Citat:
Ursprungligen postat av
Snuffs
Värt att tillägga att inte detta gäller alla, jag får en rätt så jobbig AT om jag kör 150 mg i några dagar. Jag känner sug efter tramadol nästan alla dagar som jag är ren. Jag är troligtvis lite extra känslig men det finns nog fler som mig. Skulle jag ta 150 mg varje dag i en månad så vet jag att det skulle bli ett helvete att lägga av sen.
Jag vet att du skrev "för min del" och "jag", ville bara förtydliga. Vi verkar alla vara väldigt olika när det kommer till tramadol.
Instämmer, alla är vi olika och reagerar olika på substanser därmed inte sagt att man är mindre beroende än andra, bara känsligare. Förr eller senare åker man dit om man höjer dosen för att få mer effekt. Det bästa om man vänjer sig vid dem är att hoppa av / minska dosering i 1-2 veckor för att sedan börja om igen, även om det blir en jobbig AT.
Vad kör du för märke på Tramadolen? Själv Hexal 100mg vilket i mitt tycke är de bästa. Provade depotab. som var skit jämfört med dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjantor
Håller med dig där att ångest och oro minskar..
Mår jag dåligt en dag så trycker jag en 2-300mg tram och dagen blir så genast mkt bättre..
Slår alla antidepp som jag testat..
Slipper alla jobbiga biverkningar..
Precis så är det. Runt 200mg/dag eller vid behov är ett bra riktmärke. Ångest och oro blir som bortblåst och hämningar släpper. Man blir på humör och får saker gjorda, typ städning ha ha.
Du har också rätt i att de är bättre än SSRI som man käkat som godis, värre skit får man leta efter, ingen effekt alls.