2014-12-16, 07:21
Medlem
Renewables avatar
Nej fyfan vilket äckel Söder är. Toppen av isberget säger jag bara, man kan undra vad denna medelålders skinhead väller ur sig i "rätt sällskap".

SD är som en jävla vattenskada som har hittat in i politiken tack vare sprickan som utgör invandringspolitiken. Vidriga människor som inte gör Sverige till vad det är.
Citera
2014-12-16, 07:22
Medlem
jugbandbluess avatar
jösses vad nyhetsankaret struwe gick igång. inte likt honom att vara så aggro. lite personligt för honom kanske, det med judarna?

det här har tagit helt barocka proportioner. lek med tanken att han skulle tagit enbart tornedalsfinnar som exempel och utelämnat judarna helt ur diskussionen. hade det varit lika mycket ståhej?
Citera
2014-12-16, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Söder fick ju nästan aldrig avsluta sina resonemang medan Sjöstedt fick prata till punkt varje gång.

Du tror inte att det har att göra med att han pladdrade på meningslöst i en debatt som bara varade i 7 minuter? Du tycker att Söder bör ha fått 6 av dessa 7 minuter? Sjöstedt blev inte avbruten för att han tog vara på sin tid och således inte behövde bli avbruten.

Citat:
På vilket sätt försökte han backa? Kan du för en gångs skull försöka vara lite konkret?

Alltså, såg du debatten? I DN sa Söder klart och tydligt att
Citat:
Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet.

I debatten sa han att han inte hade sagt det. Det var en debatt på 7 minuter, jag vet inte vad du vill att jag ska skriva. De utbytte några meningar. Söder förnekade att han hade sagt det han hade sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
Vad FAN babblar du om?

Åsiktsförtryck finns i Sverige, det kallas PK ditt tråkiga troll!

Källa på att SD vill inskränka tro/religion i Sverige? Retorisk fråga troll som du ej kommer besvara!

Källa på SDs "spyor"?

Troll.

Beror på hur man definierar åsiktsförtryck, eller hur? I Sverige har du rätt till din åsikt. Du har rätt att yttra din åsikt så länge det inte strider mot lagar som HMF. Du har rätt att säga och skriva att Sverige bör ta in färre invandrare, du har rätt att kritisera staten och politiker. Om du får chansen att prata med en nordkorean så bör du ta den, h*n kan berätta om åsiktsförtryck.

Att du är en feg råtta som inte vågar yttra dina åsikter offentligt har nog väldigt lite med åsiktsförtryck att göra.
Citera
2014-12-16, 07:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Björn är så rolig kan alltid ut och säger: "Det har jag ALDRIG sagt!"

Vad har han sagt i det här fallet som han har förnekat att han sagt?
Citera
2014-12-16, 07:24
Medlem
hallonyoghurts avatar
Kan någon försöka sammanfatta debatten så objektivt som möjligt? Jag bor utomlands och kan således inte ta del av (vissa) SVT-sändningar. Denna fungerade inte.
Citera
2014-12-16, 07:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
Vad har Sjöstedt rätt i?
Att när Söder ger sig in i filosofiska diskussioner kring vem som är svenskar underbygger han rasism och bidrar till att samer och andra ses som mindre värda.
Citera
2014-12-16, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallonyoghurt
Kan någon försöka sammanfatta debatten så objektivt som möjligt. Jag bor utomlands och kan således inte ta del av (vissa) SVT-sändningar. Denna fungerade inte.

Ja. Till DN sa Söder att samer och judar inte är svenskar. I debatten mot Sjöstedt sa han att han inte hade sagt det och försökte snärja sig. Sjöstedt sa att han borde avgå som vice talman och drog som vanligt till med floskel om att han varit och pratat med folkgrupp X (i detta fall samer) och de berättat för honom att deras barn är utsatta i skolan. Sjöstedt tog även upp hans favoritfloskel - den beslöjade kvinnan som blir spottad på ute i vardagen.
Citera
2014-12-16, 07:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du tror inte att det har att göra med att han pladdrade på meningslöst i en debatt som bara varade i 7 minuter? Du tycker att Söder bör ha fått 6 av dessa 7 minuter? Sjöstedt blev inte avbruten för att han tog vara på sin tid och således inte behövde bli avbruten.

Han höll sig till debattens ämne hela tiden.

Citat:
I debatten sa han att han inte hade sagt det.

Nej, han sa att han aldrig sagt att judar, bland andra, inte är svenskar.
Citera
2014-12-16, 07:33
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonyoghurt
Kan någon försöka sammanfatta debatten så objektivt som möjligt? Jag bor utomlands och kan således inte ta del av (vissa) SVT-sändningar. Denna fungerade inte.

Använd www.hola.org så kan du se allt var du än befinner dig
Citera
2014-12-16, 07:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Att mainstreammedia ägs av judar borde ge denna "anklagelse" mer trovärdighet. Det är fan inte ens en anklagelse från media. Söder hade kunnat gå ut och säga "alla somalier ska skickas hem om vi får makten!" och det räcker för DN, Aftonbladet eller Expressen att skriva om det för att SD:s internetsoldater ska kalla det en anklagelse.

Jag tror att skillnaden för gemene man i Sverige är SD:s nazistiska förflutna. Jag tycker inte själv att man ska hålla det emot partiet dock, tror bara att det är en stor anledning till att man inte kan jämföra SD och dess motsvarigheter i andra nordiska länder.

Urbanart,
Att du försvarar alla stolligheter i multikulti i varenda tråd är väl din sak, men att du tror på en "judisk konspiration" precis som nassarna talar om för mig att du är lite stollig för att inte säga knäpp...
Citera
2014-12-16, 07:38
Medlem
karlolof89s avatar
Jag är SD:are. Men jag har fått för mig att talmän ska vara "opolitiska" offentligt. Han har varit riktigt klumpig som har låtit sig intervjuas av en Journalist i en värdelös döende tidning som vill ha STORA rubriker
Citera
2014-12-16, 07:39
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Jag anser ju inte att vi som svenska är i behov av skydd och är i minoritet!

Citat:
Han höll sig till debattens ämne hela tiden.

Nej, han sa att han aldrig sagt att judar, bland andra, inte är svenskar.

Nej precis.
Han sa att judar kan bli svenskar om dom bara tar bort sin dåliga identitet. Den judiska identiteten.

Samma med samer så kan dom ju bli svenskar och inte bara vara svenska medborgare om dom bara slutar med sina osvenska kulturyttringar.

Det handlar om att dom som är vita kan bli svenskar om dom bara slutar med sina oönskade kulturer som inte passar in i Sverige.

Söder pratade inte ens om icke vita för att det finns inget att säga som inte kommer anses rasistiskt av pk-media. Men en mörk människa kan såklart inte bli svensk. Precis som en anka aldrig kan bli en bäver bara för att den bor i en bäverdamm.

Icke vita ska såklart repartiseras ut, inte med våld men vi kan ju betala flyger ut.

Dom som har blandbarn och fruar/män av icke önskade kulturer kan ju själva betala för utflyttningen till landet ens partner kommer till. För deras barn kan såklart heller inte bli svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in