2017-12-08, 08:48
Medlem
fastinkomss avatar
Sa densiste det ar inte godkant va herkules sager.
Sa herkules och den har doktorn som pastar att fotintelsen har intraffat kan inte overtyga mig att tro dem med otillrackliga och kanske pahittade bevisen.Daremot det fanns folk som har varit I lagren och aldrig hort om massmord.
Efter kriget det var ryska bolsjevikerna -kommunister som tagit fram bevisen om lagren som vinnare ,men ....om det ar kommunuster som ska bevisa -tack sa mycket- jag ar fodd och uppvuxen I de landerna , jag kommer inte I hag sa manga ar en enda sak som ar sant av deras mun.Och ni tro att folk ska acceptera den ryska bevisen
Jag har inte for syfte att forolampa eller fornedra nan,skulle vara sant jag accepterar forintelsen pa en gang,men nar jag hor vem lagger fram bevisen efter 2vk da jag blir mycket besviken...
Citera
2017-12-08, 08:54
Medlem
fastinkomss avatar
Aven om kommunister sager nan sanning jag skulle inte tro ,for att de alldrig aldrig aldrig sager saningen
Citera
2017-12-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
Sa herkules och den har doktorn som pastar att fotintelsen har intraffat kan inte overtyga mig att tro dem med otillrackliga och kanske pahittade bevisen.Daremot det fanns folk som har varit I lagren och aldrig hort om massmord.
Efter kriget det var ryska bolsjevikerna -kommunister som tagit fram bevisen om lagren som vinnare ,men ....om det ar kommunuster som ska bevisa -tack sa mycket- jag ar fodd och uppvuxen I de landerna , jag kommer inte I hag sa manga ar en enda sak som ar sant av deras mun.Och ni tro att folk ska acceptera den ryska bevisen
Jag har inte for syfte att forolampa eller fornedra nan,skulle vara sant jag accepterar forintelsen pa en gang,men nar jag hor vem lagger fram bevisen efter 2vk da jag blir mycket besviken...

Citat:
Aven om kommunister sager nan sanning jag skulle inte tro ,for att de alldrig aldrig aldrig sager saningen

Du borde veta att okunnighet är en av mänsklighetens värsta fiender, och den skapar de tyvärr ofta själv för att de t ex vägrar ta in mer fakta, nya fakta, utan håller fast vid nåt de tror, fast det bevisligen inte är sant.

Förintelsen vilar inte på vad kommunisterna sagt eller gjort i saken, utan den vilar på en mycket stor mängd fakta fynd vittnesmål undersökningar dokument etc av alla slag, och massor av detta har över huvud taget inget med kommunsterns att göra utan är samlat sen kriget av många andra än kommunisterna, t ex tyskarna själva. Och mycket av det stöder även vad överlevare berättar.
Citera
2017-12-08, 17:32
Medlem
fastinkomss avatar
Om det ar sa jag haller inte med nazisterna,for att det ar rent av sadism och tortyr och massmord.
Soviet var kommunustusk pa den tiden och tovarish Stalin var en mordare och sjuk I huvet for att det ar han som mordade aven sitt eget folk.Fsst han var inte ryss ,han var georgier -fran Georgien och enligt manga med judoskt blod.Ss nar kriget slutade det ar ryssarna och engelskmannen som skrev historien-de var vinnare,exakt som efter forsta varlds kriget.Tyskland fick en ursalt da for de logner och anklagelser,men efter 2VK de fick inte ursakt heller.
Sa varfor sa manga inte tror pa forintelsen och massmorden?Jag har mina fordomar mot vinnaren-viserar Ryssland,for att efter kriget en stor del av uppgifterna kommer av deras sidan.Nagra ar senare var redan informationen s.k. andra hand och anpassade till omstamdigheterna.
Aven om forintelsen har intraffat jag kan jamfora med Hiroshima och Nahasaki.
Citera
2017-12-08, 17:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

För det är som Dr Tinnitus säger, du tro inte på grund för lite kunskaper. Sätter du dig in i det, med läsa otaliga trådar här, så märker du snabbt skillnad.

