2014-11-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Håller med om att tramadol är livet bara ensamt, men det är alltid lite småkul att blanda med benzo eller röka, för att få det där lilla extra liksom!

En liten bit mat kort efter man har svalt dem, sedan en kopp kaffe under ruset (energidryck om man föredrar det), brukar alltid få mig att piggna till lite.

Hållbarheten vet jag faktiskt inte helt. Vad är det direkt du syftar på?
Jag kommer börja äta SSRI snart, vilket man inte ska kombinera med tramadol, så jag måste sluta med det under tiden jag går på SSRI. Men ville köpa lite och spara tills jag kan sluta med SSRI och börja ta tramadol igen (förhoppningsvis inte längre än 1 år)
Citera
2014-11-28, 11:27
Medlem
Hallååå!

Har precis äntligen kommit över lite tramadol igen som jag tänk mysa på i kväll. Har prövat någon gång tidigare, senast var i somras så antar att min tolerans är nollställd så att säga. Nu till min fråga, jag tar medikinet mot adhd och tog dumt nog 60mg imorse av ren rutin utan att tänka på att kolla upp om det går att tas med tramadol - vilket efter jag har kollat lite här i tråden visade sig vara en jävligt dåligt idé. Tänkte kolla här om när jag kan ta tram efter att jag tagit medikinet vid 10-tiden i dag? Medikinet har en effekt på 8h om jag inte minns fel så tekniskt sett borde jag väl kunna ta tram efter kl. 18 då medikinet slutat påverka mig? Givetvis förstår jag att jag egentligen borde vänta tills i morgon, men hur stora är riskena om jag tar typ 200mg tram runt kl. 20 om jag tagit 60mg medikinet kl. 10?

Tack på förhand
Citera
2014-11-28, 12:53
Medlem
Goddagens alla flashbackare!
En liten fråga.. Jag brukar inte ta tram eller tradd så ofta. Men igår fick jag ett rejält sug och fick tag i en karta ''tramadolor, 100mg, Sandoz''. Aldrig provat den sorten innan, jag brukar ligga på runt 400-500mg när jag käkar, men igår fick jag i mig 900mg innan det hände något. Någon som provat dessa och åsikter om dom? Vad skulle ni säga om att käka tradd eller tram idag också? Tog dom från ca 9 igår kväll, sista tabletten tog jag typ 11. Är fortfarande lite fucked up så dom kikade på bra..

Så frågorna var alltså: Någon som provat tramadolor 100mg och åsikter om dom? Och vad skulle ni säga om att käka tradd eller tram idag också?

peace
Citera
2014-11-28, 17:36
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungfupandafan
En liten fråga.. Jag brukar inte ta tram eller tradd så ofta. Men igår fick jag ett rejält sug och fick tag i en karta ''tramadolor, 100mg, Sandoz''. Aldrig provat den sorten innan, jag brukar ligga på runt 400-500mg när jag käkar, men igår fick jag i mig 900mg innan det hände något. Någon som provat dessa och åsikter om dom? Vad skulle ni säga om att käka tradd eller tram idag också? Tog dom från ca 9 igår kväll, sista tabletten tog jag typ 11. Är fortfarande lite fucked up så dom kikade på bra..

Så frågorna var alltså: Någon som provat tramadolor 100mg och åsikter om dom? Och vad skulle ni säga om att käka tradd eller tram idag också?

peace
Är det tabletter?
I så fall krossade du dom innan du tog dom? Det är Depottabletter som du har,
om du inte redan visste det?
Får uppfattningen om att du inte visste det? När jag läser det du har skrivit. Eftersom du nämner tablett istället för kapsel så antar jag att det är depot.
Senast redigerad av Stone.. 2014-11-28 kl. 17:45.
Citera
2014-11-28, 21:54
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungfupandafan

peace
Har inte provat dom själv men har hört rykten om att det finns nå "tramadolor 100mg" som cirkulerar mycket i skåne som jag aldrig har hört nå positivt om. Antingen helt utebliven effekt eller långt under förväntad effekt.
Citera
2014-11-28, 22:56
Medlem
Allwayz0ntops avatar
God kväll!
Tuggade i mig 500 mg tramadol hexal (depot 100mg) för ungefär 1,5 timma sen. Har ingen som helst effekt än, har ingen som helst tolerans för opioder eller opiater heller.
Tycker ni att jag ska vänta eller tugga i mig mer?
Med vänlig hälsning!
Citera
2014-11-28, 23:00
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
God kväll!
Tuggade i mig 500 mg tramadol hexal (depot 100mg) för ungefär 1,5 timma sen. Har ingen som helst effekt än, har ingen som helst tolerans för opioder eller opiater heller.
Tycker ni att jag ska vänta eller tugga i mig mer?
Med vänlig hälsning!
500mg borde räcka gott och väl om man inte har någon tolerans. Du borde ju garanterat känna något nu. Om du inte gör det så kanske opioider inte är något för dig, eller så behöver du en kraftigare variant.
Citera
2014-11-28, 23:04
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
500mg borde räcka gott och väl om man inte har någon tolerans. Du borde ju garanterat känna något nu. Om du inte gör det så kanske opioider inte är något för dig, eller så behöver du en kraftigare variant.
Har käkat tramadol innan, så effekt borde det absolut ge =)
Hur lång tid tar det innan man "peakar" ?
För jag tycker mig ana en liten effekt iallafall..
Citera
2014-11-28, 23:14
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Har käkat tramadol innan, så effekt borde det absolut ge =)
Hur lång tid tar det innan man "peakar" ?
För jag tycker mig ana en liten effekt iallafall..
Brukar vara olika för mig, men mellan 1-6 timmar brukar den infinna sig. Min favorit bland märkena är Tradolan 100 mg, om dom tuggandes sönder så dröjde det inte ens en halvtimma innan effekten började komma. Man riktigt kände hur det slog på ryggraden
Senast redigerad av VictoryOrValhalla 2014-11-28 kl. 23:17.
Citera
2014-11-28, 23:25
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Brukar vara olika för mig, men mellan 1-6 timmar brukar den infinna sig. Min favorit bland märkena är Tradolan 100 mg, om dom tuggandes sönder så dröjde det inte ens en halvtimma innan effekten började komma. Man riktigt kände hur det slog på ryggraden
Nu mår jag bra tack för snabba svar, trevlig kväll !
Citera
2014-11-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Jag kommer börja äta SSRI snart, vilket man inte ska kombinera med tramadol, så jag måste sluta med det under tiden jag går på SSRI. Men ville köpa lite och spara tills jag kan sluta med SSRI och börja ta tramadol igen (förhoppningsvis inte längre än 1 år)

Låter vettigt Ja man ska ju inte blanda SSRI med tramadol pga av risk för EP anfall och serotonergt syndrom(vilket iofs är väldigt ovanligt men det förekommer).

Spara godiset tills SSRI perioden är över så kommer du må underbart!

peace!
Citera
2014-11-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Låter vettigt Ja man ska ju inte blanda SSRI med tramadol pga av risk för EP anfall och serotonergt syndrom(vilket iofs är väldigt ovanligt men det förekommer).

Spara godiset tills SSRI perioden är över så kommer du må underbart!

peace!
Jo det känns bättre att ta det säkra före det osäkra
Jag funderar dock på att pröva 5-HTP istället för Sertralin då jag har det hemma också. Men jag antar att det är samma med den, att man ska undvika Tramadol då med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in