2014-12-16, 13:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vem som helst kan gå in på sajterna och använda eget förnuft.

Men om du tror dig veta att det är fel kan du lätt motbevisa med en enda länk. Om du har lust.
Lätt för dig att bevisa då?

Så då kan det finnas anledning att misstänka att Auschwitzmuséet är mer politisk propaganda än en officiell plats för minnet av en historisk händelse?

Och ryska beräkningar är opålitliga? Lika opålitliga som deras påståenden om att tyskarna mördat tusentals polska officerare i Katynskogen eller påståendet om tvål tillverkad av judiskt kroppsfett?

Kan du bevisa att IHR och CODOH inte utför "riktig forskning"?
Citera
2014-12-16, 13:47
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Vet du var den där myten ursprungligen kommer ifrån?
Varför användes den hatpropagandistiskt om den inte är sann?

Om flera påståenden bevisligen inte är sanna så kanske det finns all anledning att misstänka att flera lögner spridits om de påstådda judemorden av tyskar under WWII?
Citera
2014-12-16, 13:59
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Bevis på att något som Zündel uttrycker om "Förintelsen" som kan motbevisas, kära motdebattör varmluftsaballong.

Zundel skriver inte om förintelsen då Zundel menar att någon förintelse aldrig skett. Typ samma utgångspunkt som du har.

Citat:
Allt du hittills förmått är att smutskasta personen Zündel, men i sak har du inte lyckats med bedriften att vederlägga något av hans utsagor om $hoahmyten. Är det svårt att förstå?

Zundel har lyckats bra med att smutskasta sig själv med sin hitlerdyrkan och sin antisemitism och sin propagandadynga-

Utanför den ramen existerar inte Zundel.

Citat:

Du fick en länk till en annan sida:

http://inconvenienthistory.com/index.php

Är det allt du har att erbjuda mig efter att ha läst tio gånger mer än jag? Tror ta mig tusan att du någonstans önskar att du kunde hitta en väg ur ditt tvångsmässiga förnekande?

Du har fel, du kommer alltid ha fel, förintelsen är ett historiskt faktum. Det kommer aldrig att föruändras, även om du du så länkar till Zundel i tio år till.

Förintelsen innebar enorm tragedi med fruktansvärda konsekvenser. Att ta detta som gisslan för att ljuga och förvränga är något är för mig obegripbart- obehagligt. .. Varför vill man vara en sådan? Vore det med handen på ditt hjärta liksom inte skönt att bara släppa skiten?- Du vet ju att du har fel, det är inte därför du förnekar förintelsen- eller hur?
Citera
2014-12-16, 14:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Zundel skriver inte om förintelsen då Zundel menar att någon förintelse aldrig skett. Typ samma utgångspunkt som du har.
Vad skriver han då som är "antisemitiskt" och "hat"?
Citat:
Zundel har lyckats bra med att smutskasta sig själv med sin hitlerdyrkan och sin antisemitism och sin propagandadynga-

Utanför den ramen existerar inte Zundel.
Kan du citera något från Zündel som stämmer med dina utsagor?
Citat:
Är det allt du har att erbjuda mig efter att ha läst tio gånger mer än jag? Tror ta mig tusan att du någonstans önskar att du kunde hitta en väg ur ditt tvångsmässiga förnekande?

Du har fel, du kommer alltid ha fel, förintelsen är ett historiskt faktum. Det kommer aldrig att föruändras, även om du du så länkar till Zundel i tio år till.

Förintelsen innebar enorm tragedi med fruktansvärda konsekvenser. Att ta detta som gisslan för att ljuga och förvränga är något är för mig obegripbart- obehagligt. .. Varför vill man vara en sådan? Vore det med handen på ditt hjärta liksom inte skönt att bara släppa skiten?- Du vet ju att du har fel, det är inte därför du förnekar förintelsen- eller hur?
Du citerar också selektivt och gör dig på så sätt mer ärlig och hederlig?

Du fick en länk till en annan sida:

http://inconvenienthistory.com/index.php

...men kunde inte vederlägga någon text därifrån heller utan hemföll åt det vanliga smutskastandet av person. Vad sägs om denna informativa sida?

http://vho.org/

Dessvärre får du nog bita i det sura äpplet resten av ditt liv om du tror på något du inte kan förklara eller bevisa ens för dig själv varför du tror på.