Är höga officerare som berättar det påhittade story? Kan läsa om "trentpark" De var fångar i england, berättade glatt om det, ovetande allt de nämnde spelades in. Alltså långt från ryssland... http://www.bbc.com/news/uk-20698098

För några år sedan hittade de glasburkar med gasade judar(likdelar), som skulle användas för anatomi forskning. Är det påhittade? Hur har de förfalskat likdelarna? Dessa hittades i Strasbourg i franska gränsen emot Tyskland, så knappast ryssland.. https://www.theguardian.com/world/2015/jul/21/remains-jewish-victims-nazi-experiments-found-france

Haj Amin al-Husseini nämnde också glatt vad han ville med judarna, han var stor muffin, och hatade judar o engelsmännen. Blide bra polare med Himmler. Han bodde långt ifrån Ryssland. så hur kunde han bli påhittad..? https://sv.wikipedia.org/wiki/Haj_Amin_al-Husseini

Annat är väl Ulrich som var med 20 juli mordförsöket på hitler, under rättegången avslöjande om "morden i öst" (judarna). Vilket var orsaken han blide med mordkomplotten emot Hitler.
Denna rättegång spelades in, https://www.youtube.com/watch?v=clJsjBmc3Cg
Hur kunde ryssarna fixa detta?

osv...
Citera
2017-12-08, 18:23
Medlem
fastinkomss avatar
I en rattegang bevisen har sina grader.Den storsta grad ar sannolika skal.Nu jag vet inte hur myclet sannolikt ar materialet pa bevisen som laggas fram.
Varfor kan nagan forneka och ignorera de bevisen da.
Det ar manga som sager att bevisen ar inte sannolika,daremot de fornekar inte att manga dog av sjukdomar och ,hunger.Man blir forvirrad alsa...
Stalins mord daremot ingen fornekar -och vi vet varfor
Citera
2017-12-08, 19:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
I en rattegang bevisen har sina grader.Den storsta grad ar sannolika skal.Nu jag vet inte hur myclet sannolikt ar materialet pa bevisen som laggas fram.
Varfor kan nagan forneka och ignorera de bevisen da.
Det ar manga som sager att bevisen ar inte sannolika,daremot de fornekar inte att manga dog av sjukdomar och ,hunger.Man blir forvirrad alsa...
Stalins mord daremot ingen fornekar -och vi vet varfor
Ja det har jag också undrat! Varför förnekare ingen romer,homosexuella, Jehovas vittnen, kommunister blide utsatta för samma grej!? Oftast nynazister är fokuserade på judarnas förintelse, men de andra då? De blide utsatt för samma grej..
Jo, folk förneka dessa saker också, men om man vill så kan man förneka allt. Även att solen är gul, kan man förneka om man vill. Förneka man något, så gäller det ha kött på benen, vilket oftast de inte har, de som förneka förintelsen.

Om du nu tar dessa förintelseöverlevare historier. Vad är sant och inte sant, kan endast de som täljer veta. Jag tro på förintelsen, men ibland undrar man om dessa historier som överlevare berättar om det är sant!! För det låter för otroligt!!.. Så ärligt jag tar deras historier med nypa salt. Men oftast passa deras historier ihop med andra saker.

En av de första sakerna man undrade om var om "judetvålen". det låter fantasi, när man hör det. Men tyvärr är den DELVIS sann, jag kallar det förvrängd sanning. De hittade mänskliga substanser i några tvålar, men om de judar vet de inte då. I dag finns teknik få fram det, men helt klart de var handikappade människor de gjorde tester av. Mycket finns dokumenterat och forskat fram. Samma med "lampskärmen av judisk hudar" är också en förvrängd sanning.

Med detta vill jag säga, vad vet vi om dessa överlevare? Det kan de endast veta. Men ibland undra man om de gör en råtta till en stor elefant...
Citera
2017-12-08, 19:39
Medlem
fastinkomss avatar
Forvrangd sanning ar anda sanning men andrat till olika riktningar,oftast att forstarka eller forminska effekten av pastaendet.Medan det har med lampskinet var helt falskt.Det ar skilnad ,va ...
Citera
2017-12-08, 20:42
Medlem
densisteidiotens avatar
Citat:
Forvrangd sanning ar anda sanning men andrat till olika riktningar,oftast att forstarka eller forminska effekten av pastaendet.Medan det har med lampskinet var helt falskt.Det ar skilnad ,va ...
Hur kan en förvrängd sanning vara en sanning. Det kallas lögn när man vränger sanningen. Lampskärm, tvål och insektsmedel. Man måste vara rätt blåst om man ska gå på dårbabblet som judesvansen pumpar ut.
Citera
2017-12-09, 06:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja det är intressant, hur man kan ändra en story till något annat!
Som judetvålen, en lögn men samtidigt en sanning. Lögnen är det består inte av judar utan handikappade människor.
Lampskärmen då? En lögn också, den lampskärmen som amerikanerna hittade. Det är konstaterat! Men är det en lögn? de hittade ej den rätta kanske? Det vet vi inte om den var den rätta, vad vi vet att SS domaren Konrad Morgen utredde just den saken, men fann inga bevis emot "ilse Kock", hon som stod anklagade för sitt sätt. Så ryktena florerade innan de allierade fick tag på det.

