2015-08-01, 10:59
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmus
Ville bara posta den här länken.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2305936/Tramadol-When-safe-option-painkiller-turns-lethal.html

Var försiktiga med dosering. Här har ni en tolerant som tagit tramadol i flera år, som fick andingsdepp av så lite som 600 mg. Har själv tagit mycket tramadol innan och jag vet att man efter ett tag måste höja dosen för att uppnå effekt men jag har aldrig trott att det är någon fara, i och med att tramadol ses som en lätt opioid och ett säkrare alternativ till andra opioider och opiater...

Ett perspektiv som är väsentligt är hennes dåliga hälsa och antagligen dåliga genetik styr detta utfallet.
Citera
2015-08-01, 12:17
Bannlyst
Ta det vackert gott folk, ingen idé att jämföra sig med varann som i en kukmätartävling där den som hojtar med maxdos vinner. Ni förstör bara för er själva och för oss som är i behov av denna fina medicin.

För min del tar jag inte mer än 200mg/dag eller vid behov. Jag kan sluta när jag känner för det och tack och lov inget beroende vid såpass låga nivåer än så länge. Får 100 pack utskrivet.

Tramadol har en skön verkan på mig. Inte nog med att värken minskar så dämpas ångesten och man blir riktig skön i skallen, fint rus. Blir positiv där man får saker och ting gjorda utan ångest. Hämningar släpper.
Den enda nackdelen jag känner till är att den dödar sexlusten med utebliven utlösning. således får mina stora sprut sig en rejäl törn. Hur man ska lösa detta när man ligger i sänghalmen med en fräsh brud har jag inget svar på. Ballen känns som gelé efter några timmars slit och slutligen bara vill dö hur mycket man än försöker. Hur löser man detta?

Mvh
Citera
2015-08-01, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theync
Ta det vackert gott folk, ingen idé att jämföra sig med varann som i en kukmätartävling där den som hojtar med maxdos vinner. Ni förstör bara för er själva och för oss som är i behov av denna fina medicin.

För min del tar jag inte mer än 200mg/dag eller vid behov. Jag kan sluta när jag känner för det och tack och lov inget beroende vid såpass låga nivåer än så länge. Får 100 pack utskrivet.

Tramadol har en skön verkan på mig. Inte nog med att värken minskar så dämpas ångesten och man blir riktig skön i skallen, fint rus. Blir positiv där man får saker och ting gjorda utan ångest. Hämningar släpper.
Den enda nackdelen jag känner till är att den dödar sexlusten med utebliven utlösning. således får mina stora sprut sig en rejäl törn. Hur man ska lösa detta när man ligger i sänghalmen med en fräsh brud har jag inget svar på. Ballen känns som gelé efter några timmars slit och slutligen bara vill dö hur mycket man än försöker. Hur löser man detta?

Mvh

Värt att tillägga att inte detta gäller alla, jag får en rätt så jobbig AT om jag kör 150 mg i några dagar. Jag känner sug efter tramadol nästan alla dagar som jag är ren. Jag är troligtvis lite extra känslig men det finns nog fler som mig. Skulle jag ta 150 mg varje dag i en månad så vet jag att det skulle bli ett helvete att lägga av sen.

Jag vet att du skrev "för min del" och "jag", ville bara förtydliga. Vi verkar alla vara väldigt olika när det kommer till tramadol.
Citera
2015-08-01, 12:36
Medlem
Fjantors avatar
Citat:

Mvh

Håller med dig där att ångest och oro minskar..
Mår jag dåligt en dag så trycker jag en 2-300mg tram och dagen blir så genast mkt bättre..
Slår alla antidepp som jag testat..
Slipper alla jobbiga biverkningar..
Citera
2015-08-01, 14:19
Medlem
Fjantors avatar
Käkade 200mg tram igår och drack 3 smirnoff ice och ett glas vin. Och idag har jag sån sanslös huvudvärk. Spänner i hela skallen så ja tror ja blir galen.
Är det vanligt att man får det?
Citera
2015-08-01, 14:27
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffs
Värt att tillägga att inte detta gäller alla, jag får en rätt så jobbig AT om jag kör 150 mg i några dagar. Jag känner sug efter tramadol nästan alla dagar som jag är ren. Jag är troligtvis lite extra känslig men det finns nog fler som mig. Skulle jag ta 150 mg varje dag i en månad så vet jag att det skulle bli ett helvete att lägga av sen.

Jag vet att du skrev "för min del" och "jag", ville bara förtydliga. Vi verkar alla vara väldigt olika när det kommer till tramadol.

Det där är så jävla intressant. Körde Tramadol sporadiskt i ett par månader och dem dagar utan så fick jag varken ett jätte sug eller någon AT. Största "suget" var väl att bli av med ångesten och inte själva känslan (som är underbar).