Förstår du verkligen inte att det obehagliga med "Förintelsen" är att den inte är sann och trots det används som ett vapen av en ickesemitisk khazarmaffia för att förtrycka hela nationer och människor i dessa med tankebrottslagar? Att "Israels" hela existens bygger på förfalskad historia och används för att förtrycka den palestinska ursprungsbefolkningen och för att skapa hat, inte minst mot andra länders ledare som vågar opponera sig mot rasismen i "Israel" och det inneboende hatet i judaismen?

https://www.nordfront.se/forintelsen-ar-en-bluff.smr
http://arabnyheter.info/sv/2014/12/16/the-case-of-brendon-oconnell/
Citera
2014-12-16, 14:14
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Kan du bevisa att IHR och CODOH inte utför "riktig forskning"?
IHR's och CODOH's så kallade "forskning" har inte genomgått och fått godkänt efter någon vetenskaplig peer-reviewgranskning (extern kollegial expertgranskning)!

Så, BlizzardKing. Nu ligger bollen nog hos dig igen.
Citera
2014-12-16, 14:25
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
IHR's och CODOH's så kallade "forskning" har inte genomgått och fått godkänt efter någon vetenskaplig peer-reviewgranskning (extern kollegial expertgranskning)!

Så, BlizzardKing. Nu ligger bollen nog hos dig igen.
Kan du bevisa det? Kan du bevisa att "vetenskaplig peer-reviewgranskning (extern kollegial expertgranskning)" skulle öka trovärdigheten för andra än medlemmar i klubben för inbördes beundran?
Citera
2014-12-16, 14:30
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Kan du bevisa det? Kan du bevisa att "vetenskaplig peer-reviewgranskning (extern kollegial expertgranskning)" skulle öka trovärdigheten för andra än medlemmar i klubben för inbördes beundran?
En motfråga bara:

Beviiisa för mig att du inte är en liten "judisk kroknäsa" som i själva verket bara bedriver desinformation och en sorts psykologisk krigföring här?
Man får ju lätt intryck att det du håller på med är att försöka göra så stor skada som möjligt för de riktiga förnekarna och de sanna kämparna för vit/germansk/arisk överhöghet?
Citera
2014-12-16, 14:35
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
En motfråga bara:

Beviiisa för mig att du inte är en liten "judisk kroknäsa" som i själva verket bara bedriver desinformation och en sorts psykologisk krigföring här?
Man får ju lätt intryck att det du håller på med mest är att göra allt du kan för att göra så stor skada som möjligt för de riktiga förnekarna och de sanna kämparna för vit/germansk/arisk överhöghet?
Du kan alltså inte bevisa ditt påstående:
Citat:

Ja, tänk om jag är en självhatande jude som är irriterad, milt uttryckt, på hur mina stamfränder drar ner judar i ett ohederligt träsk. Tänk om det är så att jag är vän med Paul Eisen och vi anser att amsagan om en tysk plan för att mörda 6 miljoner av våra stamfränder, de flesta i specialbyggda gasbunkrar, är till nackdel för det judiska folket och att ju mer denna myt sprids desto närmare nya pogromer kommer vi. Vill du utsätta dina judiska vänner för det?

(FB) Jews for Justice for Germans
Senast redigerad av BlizzardKing 2014-12-16 kl. 14:43.
Citera
2014-12-16, 14:35
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Varför användes den hatpropagandistiskt om den inte är sann?

Om flera påståenden bevisligen inte är sanna så kanske det finns all anledning att misstänka att flera lögner spridits om de påstådda judemorden av tyskar under WWII?

Jag frågar dig om du vet hur myten uppstod och när. Vill du ha en historielektion?
Citera
2014-12-16, 14:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag frågar dig om du vet hur myten uppstod och när. Vill du ha en historielektion?
Så vitt känt uppstod den i samband med skåderättegångarna i Nürnberg:

http://exposing-the-holocaust-hoax-archive.blogspot.se/2009/10/human-skin-lampshades-and-nazi-shrunken.html

Citera
2014-12-16, 14:46
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Ja, tänk om jag är en självhatande jude som är irriterad, milt uttryckt, på hur mina stamfränder drar ner judar i ett ohederligt träsk. Tänk om det är så att jag är vän med Paul Eisen och vi anser att amsagan om en tysk plan för att mörda 6 miljoner av våra stamfränder, de flesta i specialbyggda gasbunkrar, är till nackdel för det judiska folket och att ju mer denna myt sprids desto närmare nya pogromer kommer vi. Vill du utsätta dina judiska vänner för det?
[...]
Jag tror inte riktigt du förstod det jag skrev tidigare.
Läs igen och se om det lossnar.
Citera
2014-12-16, 15:12
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag tror inte riktigt du förstod det jag skrev tidigare.
Läs igen och se om det lossnar.
Förstår du vad jag skrev?

Kan du bevisa att "vetenskaplig peer-reviewgranskning (extern kollegial expertgranskning)" skulle öka trovärdigheten för andra än medlemmar i klubben för inbördes beundran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in