De allierade fann dokumenter om denna utredning, återupptog det emot ilse Koch. De fann "lampskärmen" som de trodde var. Men enligt storyn så skulle det finnas ett fotoalbum, där denna lampskärmen fanns med. Men den kunde de ej hitta. Men de fann något annat också, tatuerade skinnbitar som hon hade samlat på sig.

Så var kom rykterna då? De fanns redan innan de allierade fick tag på det. SS domaren Konrad Morgen utredde korruption i lägret fick höra dessa ryktena. Det måste finnas en orsak för Ilse Koch skulle bli anklagade för vara sadistiskt av internerna o befäl.

Så hon var sadistiskt lagd, hon gillade de färggranna tatueringarna. För henne var det som typ av konstverk? Kan en människa vara så grym o sadistiskt? Ja! Varför inte, det är inget ovanligt i dag heller. Finns dårar i dagens samhälle, så varför skulle inte tyskarna kunna vara det?

Så vi vet inte om lampskärmen, eftersom den aldrig hittades. Men SS domaren fann inga bevis, men däremot fann de allierade skinnbitar som hon hade samlat på sig. Men judar? Nej tro ej det, eftersom judar tatuerade sig inte...
Så helt falskt? njaee vet inte. Rykten sägs det fanns! Bland annat det blide fotograferad. Men det mest troliga är väl rykten tro jag. Men var kommer det ifrån? Hur uppstod den? Ja det är en annan story.

Så därför jag tar en nypa med salt vad överlevande berättar, vi vet inte, endast de vet. Men mycket de berättar kan vi bekräfta på annat håll. Kan det de säger vara en förvrängd sanning? Ja tro det...
Vilket håll, vet vi inte..
Citera
2017-12-09, 06:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densisteidioten
Kul att du kommit ut från pysket. Din mentor/spökskrivare/doktor håller inte samma faiblesse för nersvaga HCN-fabler och saknar din dyslexiska förmåga att konsekvent misstolka/felstava/särskriva allt.

Du menar inte att du efter tusentals debila inlägg börjat tvivla?
Tvivla? absolut inte! Hur vet du det är osanning det påstår? du har inte lyckats motbevisa det än så länge. Fortfarande tyst när du blir trängd i en hörna. Hur vet du de överlevande ljuger då?

Vad bevisar det? Jo att du klara inte av din sak. Övertyga massan att det inte har hänt.
Ja något ni är experter på är just förvränga sanningen!.. Hur kan en förvrängd sanning vara en sanning. Det kallas lögn när man vränger sanningen bekant? Var intressant för det mesta som kommer ifrån förnekares mun bruka vara förvrängda sanningar!! Krematorium är pizzerior/bagerier, HCN är totalt ofarligt, 6 miljoner måste dö för judar ska få sitt land, det dog endast 200 000 judar i lägren, finns inga bevis på gasade lik m.m detta är ett urval eran förvrängda sanningar! Så du menar att de är lögnar? hahaha tack för du erkänner det.
Citera
2017-12-09, 17:32
Medlem
fastinkomss avatar
Men de far inte ljuga for hela varlden att lampskinet existerade,folk borjar tro att tyskarna var odjur och monster.Sen du far inte kalla hela tyska folket sadistisk.
Nufortiden om du kalla sa har,det ar fordomar och du kan vara polisanmalt.
Jag har hort andra lojliga ligner om Hitler t.ex. att :
Nar han var ung en fredags kvall han var berusad och ute var kallt ,han gick in I en sinagoga att sova lite,for att alla andra dorrar var lasta(forsta vanliga judiska gastfrihet).Nar han vaknade tidigt pa morgonen blev han mycket hungrig av alkoholpaverkan.Han letade efter mat och hitadde sma bitar av omskarelsen som judarna gjorde dagens innan.Han har attit alla smabitar och nar ravinen komm och sag det,sagt till honom att det var storsta syndet han gjorde.Den dagen vaknade hans hat mot judarna.
Ber om ursakt om eventuella fel pa beratelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in