2014-12-16, 20:42
Medlem
Gaugenhauzs avatar
Väger runt 115kg

En vanlig dag ser väl ut som så här

Frulle:

Ett stort glas kaffe
2 skivor limpa med ost

Lunch:

Normalportion med gårdagens rester som ofta består av någon form av köttfärssås eller liknande tillsammans med pasta eller potatis.

Middag:

Ungefär det samma som lunch.

Snacks/helg:

Äter nästan aldrig snacks eller godis och läsk dricker jag mycket sällan.
Några öl kan det dock bli

Motion:

Nästintill obefintlig...
Citera
2014-12-16, 20:48
Medlem
thedanishguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaugenhauz
Väger runt 115kg

Din vikt säger inte särskilt mycket om vi inte vet din längd
Citera
2014-12-16, 20:50
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmurmeldjur
Kan du specificera lite?
Typ när och hur mycket ?
Börjar dagen med ett par skogaholms skivor bröd med smör och pålägg. En kopp té eller två med minst fyra skedar socker. Kan ibland proppa i mig ett par Pågen gifflar. Sen kan det bli donken till lunch, eller nån mat från kylen. Fortsätter med nån energidryck. Kanske tar lite glass på eftermiddagen, nån bulle. Käkar en middag. Fortsätter sen med lite chokladbitar, någon eller några mackor om jag är hungrig, ibland ett par bärs eller ett glas o'boy. Mycket jävla skit. Extremt mycket. Nu väger jag kring 80, och är 180cm. Men vikten kommer att öka när som helst om jag fortsätter i samma tempo.
Citera
2014-12-16, 21:03
Avslutad
Jag är 21 år, 187cm lång och väger cirka 120 pannor.

Ungefär såhär ser mina vardagar ut;

Frukost (09.00):
2 skinkmackor

Lunch(12.00):
Nästan alltid matlåda i normalstorlek från dagen innan.
Händer dock ungefär en gång i veckan att jag äter ute istället och då blir det dagens lunch på någon restaurang eller thaibuffé. Mao aldrig pizza eller McDonalds.

"Riktig" middag(ca 18.00):
Alltid redig husmanskost med grönsaker bredvid (brysselkål/majs/någon slags grönsaksmix)
Har en förkärlek till kycklingklubbor just nu så det blir ofta en sådan + tillbehör per kväll.

Kvälls"mat"(ca 23.00):
Ett glas mjölk

Från 08.00 till ca 15.00 dricker jag ungefär 3 koppar kaffe per timme.

Mellan lunch och middag brukar det bli 2 clementiner eller en apelsin.

På helger äter jag endast ett mål om dagen och då är det en lite större middag.

1 dosa snus per dag.

EDIT: Dricker vatten eller mjölk till samtliga mål
Citera
2014-12-16, 21:07
Medlem
Gauzes avatar
25 år, 186cm 115kg

Frukost

En smörgås kl. 06:15 och en kopp kaffe.
Tre smörgåsar och en kopp till kl. 09:00 (rast)

Middag

Vanlig husmanskost. Jämnför jag med mina kollegor äter jag snäppet mer än småkillarna, som inte tränar, och snäppet mindre än dem som tränar.

Kvällsmat

Här varierar det en del. Främst AXA mussli, den lite grövre varianten, med lättyogurt.
Alternativt käkar jag ägg och smörgås.

Dricker nästan enbart vatten och kaffe. Oavsett dag.

Helgen

Minst en pizza. Husmanskost i övrigt. En påse plockgodis eller dylikt. Ibland slinker det ner en öl eller två, dock inte varje helg.
Väldigt sällan godis på vardagarna, och ännu mer sällan läsk.
Citera
2014-12-16, 21:09
Medlem
Hej är 18 år, väger 87, och är 187cm lång. Det som gör att jag är fet är att jag slutade träna och att jag äter väldigt stora portioner av allt, behöver inte vara onyttigt just stora portioner, att jag äter godis och sånt händer mest på helger ovanligt att det händer på vardagar. En annan sak är att jag ÄLSKAR basmatiris och kan äta väldigt mycket av det (300kcal/100g). För cirka 2år sedan hade jag sixpack (smalsixpack) och vägde 70kg, tränade mycket men slutade med det och blev bara fet.

Mvh
Citera
2014-12-16, 21:13
Medlem
helt.naturligts avatar
Jag är fet som fan, men jag äter som fan med
Citera
2014-12-16, 21:16
Medlem
När jag var "fet" (106kg på 195cm) åt jag cirka 3500-4000kcal per dag. Nu när jag är normalviktig på 97kg äter jag 3000kcal för att hålla mig på samma vikt, och 2000-2500kcal för att gå ner i vikt. Är på väg ner till 90kg ungefär. Men sen tränar jag också, har dock ganska stillasittande liv i övrigt då jag studerar en tung utbildning på heltid.
Citera
2014-12-16, 21:17
Medlem
Reagerar på att ni som väger lite mer ändå inte äter så farligt dåligt, tvärtom bättre än många inklusive mig själv. På pappret iaf.
Citera
2014-12-16, 21:18
Medlem
oj, det här blir spännande, har vägt över 200 kg, men strax över 130 nu efter en gastric bypass.
jag äter sällan frukost, men när jag gör det så ett par mackor ock kaffe, äter lunch oftast bara på helgerna tillsammans med min son, som är 5, och äter ungefär dubbelt så mycket som jag.
middag äter jag nästan varje dag, 90% husmanskost, alltid grönsaker till.
dricker alkohol 2 ggr i månaden kanske, 1 eller 2 glas vin eller 1 öl.
Vi äter självklart godis och kakor ibland, som vilken annan familj som helst.
Mc Donalds händer kanske 2 ggr i månaden och en och annan korv med bröd i farten.
Vi som familj är ganska aktiva, öppna förskolan 2 dagar i veckan, svampplockning varje helg hela hösten, jag och lillgrabben cyklar mycket.
Sonen och pappa är smala som stickor, men inte jag går inte ner ett kilo sedan jag var gravid för snart 6 år sedan, ska bli kul att se era tankar om det här, ställ gärna frågor om ni har några..
Citera
2014-12-16, 21:21
Medlem
Ja jag undrar också hu. Men det du måste tänka tänka på att tjocka människor äter fort som fan och i många portiotiober. Så ofta verkar dom trevliga pch matglada. Dels är det det. Men sen kan du också tänka på vad anorektiker äter:fattiga grönsakerm En tjock person slebbar med såsen, beställer varm choklad med grädde, kaffe med grädde. Han slebbar med den feta såsen efteråtr fan man kan ha tid att äta hela dagen. Man kan väk knulla så den härliga buken skumpar istället. Men nej istället äter man ssig tjock. Om han inte tröttnat än köper han en glass. Eller så halsar han i sig läsk. Egentligen är en tjock persons ätande inte så uppseendeväckande. Man måste umgås med en sådan dygnet runt och sen måste han vara tråkig nog för att man ska tänka på hans ätande för att man ska förstå. Men svaret hittar du i fet mat. Feta såser, fett allt.
Citera
2014-12-16, 21:33
Medlem
Som det låter i tråden så äter de flesta normalt som alla andra men rör inte på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in