Faktum är att det är samma sak med cigg, tycker om att röka och har gjort det i 5 år. Men kommer förmodligen inte röka en cigg idag och det är inga problem. Ända gångerna jag blir extremt sugen på cigg är när jag druckit kaffe. Samma veva är det med tjack, sugen som fan under alkoholpåverkan.

Vad jag vill komma fram till är att jag kanske inte alls har en beroende personlighet.
Citera
2015-08-01, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffs

Instämmer, alla är vi olika och reagerar olika på substanser därmed inte sagt att man är mindre beroende än andra, bara känsligare. Förr eller senare åker man dit om man höjer dosen för att få mer effekt. Det bästa om man vänjer sig vid dem är att hoppa av / minska dosering i 1-2 veckor för att sedan börja om igen, även om det blir en jobbig AT.

Vad kör du för märke på Tramadolen? Själv Hexal 100mg vilket i mitt tycke är de bästa. Provade depotab. som var skit jämfört med dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Håller med dig där att ångest och oro minskar..
Mår jag dåligt en dag så trycker jag en 2-300mg tram och dagen blir så genast mkt bättre..
Slår alla antidepp som jag testat..
Slipper alla jobbiga biverkningar..

Precis så är det. Runt 200mg/dag eller vid behov är ett bra riktmärke. Ångest och oro blir som bortblåst och hämningar släpper. Man blir på humör och får saker gjorda, typ städning ha ha.
Du har också rätt i att de är bättre än SSRI som man käkat som godis, värre skit får man leta efter, ingen effekt alls.
Citera
2015-08-02, 14:11
Medlem
Himmelsguds avatar
hur pass allvarligt är det om man har intagit :

2000mg tramadol, svalt alla samtidigt.
+ druckit en halv liter vodka samtidigt som tabletterna.
Citera
2015-08-02, 14:26
Bannlyst
Citat:
Instämmer, alla är vi olika och reagerar olika på substanser därmed inte sagt att man är mindre beroende än andra, bara känsligare. Förr eller senare åker man dit om man höjer dosen för att få mer effekt. Det bästa om man vänjer sig vid dem är att hoppa av / minska dosering i 1-2 veckor för att sedan börja om igen, även om det blir en jobbig AT.

Vad kör du för märke på Tramadolen? Själv Hexal 100mg vilket i mitt tycke är de bästa. Provade depotab. som var skit jämfört med dessa.

Precis så är det. Runt 200mg/dag eller vid behov är ett bra riktmärke. Ångest och oro blir som bortblåst och hämningar släpper. Man blir på humör och får saker gjorda, typ städning ha ha.
Du har också rätt i att de är bättre än SSRI som man käkat som godis, värre skit får man leta efter, ingen effekt alls.

Kör på olika, de jag har nu heter tramadol zydus tror jag, 50 mg ligger dem på. Ibland har jag tramadol actavis eller tiparol. Var flera år sen jag kommer över 100mgare. De verkar vara ganska sällsynta.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsgud

Mycket allvarigt, jag hade uppsökt läkarvård.
Citera
2015-08-02, 22:50
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsgud

Jag vill inte skrämma upp dig eller så, men det är i såna tillfällen som jag krampat. 30-40tabletter á 50mg.. Sen massa öl på det.

Jag hoppas att du i varje fall har ätit ett stabilt mål mat.

Annars skulle jag nog offra opiaterna och stoppa 2 fingrar i halsen.
Citera
2015-08-04, 12:24
Medlem
Bara en fråga såhär av en som är ganska grön av Tramadol. Jag tar citodon i vanliga fall, visst har jag smärta men såklart blir man skön på dom medFick Tramadol utskrivet också, tänkte att jag kör på det ist, tog både och några dagar men förstås ingen maxdos. Blev så illamående så jag tänkte att jag kör på tramadol bara ist. Nu senaste dagarna har jag inte känt nästan nåt av dom, varken mot värken eller bli skön av dom, har prövat olika doser, både större och mindre. Dock ej mer än 150 mg åt gången. Fastän jag har tagit dom känns det som att jag har abstinens av kodeinet? Konstigt? Nån som orkar och kan förklara, ge tips. Har tagit dom förut för några år sen och fick hur mycket som helst gjort, mer än på citodon
Citera
2015-08-05, 10:44
Medlem
Igår tog jag tramadol 50mg kapslar första gången eller andra kanske, tog den första vid 10 på morran sen igen vid 12 och den sista vid 14. Har ingen tolerans så började så. Men nu till frågan , gick o la mig vid 2 men jag kunde fan inte somna förens 5-6 på morgonen och då hade jag ändå knaprat i mig 5 imovane 7.5, och ja brukar bara ta 1-2 annars. Tramen måste väl ha gått ut då?
Ska de va såhär kan jag ju inte ha några tramdagar mer Nån som vet, var de bara inbildning eller vet ju att man har svårt att sova på tram men jag tog ju mina så tidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in