite juice och 2 koppar kaffe.

19.00 En pizza från pizzerian eller 2 hamburgermenyer från Burger King eller 500 gram fläskfilégryta med 2-3 dl pasta/ris.

20-23.00. En påse chips, eller 6-700 gram lösgodis eller 6-7 snickers/twix/japp/daim/plopp osv eller en låda toffifee eller 4 haribo-påsar för 20 kronor eller 1 påse polly.
Citera
2014-12-16, 22:31
Medlem
Kaitoss avatar
130 kilo, ~185cm lång, 28 år.

Frukost var två ägg och två mackor med philadelphiaost och salami på. Ungefär kl 9:30.
Kaffe och en lussebulle som "lunch" i skolan. Ungefär kl 12:00 (Hade inga lösa pengar och för att betala med kort måste man köpa för minst 20kr, en kaffe kostar 13, hade jag haft lösa pengar hade det inte blivit någon lussebulle.)
Middag var pommes och en panerad torskfile, normalstorlek på portionen, till detta en riklig klick tzatziki. Åt det ungefär runt 18:00
Och för nån timme sedan drack jag glögg och knaprade i mig lite pepparkakor.

Senaste året har jag gått ner i vikt, var uppe och vände på strax under 140 kilo för lite drygt två år sedan. Det blev en wakeupcall där, och lite av en "Nej, jag tänker fan inte passera 140."

Men träningen är det fortfarande väldigt fattigt med, och jag äter mer sötsaker än jag borde göra.
Citera
2014-12-16, 22:32
Medlem
Emphyrias avatar
Jag är fet, men är på väg ner till normalvikt. Mitt fläsk kommer från perioder av tröstätande, vecka efter vecka med chips, choklad och glass nästan varje dag. När jag inte tröståt blev det ändå en hel del kebab, pizza och hamburgare som inte hjälpte precis. En äkta tröstätardag såg ut så här:

Frukost: -
Lunch: ~150 g choklad, ~100 g chips + 2 dl dipp, ~200 g glass
Middag: -
Kvällsmat: ~100 g chips + 2 dl dipp, ~100 g glass

Med andra ord ingen mat alls under de värsta dagarna. Nu äter jag självklart riktig mat, 900-1200 kcal per dag sedan två månader tillbaka vilket har resulterat i -11 kg hittills. Vill aldrig tillbaka till tröstätandet igen.
Citera
2014-12-16, 22:33
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Har man mycket fett och lite muskler bränner kroppen mindre kalorier på en dag och det är alltså lättare att bibehålla övervikten. Människor med mycket muskler och lite fett kräver högre kaloriintag och kan alltså äta mer skräpmat utan att för den delens skull bli feta.
Citera
2014-12-16, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vanlig dag for en normalviktig manniska som jag som tranar 5-6 ganger i veckan, sa ni feta kan jamfora:

Frukost: Mjolk med musli, ibland aven en rostad macka med jornotssmor pa, dryck: vatten

Lunch: burrito med sallad, bonor, ris, och kyckling, dryck: vatten

Mellanmal: apple, mandarin, och ibland en energy bar, dryck: vatten

middag: pasta, köttbullar, morotter, knackebrod och kaviar, dryck: mjölk

kvallsmal: havregrynsgrot och stekt agg, dryck: vatten
Hur mycket bänkar du?
Citera
2014-12-16, 22:39
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Hur mycket bänkar du?
Har tagit over 100.
Citera
2014-12-16, 22:45
Avslutad
Idag:
Ingen frukost. 3 lussekatter till lunch. En liten portion makaroner och bacon med ketchup. (Jag äter små portioner eftersom jag blir mätt fort somfan.) Tre glas mjölk. Ett glas cola. Typ en dosa snus.

Jag äter inte mycket i mängd, men jag äter saker med sjukt mycket kalorier och snabba kolhydrater och rör inte på mig ett skit förutom när jag går och handlar. Klart somfan jag blir överviktig då. Fast fet vill jag inte kalla mig eftersom typ allt sitter på brösten och rumpan så jag ser inte fet ut. 70kg på 155cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in