2014-12-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga; du anser inte BS och KE vara svenskar, och vill att de därför ska utvisas? Människor kan inte utvisas bara för att du vill det, så funkar det inte.

Var har jag skrivit att jag vill ha dem utvisade? Det är ju SD som inte vill ha folk i detta land som inte är "svenskar" enligt deras snäva definition. Söder hävdar ju att judar inte är svenskar och då kan ju inte Ekeroth vara en svensk. Många i trådar om ämnet hävdar att en britt kan inte vara australiensare osv. Då borde inte en dansk kunna vara svensk heller. Som skåning är det stor chans/risk att Herr Söder har danska gener och där med är dansk. Då kan han väl inte vara svensk? Allt enligt SD:s egna indelningar.
Citera
2014-12-16, 21:11
Medlem
Amors avatar
Man blir nästan chockad att en kunnig och intellektuell hederlig person i huvudtaget får uttala sig i det här landet.

Söders uttalande var totalt odramatiskt. Felet var att han i huvudtaget nämnde orden same och jude. Det får man inte göra som sd:are.
Citera
2014-12-16, 21:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
När ska Björn Söder utvisas till Danmark? Som skåning kan han väl omöjligt vara svensk? När ska Kent Ekeroth utvisas till Israel? Som jude kan han väl omöjligt vara svensk?

Du okunniga stackare. Vem har någonsin påstått något sådant? Har du läst artikeln och Björn Söders svar och bildat dig en egen uppfattning? Eller läser du bara rubriker och sensationsmedia?
Citera
2014-12-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanillas
Har inte du lite frågor att besvara i tråden om Dinamarca, eller tar du till harvärjan och flyr undan?

Jag har inga som helst skyldigheter att svara på frågor från alla imbeciller. Jag har annat att göra än att hänga på Flashback 24/7. Skulle jag svara på alla påhopp och frågor från SD-folk så skulle jag inte ha tid att göra annat. Mina åsikter har rätt att yttras här precis som alla andras och det bör finnas annat än bara SD:s propaganda. Men jag misstänker förstås att Flashback i själva verket är SD:s eget forum.

Vad gäller svenskhet så tycker jag det är dags att ni SD-anhängare pratar klarspråk nu och i detalj redogör för vem som är svensk, vad som är karaktäristika för en "typisk svensk".
Citera
2014-12-16, 21:16
Medlem
Amors avatar
Kortslutning hos alla postmodernister och kulturmarxister. I ivern att sparka på och hata SD förringar ni samernas värde som folk.

Prata er ur detta om ni kan
Citera
2014-12-16, 21:16
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Till och med Jomshof (SD: s bästa politiker) anser ju att Söder är ute och svamlar.

Nej. Han säger att Björn Söder inte gjort eller sagt något fel. Dom menar samma sak, vilket är Sverigedemokraternas politiska linje. Björn Söder har ju inte sagt det som det påstås att han skulle ha sagt. Läs hans svar så ser du att han säger tvärtom, att en väldigt stor andel direkt lämnar sin bakgrund och identitet från ett annat land och för att det är enklast och smidigt att om man vill leva i Sverige och ses som en del av Sverige att anta en svensk identitet istället för att ständigt yrka på ens särpräglingar gällande ens bakgrund.
Citera
2014-12-16, 21:17
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Jag har inga som helst skyldigheter att svara på frågor från alla imbeciller. Jag har annat att göra än att hänga på Flashback 24/7. Skulle jag svara på alla påhopp och frågor från SD-folk så skulle jag inte ha tid att göra annat. Mina åsikter har rätt att yttras här precis som alla andras och det bör finnas annat än bara SD:s propaganda. Men jag misstänker förstås att Flashback i själva verket är SD:s eget forum.

Vad gäller svenskhet så tycker jag det är dags att ni SD-anhängare pratar klarspråk nu och i detalj redogör för vem som är svensk, vad som är karaktäristika för en "typisk svensk".

Var inte så bitter, ny mätning där SD har fått 16 procent och nytt rekord samtidigt som V och MP blir fjuttpartier, njut och var glad!

http://avpixlat.info/2014/12/16/novus-december-sd-rekord-2/
Citera
2014-12-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Man blir nästan chockad att en kunnig och intellektuell hederlig person i huvudtaget får uttala sig i det här landet.

Söders uttalande var totalt odramatiskt. Felet var att han i huvudtaget nämnde orden same och jude. Det får man inte göra som sd:are.

Felet han gjorde var att han påstod att man inte man vara både jude och svensk. En viss skillnad.
Citera
2014-12-16, 21:18
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure

Det som präglar Sverige, i mina ögon, är snarare den utpräglade avsaknaden av kultur. Svenskar reser utomlands jämt och ständigt för att få kultur. Samtidigt är det många fransmän och spanjorer som aldrig ens har satt sin fot utanför sitt lands gränser.

Det finns inget folk som saknar kultur, din galenpanna. Svensk kultur är allting som skapar landet och folket Sverige. Språket, sederna, traditionerna, högtiderna, lagar, hur vi beter oss, hur vi har utformat vårt samhälle, våra sånger, vår litteratur, våra namn, vår historia, vår mat, vår natur, vårt kynne, etc, etc, etc..

Det är just när man reser utomlands som man inser vad svensk kultur faktiskt är. När allt är främmande så inser man att vi har hur mycket kultur som helst.
Citera
2014-12-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du okunniga stackare. Vem har någonsin påstått något sådant? Har du läst artikeln och Björn Söders svar och bildat dig en egen uppfattning? Eller läser du bara rubriker och sensationsmedia?

Jodå, jag är läskunnig och har läst artikeln. Har du?

Förklara för mig: Vem är Herr Söder att tala om vem som är svensk och vem som inte är det när han själv är dansk? Och vem är Herr Ekeroth att tala om vem som är svensk och vem som inte är det när han själv är jude? Förklara det för mig om du kan lille imbecill.
Citera
2014-12-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kortslutning hos alla postmodernister och kulturmarxister. I ivern att sparka på och hata SD förringar ni samernas värde som folk.

Prata er ur detta om ni kan

På vilket sätt?
Citera
2014-12-16, 21:21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Var har jag skrivit att jag vill ha dem utvisade? Det är ju SD som inte vill ha folk i detta land som inte är "svenskar" enligt deras snäva definition. Söder hävdar ju att judar inte är svenskar och då kan ju inte Ekeroth vara en svensk. Många i trådar om ämnet hävdar att en britt kan inte vara australiensare osv. Då borde inte en dansk kunna vara svensk heller. Som skåning är det stor chans/risk att Herr Söder har danska gener och där med är dansk. Då kan han väl inte vara svensk? Allt enligt SD:s egna indelningar.

Ursäkta herrn, men om du haft en hjärna och ett par ögon hade du kunnat se att ingen yttrat det du påstår. Det är en direkt lögn. Björn Söder sa nämligen precis tvärtom, det du refererar till är alltså en rubrik som är felaktig mot vad som sades i artikeln. Där sades att en väldigt stor andel får en svensk identitet och ser sig som svenskar, vissa vill inte det och talar vi om officiella minoriteter så accepterar man det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in